Windows XP kan andere partities niet meer lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cloud8x4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Berichten
3
Kort:
Mijn windows XP kan een 2e partitie waar al mijn data op staat niet meer herkennen. Alles werkte goed maar na een installatie van Linux Slackware 12.0 op een andere partitie ging dit niet meer, hoewel deze partities wel kunnen herkend worden in Linux.
Hoe kan ik mijn andere partities terug lezen in Windows XP?

Uitgebreid:
Ik heb 4 partities: windows, linux, linux swap en een data partitie.

Ik had eerst Ubuntu geïnstalleerd op de linux partitie maar omdat we in school Slackware gebruiken, heb ik nu versie 12.0 geïnstalleerd.

Vanuit mijn Linux OS kan ik wel alle harde schijven lezen en uitvoeren, maar vanuit mijn Windows XP OS kan ik enkel zien dat ik 2 andere partities heb, maar kan kan data noch de Linux partitie lezen. Dat kon voor de installatie van Slackware wel.

Als ik in verkenner nu mijn dataschijf of mijn Linux schijf wil openen, krijg ik deze melding:
"De schijf in station F is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren?"


Ik wil mijn dataschijf van ~200 GB niet formatteren dus terug toegang krijgen tot mijn data partitie en ook tot mijn Linux partitie. Hoe kan ik in windows XP hier terug toegang tot krijgen?

Hartelijk dank
 
Laatst bewerkt:
hahaha ik heb zitten zoeken om dit terug in orde te krijgen en gisteren mijn pc ontelbare keren opnieuw opgestart. Had de hoop al bijna opgegeven ...

Maar vandaag kom ik terug van school om nog eens een namiddag proberen dit op te lossen, ik zet men pc aan en ik heb ineens wel terug toegang tot zowel men data partitie als men linux partitie!

Ik weet niet wat windows allemaal gedaan heeft, ik denk dat ie zelf gewoonweg de partities terug herkend heeft en gerecovered ... , rare boel imho, maar ben nu toch :D:D:D


Als iemand toch ideeën zou hebben hoe hij mijn probleem zou opgelost hebben, mag ie toch altijd posten, voor als het nog eens zou gebeuren ... :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan