windows xp loopt vast bij open verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

karel070

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2010
hallo
ik heb een oude computer van een vriend gekregen.
de windows wou niet meer opstarten dus heb ik een herinstalatie gedaan.
nu heb ik een probleem als ik de verkenner open (mijn computer, configuratiescherm mijn documenten, ...)
loopt hij vast en moet ik hem via de knop opnieuw opstarten. ik geraak wel nog via mijn web browser op internet.
dus mijn vraag is hoe ik dit kan oplossen.
alvast bedankt

probeer eens naar taakbeheer te gaan en expoler.exe uit te zetten als je dat gedaan hebt moet je nieuwe taak en bij systeem 32 zoeken naar expoler of expoler.exe

ik heb het geprobeert ik vond de explorer niet goed(wel in taakbeheer).
ik heb het 2 keer geprobeert en de tweede keer liep hij vast =(

ik heb een hijackthis gedaan hier is het log file
*KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb denk dat ik ook geen virus heb (heb een schone instalatie gedaan).
maar mijn explorer.exe staat niet in mijn system32 maar in C:\windows\explorer.exe en dus is dat normaal?.
en dat was te zien in dat log.

groet karel

@karel 70
Heb je jezelf al eens afgevraagd of de schijf niet op is?
ik heb een oude computer van een vriend gekregen.
Ik heb sterk het gevoel dat je schijf brak is, probeer eens met een andere schijf.
Een schijf gaat gemiddeld 5 jaar mee en dan wordt het steeds slechter.

@karel 70
Heb je jezelf al eens afgevraagd of de schijf niet op is?

Ik heb sterk het gevoel dat je schijf brak is, probeer eens met een andere schijf.
Een schijf gaat gemiddeld 5 jaar mee en dan wordt het steeds slechter.

Ok, wil ik toch een klein beetje afonderwerp kort hierop reageren:

Ik snap dat men wat hardeschijven betreft denkt in jaren, maar eigenlijk is dat niet de juiste tijdseenheid De verwarring is echter begrijpelijk.

Gemiddeld krijg je 1 of 2 jaar garantie op een high-tech produkt zoals dit. hardeschijven zijn echter dat-dragers, daar mag iets meer van verwacht worden. Net als een boek, ook al is het na jaren aangevreten door ongedierte, de data, informatie in het boek, mag geacht worden toegankelijk te zijn nog.

Voor hardeschijven word POH, Power On Hours, gehanteerd. De mindere fabrikanten houden het daarbij op 300.000 uren. De betere, zoals Seagate & Western Digital, op 500.000 uren (alhoewel het zowel bij merk als model kan varieren).
Dan heb je ook nog MTBF, Mean Time Before Failure, dus hoelang het moet duren voor een hardeschijf echt kapot gaat.

De POH word geregistreerd in de Controller. Wat de fabrikant daarmee eigenlijk zegt is dat als de schijf netjes behandeld is & na de garantieperiode toch defect raakt terwijl het minder dan de gespecificeerde POH heeft gedraaid, de schijf toch in aanmerking komt voor reparatie onder garantie.
Bv: De schijf is 2 jaar & 3 maanden in gebruik, maar de POH is 200 uur. Nou, da's duidelijk dan...

Ik heb hier een Engelstalige beschrijving over de levensduur van een Hardeschijf gevonden (Zelf nog niet helemaal doorgelezen, ook een nieuwe voor mij, POH & MTBF wist ik al wel uit datasheets):

http://enterprise.media.seagate.com...-and-afr-storage-reliability-specs-explained/

Terug op onderwerp: Vaak helpt het toch om oude schijf eens volledig te wissen, liefts met fabriekssoftware, dan te testen (idem), & als dat in orde is helemaal opnieuw te partitioneren & volledig te herformatteren. CHKDSK /F /R /X alle partities uitvoeren & alles wat dan nog werkt, doet het wel weer even (als de schijf niet over de maximale POH zit al).

bedankt voor de reactie
ik denk ook dat zijn POH nog niet maximaal is gebruikt (computer werd niet veel gebruikt)
en nu een nieuwe schijf kopen zou duur zijn.
anders is er geen mogelijkheid om een externe hdd in de pc te zetten het is een digitus
met usb2.0
groet karel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan