Windows XP op Compaq armada E500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dominuz

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Berichten
99
Hoi vraagje,

Op mijn laptop, compaq armada E500 HD 10 Gb heb ik nu windows 2000 Pro staan. Is het mogelijk hier windows XP vlot op te draaien?

dOminuz
 
Geef even een beetje meer info over je systeem.
Wat voor processor en hoeveel intern geheugen en zo...
 
Als er minimaal 256mb inzit draait het goed
 
mja kijk echt veel weet ik er niet van, ik heb hem gekregen. Het enige wat ik weet is dat de HD 10 gig bevat... Als je me verteld hoe ik achter de info geraak geef ik hem direct :)

dOminuz
 
Rechtsklikken op deze computer en dan eigenschappen.

Daar vind je info over je geheugen
 
Mja dat issem ... Is dit af te raden? Ik denk wel dat het lukt, hoop ik toch...
Alleen nog ff zegge, dat die op de linkdie je gaf wel wat verschilt aan die van mij, maar zal niet veel zijn...

Hoe moet ik hem dan installeren? Haal hem namelijk bij een vriend...
 
Geplaatst door Dominuz
Mja dat issem ... Is dit af te raden? Ik denk wel dat het lukt, hoop ik toch...
Alleen nog ff zegge, dat die op de linkdie je gaf wel wat verschilt aan die van mij, maar zal niet veel zijn...

Hoe moet ik hem dan installeren? Haal hem namelijk bij een vriend...

XP draait hier op. Echt soepel zal het niet gaan als er maar 64 MB geheugen in zit. Probeer eventueel of je nog ergens geheugen vandaan kan halen!
 
Waar moet ik dat geheugen halen?

Had al gedacht om een uitwendige HD van ong 10 gig te kopen. Is niet echt duur... Maar dit gaat het geheugen niet verhogen denk ik... Op de link die Frisian gaf staat dat het geheugen op de Armada E 500 te vergroten is naar 512 mB...

Wat raden jullie aan?

dOminuz
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Dominuz
Waar moet ik dat geheugen halen?

Had al gedacht om een uitwendige HD van ong 10 gig te kopen. Is niet echt duur... Maar dit gaat het geheugen niet verhogen denk ik... Op de link die Frisian gaf staat dat het geheugen op de Armada E 500 te vergroten is naar 512 mB...

Wat raden jullie aan?

dOminuz

Die harddisk kan wel even wachten. Ik denk dat jij meer hebt aan extra werkgeheugen. Afhankelijk van de leeftijd van de laptop is dit nog nieuw te koop in een computerzaak. Download het programma Everest Home eens en ga na wat voor type geheugen in de machine zit.
 
Oke dan laat ik het zeker weten. Wat zou de prijs zijn van "geheugen" ... ? Raden jullie iets specifieks aan?
 
kijk eerst is wat je erin hebt zitten, misschien zit er wel meer dan 64mb in! Maar waarom wil je eigenlijk XP hebben. Het gaat iig niet sneller lopen.
 
Wel da's heel eenvoudig... De pc is behoorlijk traag nu, en ligt niet aan het systeem en zit gewoon vol met vanalles en nog wat dat ik gewoon opnieuw wil beginnen. Ik wou 2000 pro terug opnieuw installeren na Format C maar heb de cd-rom er niet van. Van XP wel. En gewoon, voor de verandering...

Ben trouwens nu prg aant downloaden, laat zo dadelijk wat meer info weten.

dOminuz
 
Hierbij de info, zeg maar wat je nog meer wilt weten als het niet genoeg is.

Mobile Intel Pentium III E, 450 MHz (4,5 X 100)
Compaq Armada E500
Intel 82440BX/ZX
192 Mb GEHEUGEN
...

dOminuz
 
nou het zal iets vlotter gaan dan die 64 mb intern.
Maar lekekr draait het ook weer niet.
Als je nog bij een vriend een kennis een collega een student een groenteboer enz.
Een windows 98 / windows 2000 kan halen zal dit zeker nog ee leuk laptopje zijn:thumb:
 
Mja maar wil er graag XP op proberen he... iHoe geraak ik aan meer geheugen en wat kost dit precies? Dan moet XP toch vlot draaien... Ik vind het altijd fijn pc's te updaten... :)

Wat raden jullie aan?

dOminuz
 
Als je toch opteert voor geheugen uitbeiding, zou ik er zeker niet zelf aan prutsen. Laat het doen door een officiele Compaq verdeleler/hersteller, dan ben je zeker.
Compaq heeft zo zijn eigenaardigheden.
Ik persoonlijk heb het 2 X meegemaakt. Geheugen bestellen, plaatsen, maar werken NO WAY. Naar de dealer zelf geweest, en uiteindelijk kreeg hij het klaar, met het geheugen uit zijn laptop.
Er is een spreekwoord: een ezel struikelt geen 2 X maal over dezelfde steen. Maw ik ben een steenezel. Maar het zal mij geen 3°X overkomen.

Qua prijs, schrik dan niet, want dit kan aardig wat kosten.
 
Dit zijn de systeemeisen van xp:
Windows XP
* 233 MHz Pentium of hogere microprocessor (of een equivalent)
* Minimaal 128 MB RAM aanbevolen (minimumondersteuning geldt vanaf
64 MB RAM) en maximaal 4 GB RAM
* Minimaal 1,5 GB vrije ruimte op de vaste schijf
* VGA-monitor
* Toetsenbord
* Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat
* Cd-rom- of dvd-station

Ik zou zeggen zet er lekker op en dat loopt echt wel.
Zou alleen een niet al te groot virusprogramma erbij zetten.

Als je er niet te veeleisende progjes opzet gaat het toch ECHT wel hoor.
 
Ok man ik hoop dat het lukt dan! Ik zou er dan een idd niet al te groot virusprogramma en ad-aware opgooien en msn messenger. En 5OO mB neemt dat in... Ik denk dat dat wel lukt . Moest het tegenwerken ga ik wel naar de dealer en gooi ik er wat geheugen bij... Maar wat kost dit zo?

dOminuz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan