Windows XP op Compaq armada E500

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor het geheugen van 512Mb, heb ik 133,1€ betaald. Maar dat is alweer 1,5 jaar geleden.

De eigenaar heeft natuurlijk wel iets meer betaald.:)
 
Kijk eerst eens met everest wat voor een geheugen je erin hebt en hoeveel wil je er dan in doen?

Kijk eens in everest bij computer>overzicht>Dmi>onderaan bij maximale geheugenmodule.
hoeveel is dit?

kijk bij everest>moederbord>spd naar geheugentype en geheugensnelheid en typ dit hier neer.
 
Geplaatst door Dominuz
Hierbij de info, zeg maar wat je nog meer wilt weten als het niet genoeg is.

Mobile Intel Pentium III E, 450 MHz (4,5 X 100)
Compaq Armada E500
Intel 82440BX/ZX
192 Mb GEHEUGEN
...

dOminuz

@ maikel9 Ik denk dat dit gebeurd is. Standaard wordt de laptop geleverd met 64 MB.
 
Willen jullie nog iets weten...? gaat het echt vlot draaien? zo niet, wat moet ik er dan voor bijkomen en hoe een groot bedrag zal ik dan moeten neertellen?

dOminuz
 
Hierbij toch nog enkele gegevens uitgebreider geven, je kan niet genoeg doen e :)

Physical Memory:

Total: 191 Mb
Used: 166 Mb
Free: 27 Mb
Utilization: 85%

Virtual Memory:

Total: 651 Mb
Used: 360 Mb
Free: 291 Mb
Utilization: 55 %

Swap Space:

Total: 459 Mb
Used: 197 MB
Free: 262 MB
Utilization:43 %

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben...!
Wil je nog meer gegevens zeg het maar, ik ben niet zon expert :)

Trouwens, bedankt voor jullie hulp tot nu toe!

dOminuz
 
Het advies van vanzwam zou ik zeer zeker niet negeren.
Wat betreft de prijzen zou je eens kunnen gaan informeren bij een dealer:
http://www.hp.nl/general/parts.html

En wat betreft de snelheid.
Er zit maar een 700Mhz in dus echt snel zal deze nooit worden.
Wil je de notebook sneller maken moet je er een besturingsysteem op zetten welke ook van die tijd is.
 
Geplaatst door Admin_Frisian
Het advies van vanzwam zou ik zeer zeker niet negeren.
Wat betreft de prijzen zou je eens kunnen gaan informeren bij een dealer:
http://www.hp.nl/general/parts.html

En wat betreft de snelheid.
Er zit maar een 700Mhz in dus echt snel zal deze nooit worden.
Wil je de notebook sneller maken moet je er een besturingsysteem op zetten welke ook van die tijd is.

het is maar 450 mhz heeft hij tog gezegd? die 700 mhz was van een andere pc, nja zelf al zou je je ramgeheugen naar 256 upgraden(wat wel genoeg is om lichte progjes in xp te draaien) dan zou je cpu niet zo goed zijn:confused: volgens mij kun je een cpu niet vervangen, maar dan zou je misschien eens kunnen denken aan een overclock(voorzover dit mogelik is in een laptop en je het zelf kan natuurlijk) mare met 192 ram heb je tog al redelijk genoeg(het ligt vooral bij je processor vind ik) een maat van mij heb een pc met 700 mhz en 192 ram en het gebeurt tog vaker dat hij niet meekan door de cpu(het gaat over winxp)
 
Het is inderdaad maar 450 Mhz.
Dus sneller zal ik hem niet kunnen laten werken...? Anders mss best windows 2000 pro op laten staan, of kan il hem upgraden zodat hij even snel werkt op XP?
Ik heb er ook al aan gedacht deze te verkopen (wat zou ik er trouwens voor kunnen vragen? Is tas bij en al die rommel...) en dan tweedehands een betere te kopen die tenminste lekker draait op XP... Tips?

dOminuz
 
Waarom wil je zo graag XP dan?

Begrijp me niet verkeerd maar misschien kunnen we er via een omweg wel komen. Vele wegen naar Rome he ;).
 
Mja daarom denk ik er sterk over hem te verkopen en er gewoon een betere voor in de plaats te kopen... Weten jullie wat hij ongeveer waard is? Er zijn nog allemogelijke accecoires bij en de gegevens heb ik gegeven.

dOminuz
 
je denkt tog niet met de prijs dat je voor deze pc zou krijgen, dat je een andere, betere en snellere pc zou kunnen kopen!! moest dit zo zijn, dan zou ik nu een pentium 5 hebben:p(als dit al bestaat:p) nee: ik zou eens proberen xp te draaien maar dan met zon progje(naam vergeten) kijken om enkele onderdelen weg te halen zodat je wat meer schijfruimte over hebt en dit tog al van de baan is. ok die 192 ram is genoeg, maar die 450 mhz is redelijk traag(volgens mij zal je hier best geen msn 7,0 op draaien want zelfs ik had vroeger snelheidsproblemen met 6,2 als ik met meer dan 8 mensen tegelijk aan het praten was en dit met een athlon xp 1700+. nieuwe videokaart en meer ramgeheugen==> verhielp dit) waarvoor wil je de pc gebruiken? tekstverwerking, af en toe een muziekje? dan zou ik je aanraden om een andere player dan media player 10 te nemen, want bij mij ging mediaplayer 10 pas egt vlotjes met 512 ram. dervoor schokte de muis als ik dan een muziekje wou aanklikken met visualisatie aan.(je ken natuurlij kook visualisatie afzetten hé:p) mareh, ik zou gwn es windows 2000 opnieuw installeren of zelfs 98 opzetten, zal nog sneller draaien;)
 
XP zal prima draaien op een 450 met 196mb ram, alleen je zal het meeste van de grafische toeters en bellen uit moeten zetten (dan krijg je dus de win98/2000 look) niets mis mee. Okee het zal geen snelheidsmonster zijn, maar zeker wel acceptabel. De meeste belasting komt toch van het grafische gebeuren en allerlei geïnstalleerde achtergrond programmma's, als je hier verstandig mee omgaat zie ik geen probleem. En of win98 sneller zal draaien.....door een beter geheugen beheer van de NT kernel (XP, 2000 enz) valt dat nog te bezien.
 
Hmhm... Ik stel nog eens de vraag wat ik er voor zou kunnen krijgen, maar ik denk dat ik gewoon 2000 Pro er op laat staan, hij is nu aan het defragmenteren en scannen enzo. Ik weet dat hij vol met spyware rommel zit... Ik krijg deze er ook moeilijk af... Ace Utilities...? Moet ik dan wel nog downloaden... Als ik Ctrl-Alt-Del doe en dan task manager staan er een hoop programmas aan die ik nooit gezien heb ... Dit is me bekend hoor, maar dan kreeg ik ze wel weg... Allemaal kleine .exe bestandjes. Sommigen sluiten ook niet af omdat ze zogezegd bezig zijn... Hoe los ik dit het best op?


Dominuz
 
Geplaatst door Dominuz
Hmhm... Ik stel nog eens de vraag wat ik er voor zou kunnen krijgen, maar ik denk dat ik gewoon 2000 Pro er op laat staan, hij is nu aan het defragmenteren en scannen enzo. Ik weet dat hij vol met spyware rommel zit... Ik krijg deze er ook moeilijk af... Ace Utilities...? Moet ik dan wel nog downloaden... Als ik Ctrl-Alt-Del doe en dan task manager staan er een hoop programmas aan die ik nooit gezien heb ... Dit is me bekend hoor, maar dan kreeg ik ze wel weg... Allemaal kleine .exe bestandjes. Sommigen sluiten ook niet af omdat ze zogezegd bezig zijn... Hoe los ik dit het best op?


Dominuz

Lees eerst de handleiding van HijackThis:
http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html

Lees dan dit bericht goed door:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

Plaats daarna je HijackThis-log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij.

:)
 
Oke zal ik zeker doen...! Ad aware heb ik via Hitman Pro 2 . Is het interessant Ace Utilities te downloaden?

dOminuz
 
Daarstraks deed de link het nog maar nu doen de links het niet meer...? Trouwens, in Ad-aware en Search and Destroy vind hij niets... En toch zijn er 30 processes aan het draaien die zinloos zijn... De meeste hiervan kan ik ook niet afsluiten...

d0minuz
 
Noem eens een aantal processen. Want wat jij onnodig vind zou best wel eens door windows nodig zijn
 
30 processen... Ik mah hier geen log plaatsen? Ik weet zeker dat er enkele onnodig zijn... Ik geef maar een voorbeeld: iPod Service (ik heb niet eens een iPod...), dit kan ik ook niet afsluiten...

dOminuz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan