windows xp op compaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

luden

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Berichten
613
Ik heb een compaq presario 5456 en zou daar graag windows xp opzetten. Ik heb daarover een aantal vraagjes , maar eerst wat gegevens:
8gb harde schijf
pentium II (denk ik) 466mhz
192 mb ram
windows98se

-is dit voldoende om xp te draaien
-kan ik xp gewoon over mijn huidige windows installeren? Blijft mijn software, mijn hardware en mijn stuurprog's gewoon werken dan?
-bij compaq maak je gebruik van een "full restore"-cd om eventueel een format c te doen. Daarop staat windows en al de stuurprog's. Wat als ik ooit alles moet herinstalleren? Moet ik dan eerst full restore doen met cd en dan windows xp erover of gewoon direkt xp. Maar wat dan met de stuurprog's?
sorry het is veel ineens maar misschien zijn er wel een paar mensen met raad? thanks
 
Je configuratie is voldoende om XP te kunnen draaien.

Je kunt xp eroverheen zetten met eventueel behoud van programma's (er kan altijd een programma tussen zitten wat niet xp-compatible is)

En mocht je na een crash oid xp erop nieuw overheen willen zetten is dat geen probleem. Drivers die xp zelf niet vindt kun je ook op internet vinden
 
Je kunt ook even de upgrade advisor van Microsoft een keertje runnen. Dan weet je precies welke hardware en software op je pc wel of niet compatible is. Kun je in ieder geval vast vooraf de juister drivers downloaden.

Een schone installatie, zonder upgrade zal moeilijk worden. Ik ken die Compaq pc's van vrienden en die doen niet wat je wil als je niet eerst de recovery erin stopt.
 
Doe de cd-rom met Xp-Prof in de cd speler.
Ga naar opdrachtprompt en typ het volgende in:

d:>i386\winnt32 /checkupgradeonly

De letter d moet vervangen worden door de letter van jouw cd rom speler.
 
Laatst bewerkt:
ik moet zeggen dat 192 mb ram wel erg weinig is voor XP. Je moet eigenlijk minimaal 256 mb hebben, wil je een beetje je applicaties soepel draaien.

gr. Livetodie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan