Windows XP op een SATAII Schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jac20

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Hoi,

Ik heb gister een nieuwe pc binnen gekregen met windows vista voor geinstalleerd, maar ik wil eigenlijk windows xp erop hebben.
Dus mijn vraag is als volgt, hoe krijg ik windows xp professional op een SATAII schijf ?
Zijn daar extra drivers voor nodig, zo ja waar vind ik die ?
Kan ik gewoon de sp2 versie daarvoor gebruiken zonder de drivers(is in mijn bezit)
Ik las ergens dat je connectors driver nodig hebt van de SATA aansluiting klopt dat ?

Het gaat om een ASUS M2A-MV moederbord.

Bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Sorry maar van dat topic word ik niet veel wijzer, is er geen simpelere manier om het mij duidelijk te maken :D

Greetz:cool:

Zo ver ik weet moet je bij sommige SATA aansluitingen extra drivers toevoegen vlak voor dat de schijf geformateerd word.
Maar dit is dus niet altijd het geval (toen ik XP op mijn nieuwe SATA2 schijf installeerde pakte hij hem gewoon)

Misschien is het een idee om gewoon te kijken of het werkt, werkt het niet dan zoeken we naar een oplossing werkt het wel, dan is er niets aan de hand.

Succes met je PC

hij vind me harde schijf wel met de installatie van windows xp SP2.
alleen na het opnieuw opstarten, nadat de installatie bestanden zijn gekopieerd.
dan zegt ie, iets van kan de harde schijf niet vinden ofzo(Daar achter staat dat ik op ctrl-alt-del moet drukken om opnieuw op te starten) of er ontbreken een aantal bestanden dat kan ook. ieder geval zoiets staat er, wat precies weet ik niet.

Nog een ander topic. En als je in dit forum zoekt op F6 kun je er nog meer vinden. Is jouw moederbord een ASUS M2A-VM (en geen MV)?

NB: over de Setup van Windows XP staat hier een goede uitleg, met onder het kopje "Mogelijke problemen met partities tijdens de setuop" ook een verwijzing naar de zogenaamde F6-procedure. Heb je bij het moederbord een CD met drivers gekregen? Zo niet, dan moet je op de site van Asus op zoek gaan naar de juiste controllers.

Laatst bewerkt:
Staat de SATA schijf in het Bios wel ingesteld als eerst opstart?

hij pakt mijn harde schijf wel.
maar na even een lange format en mijn partities verwijderd hebt en opnieuw aangemaakt staat nu toch op een onverklaarbare manier xp erop maar harstikke bedankt voor de hulp.

Greetz :cool:

Is helemaal opgelost ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan