windows xp opnieuw geinstalleerd, kan nu alleen niets anders meer installeren?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk eens of in Apparaatbeheer of er (al) iets staat genoteerd onder Netwerkadapters
Zo ja, wat is dat dan en kijk of er ook ergens een rood kruis doorheen staat.

Tijs.

OK ik zie nu de icoontjes erbij staan...
Maar geen internet nog steeds...

Als ik klik op de status van LAN verbinding dan staat er bij status : netwerkadres verkrijgen
Bij tabblad ondersteuning staat er:
adrestype: ongeldig IP adres
IP adres:0.0.0.0
subnetmasker:0.0.0.0

Ik heb al bij TCP/IP aangegeven dat ik automatisch eene IP adres wil laten toewijzen...

Zag je berichtje pas later...maar nee er zijn geen rode kruizen zichtbaar bij netwerkadapters...

Probeer het volgende:
1. Herstart de pc mét de netwerkkabel al aangesloten. Kijk of er dan wél een ip-adres verkregen wordt.
2. Herstart de pc met de netwerkkabel níet aangesloten. Open Netwerkverbindingen (Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl en bekijk de status van de netwerkkaart.
Stop dan de netwerkkaart erin en kijk (snel) wat er met de status van de netwerkkaart gebeurt. Kijk of (uiteindelijk) de status "Verbonden" komt te staan naast de netwerkkaart.

Levert dit ook niets op, probeer dan een andere netwerkkabel.

Succes,

Tijs.

Ik heb hiervoor geen enkel probleem met het internet gehad op die pc, pas na format c en herinstallatie XP doet die het niet, dus lijkt me niet aan de netwerkkabel te liggen toch?

1. Als ik opstart met netwerkkabel erin, dan krijg ik niet een icoontje van verbinding te zien rechts onder...maar als ik dan via services, bij network connetions op starten druk dan krijg ik pas bij netwerkverbindingen de opties LAN verbinding of 1394 verbinding te zien. Als ik nu kijk heb ik nog steeds geen IP adres verkregen.
2. Als ik opstart zonder netwerk kabel: en ik ga weer naar services, netwrk connections en starten (anders krijg ik niets te zien bij netwerkverbindingen) dan gaat dit goed, maar bij netwerkverbindingen krijg ik dan de melding " de lijst met netwerkadapters op uw computer kan niet vanuit de map netwerkverbindingen worden opgevraagd. Controleer of de netwerkverbindingsservice ingeschakeld en actief is"
Hierna krijg ik LAN verbinding met een rood kruis te zien.

Als ik vervolgens de kabel er weer insteek dan gaat die weer over op netwerkadres verkrijgen...en dus nog geen verbinding.

Kan het zijn dat er bepaalde andere drivers/instellingen nog geinstalleerd/ingesteld moeten worden??

Dank,

Sandra

Sandra,

Ik sluit niets uit, daarom deed ik (o.a.) de suggestie betr. de netwerkkabel.

Eigenlijk moet er niets (direct) nodig zijn behalve de driver voor de netwerkkaart. Nu is me uit alle postings niet duidelijk geworden of je uiteindelijk een driver hebt geïnstalleerd voor de netwerkkaart of niet, maar ik ga ervan uit dat je dat niet hoefde te doen, omdat de netwerkkaart in Apparaatbeheer wel bleek te bestaan.

Wat je kunt doen is het volgende (ik ga ervan uit dat je dat zip bestand nog steeds helemaal ergens uitgepakt hebt staan):
1. Start Apparaatbeheer
2. Open Netwerkadapters, rechtsklik op je netwerkkaart, en kies Stuurprogramma bijwerken.
Geef "Nee, nu niet" op vraag van zoeken op Internet (als die vraag komt).
Geef "Ik wil zelf kiezen (geavanceerd)"
Klik aan: Ook op deze lokatie zoeken, en blader naar de submap
WINXP_2K\Ethernet\WinXP
in de map waar je naar uitgepakt had en druk Ok.
Volg verder de instructies op je scherm.

Kijk of het dan wél werkt.

Tijs.

Hoi Tijs,

Ik had die driver al geinstalleerd die je aangaf maar het het nu nog een keer gedaan...krijg nu de melding dat dit geen betere versie is dan dat ik al had...dus dat moet goed zijn.

Ik weet niet of het helpt, maar er staat wel dat ik verbonden ben, maar dat er nog een netwerkadres verkregen moet worden...

Ik blijf het ook raar vinden dat ik bij het installeren van drivers of programmas van cd de melding krijg dat
De RPC-server is niet beschikbaar is
Wat houdt dit in en is dit misschien een hint naar wat er fout zou kunnen gaan?

groet,
Sandra

Dat over dat RPC had ik ook nog in mijn hoofd als mogelijke oorzaak van de huidige problemen.

Ik heb ondertussen de laatste driver van de chipset-fabrikant voor je opgezocht, dus die kun je ondertussen alvast downloaden (voor 'achter de hand', zeg maar).
De link is: hier

Wat ik nog van je wil weten is of je ondertussen ook SP2 of SP3 had geïnstalleerd in XP.
En of daar nog meldingen/problemen mee zijn geweest.

Ik kijk ondertussen naar mogelijke oorzaken voor RPC foutmeldingen in XP.

Tijs.

Thanks voor die laatste driver, ik heb hem nog niet geinstalleerd, zal ik morgen doen. Je zegt achter de hand...hoezo is dat? Is dat de nieuwste update ofzo?

Ik heb sp2 geinstalleerd (gedownload via internet via laptop) en geen problemen mee ondervonden...

Ik ga nu slapen, ik zal morgen weer kijken of je een nieuwe tip hebt...

Heel erg bedankt he voor je hulp, waardeer het zeer!!

Zo een aantal dingen die je kunt doen om RPC problemen te verhelpen. Als een van de oplossingen gewerkt heeft hoeven/moeten de oplossingen die daarna komen niet uitgevoerd te worden.

1. Uit deze link

Stap 3: Verwijder en herinstalleer dan TCP/IP

Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Rechtsklik de eerste netwerkkaart die je daar ziet staan en kies Eigenschappen
Klik op Installeren -> Protocol -> NWLink IPX/SPX/NetBios-compatibel transportprotocol
Volg de instructies tot je weer terugbent in de Eigenschappen van de netwerkkaart.
Vink uit: Internet-Protocol (TCP/IP) en druk op Ok.
Doe deze stappen voor alle netwerkkaarten die in Netwerkverbindingen getoond worden. Zodra gedaan, herstart de computer.
Na de herstart:
Klik op Internet-Protocol (TCP/IP) en kies Verwijderen. Klik daarna op Ok.
Doe deze stappen voor alle netwerkkaarten die in Netwerkverbindingen getoond worden. Zodra gedaan, herstart de computer.
Klik op Installeren -> Protocol -> Internet protocol (TCP/IP)
Volg de instructies tot je weer terugbent in de Eigenschappen van de netwerkkaart.
Klik op IPX/SPX/NetBios-compatibel transportprotocol en kies Verwijderen. Klik daarna op Ok.
Kijk via Start -> Uitvoeren -> services.msc of de Remote Procedure Call (RPC) service nu wél gestart is.

2. Uit deze link

a. Check zorgvuldig of datum + tijd wel goed staan. Let ook op jaartal!
b. Start -> Uitvoeren -> services.msc
Kijk na of de volgende services wel op Opstarttype "Automatisch" staan als je erop dubbelklikt:
TCP/IP NetBIOS Helper
Remote Procedure Call (RPC)
Remote Registry [Deze service is niet beschikbaar in XP Home]
Herstart de computer. Kijk via Start -> Uitvoeren -> services.msc of de Remote Procedure Call (RPC) service nu wél gestart is.

3. Uit deze link

Start -> Run -> regedt32
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RpcSs
In het rechter deelvenster, dubbelklik de waarde ObjectName en vul in (ipv. van wat er nu staat): localsystem
Herstart de computer. Kijk via Start -> Uitvoeren -> services.msc of de Remote Procedure Call (RPC) service nu wél gestart is.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Thanks voor die laatste driver, ik heb hem nog niet geinstalleerd, zal ik morgen doen. Je zegt achter de hand...hoezo is dat? Is dat de nieuwste update ofzo? [...]

Probeer eerst dat RPC probleem op te lossen (zie posting hierboven).

M.b.t. de driver: Hij is recenter dan wat de moederbordfabrikant beschikbaar heeft gesteld, maar het scheelt niet járen.. :)
En ja, het is de allerlaatste driver die NVidia (=chipset maker) voor je chipset beschikbaar heeft gesteld.

Tijs.

Hoi Tijs,

Als eerste wil ik opmerken dat RPC in services altijd al op gestart en automatisch heeft gestaan.

Verder als ik netwerkverbindingen open via configuratiescherm, dan staat er niets bij. Dan moet ik eerst via services, network connections starten...ook al staat deze op automatisch ik moet hem iedere keer weer starten :s

Maar ik heb toch stap 1 uitgevoerd...
moeilijke hiervan is dat ik niet het internet protocol TCP/IP kon verwijderen (box met verwijderen wordt licht grijs)...er staat wel nog iets anders bij ook: microsoft TCP/IP versie 6. Ik heb vervolgens wel IPX/SPX/NetBios-compatibel transportprotocol verwijderd...weet nou niet of dat erg is. Want kan het niet ongedaan maken meer.

In ieder geval na dit gedaan te hebben blijft RPC op automatisch staan en is gestart. Al is ik echteer probeer om de driver voor mn printer te installeren (ik krijg deze optie bij het opstarten van de pc) dan zegt die nog steeds dat RPC niet beschikbaar is:confused:

punt 2, heb ik bekeken en is allemaal correct

punt 3...Heb ik ook gedaan...
Nog steeds zelfde melding als ik de drivers voor de printer wil installeren...(rpc niet beschikbaar)

echt heel vervelend allemaal...denk dat ik maar een nieuwe pc ga kopen:D

Groet,
Sandra

Trouwens even een ander soort vraag tussen door...ik heb voor het opnieuw installeren van xp op de d schijf ook programmas geinstalleerd, dis het nu niet meer doen (logisch achteraf), maar goed ik kan ze niet verwijderen via configuratiescherm en software...kan ik ze dan gewoon deleten??

Ik denk dat ik nu op een moment in je probleem gestapt waarbij er 'ergens' in het proces ervoor al iets mis is gegaan, en we nu proberen te 'repareren'.

Wat ik zou doen in jouw geval (je hebt (als het goed is) toch nog niet veel gedaan op je pc na de herinstallatie):
Alle relevante drivers, SP's, bestanden (als je die hebt aangemaakt ondertussen) etc. opslaan op memorystick of brandbare DVD, en de installatie van XP opnieuw doen.

Probeer direct na de installatie:
1. Eerst Service pack 2 te installeren.
2. Die laatste chipset-driver set te installeren (dus die van NVidia, niet die van Asus).

Kijk of je dan Internet hebt. Ga pas daarna verder met zaken als Service Pack 3 en de installatie van gebruikerssoftware (office-produkten, Internet Explorer 7of 8 etc.)

M.b.t. de resten op de D: schijf van de programmatuur: Die mappen kun je verwijderen, als je in die mappen zelf niets heb opgeslagen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok heb het opnieuw geinstalleerd.

Eerst service pack 2 erop gezet na de installatie.
Installeren van de Nvidia drivers lukt niet (tijdens de installatie gaat de pc opnieuw opstarten, heb het paas keer geprobeerd maar geen verschil).
Dus toen dacht ik probeer die asus drivers wel die me in het begin had aangegeven, nu krijg ik weer de melding dat de RPC niet beschikbaar is. Bij checken bij services staat deze gewoon gestart een op automatisch.

Echter als ik nu kijk bij apparaatbeheer, krijg ik nu 1 vraagteken en 1 uitroepteken in het geel.
uitroepteken staat bij:
Nvidia network bus enumerator
vraagteken bij:
overige apparaten - multimedia audiocontroller

Dat uitroepteken is denk ik een indicatie van dat de installatie van de drivers niet goed is gegaan? Zal ik nu die asus drivers (dus niet die nieuwste want die staat er niet bij?? vreemd...) installeren via de rechtermuis knop en dan stuurprogramma bijwerken?

Ik vraag het eerst maar omdat ik niet wil dat ik op een 1 of andere manier weer iets verpest...

Sandra

Probeer die network bus controller een driver te geven via de submap
WINXP_2K\Ethernet\NRM\WinXP
Wordt daar niets gevonden, dan proberen via de map
WINXP_2K\Ethernet\WinXP

Succes,

Tijs.

En daar ben ik weer...

Hij geeft aan dat er geen betere software voor de hardware gevonden is dan wat er nu al is geinstalleerd...

Ik dacht dan zal ik de installatie van de NVIDIA network bus enumerator ongedaan maken maar dan krijg ik de melding dat dit niet kan.

Ik heb nog eens gekeken op de doos van het moederbord en ik heb de volgende moederbord:
socket 754 for amd CPU
NVIDIA nforce3 250gb
Dual raid
8channel audio

weet niet of dit nuttig is, maar misshien heb ik niet de juiste drivers?

Ik weet dat de tips waarschijnlijk op beginnen te raken, maar heb je nog een suggestie?

Verder zie ik dat ik K8N-E deluxe heb ipv K8N-E! maakt dat nog uit omdat ik de drivers voor de K8N-E heb gebruikt?

Kan de drivers hiervoor niet vinden...

Verder zie ik dat ik K8N-E deluxe heb ipv K8N-E! maakt dat nog uit omdat ik de drivers voor de K8N-E heb gebruikt?

Kan de drivers hiervoor niet vinden...

Tsja... Zonder goede informatie worden we hier op een forum 'in het bos gestuurd'... :confused:

Goed, je kon de K8N-E deluxe niet vinden op de Asus site?
Ik gids even:
Start http://www.asus.nl
Klik op Download (in de 'menu-rand' bovenin op de site).
Vul in in het vakje Input model to search: k8n-e deluxe
Kies in het vakje eronder: All
Klik op Search info

Direct wordt je type moederbord getoond in het grote 'resultatenvlak' ("The info that matches with your Keyword search is shown below."). Klik op het gevonden resultaat, kies besturingssysteem ("WinXP" in jouw geval), en je bent onderweg naar drivers, handleidingen, BIOS updates e.d.

Chipset installatieprogramma staat onder Others(1). Is overigens nog steeds een nForce3, maar het lijstje is wel enigszins anders dan dan die bij de K8N-E

Je zou kunnen proberen of je daar andere/betere drivers kunt vinden dan tot nu toe gebruikt. Misschien kun je zelfs gewoon Setup.exe gebruiken om ze te installeren.
Probeer het uit.

Overigens begin ik langzamerhand uit de opties te lopen; het enige waar ik nog aan zou kunnen denken is XP installatiecd te maken waar én SP2 én de drivers uit die chipset-driverset in geïntegreerd zijn. Dan natuurlijk weer een herinstallatie starten en kijken of dat wél werkt. Kernwoorden daarbij (voor in Google etc.):
slipstream xp sp2 nlite tutorial

Je kunt dan veel sites vinden met informatie over hoe nlite te gebruiken voor jouw doel. Ik noem er hier 2 maar je kunt kiezen uit honderden:
Hier wordt vooral het integreren van drivers aangestipt: link.
Op Helpmij, niet de mooiste handleiding, maar kijk er even in: link

Succes maar weer.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja, inmiddels had ik die driver gevonden en het bleek dat dat dezelfde naam had als die driver die jij me al aangeraden had, dus blijkbaar maakt dat geen verschil.

Ik weet het niet van die opstart cd, ik zal verder wel wat gaan zitten pielen...

Dankje in ieder geval voor je uitgebreide hulp!!!!

Groeten,
Sandra

Uit nieuwsgierigheid zo eens in Google gezocht op je moederbord i.c.m. ethernet.

Blijkt dat met dit moederbord een hoop gekke dingen schijnen te gebeuren (gezocht in Google op: "K8N-E deluxe" ethernet problem), waarvan ik er twee citeer (deel wat lijkt op wat jij meemaakt vetgedrukt, eerste gaat over iemand die XP installeerde):
[...]now the ethernet no longer shows in the control panel ethernet controllers. Also the Nvidia drivers install, but do not apply themselves to the hardware. I still have "Standard Primary IDE Controller" type entries, not Nvidia specific. Also using the default MS drivers. Something is not right. I have also found a dozen posts on random forums with people having the same issues. [...]
hello everybody,

I've installed the windows 7 beta and everything went fine. But it doesn't detect my onboard network-card.

Daarnaast een hoop mensen die ook problemen hadden met drivers etc. omtrent deze netwerkkaart.
De workaround die zij gebruikten, en die ik zo onderhand ook ga aanbevelen nu:
Koop een PCI netwerkkaartje, bouw 'm in en gebruik die ipv. het ingebouwde apparaat. Kost niet meer dan 10 euro.
Schakel dan eerst in de BIOS de ingebouwde ethernet-controller uit, zodat die ook niet wordt 'herkend' (ahum ;)) in XP.

Als je nog een experiment wilt doen voordat je die PCI netwerkkaart koopt en inbouwt: De ethernet-controller uitschakelen in de BIOS, en dan kijken wat er gebeurt als je de (diverse) chipset-drivers installeert. Heel benieuwd of dan die RPC server is niet beschikbaar melding terugkomt!

Al met al kan de ondersteuning en werking van het bord als niet de meest betrouwbare worden beschouwd krijg ik als idee uit de berichten.

Veel succes maar weer.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan