windows xp opnieuw geinstalleerd, kan nu alleen niets anders meer installeren?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen,

Ik zal me daar straks dan maar wat meer in verdiepen...

Maar ik blijf het raar vinden...als hij het voorheen wel altijd deed...en nu opeens niet meer en alleen maar door windows op nieuw te installeren niet meer? Hoe kan dat dan?

Maar volgens mij gaat het allemaal ook nog wel wat verder..
Want installeren van bijvoorbeeld winamp gaat prima...maar zodra ik lightroom 2.3 erop wil zetten krijg ik foutmeding dat de installer niet goed werkt (terwijl ik het vorige week nog op mn pc met de " oude windows" heb geinstalleerd zonder problemen...

Zoiets lijkt me niet puur door mn netwerkkaart te komen lijkt me? of zie ik dat verkeerd?

Ik snap je gedachtengang, en liefst was alles al voorbij geweest, maar we moeten nu echt aan 'uitsluiten van oorzaken' gaan werken.
En als (onderdelen van) de hardware (toch minstens regelmatig) als 'onbetrouwbaar'/vaag wordt aangegeven, dan moeten we daar (binnen de mogelijkheden) wat aan doen.
Of (alleen) de ethernetkaart voor het getoonde gedrag verantwoordelijk zou zijn kan ik niet beoordelen, maar het blijft (op zijn minst :p) apart dat je na 2x herinstalleren nog meldingen krijgt zoals "RPC service is niet beschikbaar".
[Een goede werking van RPC service heeft (o.a.) invloed op Windows Installer, kijk de lijst maar na in Services.msc -> dubbelklik op Remote Procedure Call (RPC) -> tabblad Afhankelijkheden): Er zijn echt veel services afhankelijkheid van de RCP service]

Gegeven de 'vage' symptomen die je computer laat zien zijn we nu aangeland bij 'uitsluiten van oorzaken', maar het blijft jouw computer, dus je houdt het recht om niets te doen met de tips.

Tijs.

Vanochtend zag ik dat de nvidia kaart nu geen geel uitroepteken meer gaf (!) vreemd wat ik heb niets anders gedaan... maargoed dat leek nu goed.
Echter nog steeds geen intenet etc...

Daarom heb ik vervolgens gebeld met servicecenter van bedrijf waar ik de pc vandaan heb en ze gaan me nu een nieuwe xp versie opsturen met de juiste drivers er al bij. Ik hoop dat met deze nieuwe installatie cd het wel goed gaat en er geen problemen meer zullen zijn.

Ik laat nog wel weten of he gelukt is!

groeten,
Sandra

Opgelost!

Nou ik heb van het bedrijf nieuwe windows softwaren ontvangen en een cd met de bijbehorende drivers.

Nou nu is het dan eindelijk gelukt met de installatie!!! Wat het nou was met die "oude" installatie cd's ik weet het niet, maar nu werkt alles in ieder geval weer, ben helemaal blij :)

Tijs ontzettend veel dank voor al je moeite!

groeten,
Sandra

Fijn dat het je zo toch gelukt is.

Graag nog de vraag op Opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden hier op de webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan