Windows XP Professional start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben een tijdje offline geweest omdat mijn pa een stomme tip heeft uitgevoerd van mijn tante die eigenlijk nogal zelf een leek ik volgens mij :shocked: :P
Uiteindelijk dan toch weer die router in orde gebracht...

Maar het topic wordt mij wat te ingewikkeld!
Dus ik denk dat ik het maar aan jou zal overlaten wanderer, jij kent precies toch ook heel wat meer af van commands en die boot.ini file

Succes nog verder, ik hoop dat het opgelost geraakt:thumb:

Oké en bedankt voor je pogingen. Is mij ook wat ingewikkeld om langs twee wegen te werken. Ik vermoed bovendien dat Wanderer op de goede weg zit, want die boot.ini veranderen heeft wel tot gevolg dat het opstarten anders reageert dan tot dusverre. De computer geeft nu in elk geval bij de optie Pro aan dat-ie iets kwijt is. En voorheen kon ik zowel via Pro als Home Edition alleen in Home Edition komen. Dus dat geeft de burger moed. Het beste verder,

Frans

wel ja jij nog veel succes verder met het oplossen hé :P

Maar ik denk ook inderdaad dat wanderer op de goede weg zit en het probleem wel zal oplossen, want hoe de situatie nu zit met die boot.ini file heb ik er echt niet veel verstand van zoals ik al eens vermeld heb denk ik :P

Ik snap er nu helemaal niks meer van. Ik heb die link aangeklikt en een programma naar een CD geschreven. Bij het opstarten gebeurt er niets.

Kun je me svp precies aangeven wat ik nu kan doen. Die Helppagina's van Microsoft zijn zo uitgebreid dat ik niet weet waar te zoeken. Er is ook nog eens sprake van wachtwoorden die ik allang niet meer weet.

Ik snap er nu helemaal niks meer van. Ik heb die link aangeklikt en een programma naar een CD geschreven. Bij het opstarten gebeurt er niets.
Er is ook nog eens sprake van wachtwoorden die ik allang niet meer weet.
Hoe kun je nu last hebben van wachtwoorden als er niets gebeurd,dus geef eens wat duidelijke info a.u.b.

Beste Wanderer,

Die wachtwoorden worden gevraagd als ik in die helppagina's van Microsoft die je hebt aangegeven ga klungelen.

Inmiddels is de situatie echter ernstig gewijzigd. Ik heb een installatie-CD van Windows Pro kunnen lenen en nu heeft mijn dochter bij mijn afwezigheid Windows Pro opnieuw geïnstalleerd.

Dat is mooi gelukt, nu heb ik dus weer de Home Edition en Pro naast elkaar staan en ik kan ze beide gebruiken. Maar het is een nieuwe Pro-versie dan ik jaren geleden geïnstalleerd heb en die is dus verder helemaal 'schoon',

Op zich prima, maar ik kan er niet mee bij mijn bestanden van de eerste Proversie. Daar heb ik fotomapjes staan die ik graag terug zou willen vinden. Is dat nog mogelijk of moet ik dit nu opgeven?

Het was me eerder nog niet gelukt om er bij te komen via de tip met die Linux-CD die je gegeven hebt. Is er nog hoop?

Frans

Op zich prima, maar ik kan er niet mee bij mijn bestanden van de eerste Proversie. Daar heb ik fotomapjes staan die ik graag terug zou willen vinden. Is dat nog mogelijk of moet ik dit nu opgeven?
Dat hangt er een beetje vanaf hoe die nieuwe XP-Pro er op is gezet.

Heeft je dochter eerst de partitie geformatteerd,of heeft ze XP in een nieuw map geïnstalleerd?

In het laatste geval moet er ergens een Windows.old map staan dacht ik.

Je weet vast wel een naam van een foto in de "fotomapjes",gebruik de zoekfunctie eens om die te vinden.

De naam van een map is wellicht ook goed.

In ieder geval verder niets installeren op die partitie.

Greetz

IK reageer nog eens even omdat het over die linux live-cd gaat waarmee je je bestanden zou moeten kunnen afhalen...

Via dat mounten zou je je gegevens naar de andere partitie/schijf moeten kunnen verplaatsen, maar onlangs op het forum ben ik dit ook nog tegengekomen :thumb:
(hetgene van Bart's Pe lijkt me wel handig in jouw geval :thumb:)

er staat in die melding dat je sp1 nog niet geinstalleerd hebt...

is dat dan niet zo?
ik adviseer je zeker om sp2 te installeren, misschien zelfs sp3 :thumb:

lukt het dan nog niet?

Hoi,ik ben even een dagje weg geweest,dus even een korte resumé.

@jelpot
IK reageer nog eens even omdat het over die linux live-cd gaat waarmee je je bestanden zou moeten kunnen afhalen...

Via dat mounten zou je je gegevens naar de andere partitie/schijf moeten kunnen verplaatsen, maar onlangs op het forum ben ik dit ook nog tegengekomen
(hetgene van Bart's Pe lijkt me wel handig in jouw geval )
Gezien het feit,dat de dochter van Frans vd H er een nieuwe XP heeft opgezet,is het maken van een Live CD niet meer van belang om de bestanden te saven.

Deze zijn overschreven,of hopelijk nog terug te vinden in een map die is aangemaakt tijdens de nieuwe installatie.

@Frans vd H
Die wachtwoorden worden gevraagd als ik in die helppagina's van Microsoft die je hebt aangegeven ga klungelen.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Nadat u het nummer voor de juiste Windows-installatie hebt opgegeven, wordt u gevraagd naar het wachtwoord voor de beheerdersaccount.
De wachtwoorden waar je op doelt,dien je te typen als je via de rc.iso in de herstelconsole bent gekomen.

Over het algemeen wordt daar tijdens de installatie geen wachtwoord ingevuld en is gewoon enteren voldoende om door te gaan ;)
Met Bart's PE kom ik niet verder, vanwege de volgende foutmelding

http://s282.photobucket.com/albums/k...rent=error.jpg

Als ik verder geen fouten tegenkom zou het wel moeten lukken, maar ik weet dus niet wat ik met de bovenstaande foutmelding aan moet. (Ik heb al C:/ geprobeerd, C:/Windows, etc en zelfs de installatiecd, maar steeds dezelfde foutmeldig)
17-06-2008 13:28
Wat de foutmelding van de BartPE betreft,om deze te kunnen maken heb je een XP - Pro of Home versie nodig met minimaal SP1 of hoger.

Als je die hebt,kopieer dan de inhoud van deze cd naar een map op C:\

In het voorbeeld (zie afb.) wordt wel een heel domme naam voor die map voorgestel,n.l. "Windows" maar er bestaat al een map Windows dus dat kan niet.

Op de afb. staat "Bron: (map met de bestanden van de Windows-cd)."

Verwarrend,wat als je hier niet goed oplet,zou je kunnen denken dat je naar de Windows map op de C:\ partitie moet verwijzen en dat is niet het geval.

Om nu te bezien of er nog iets van de data te redden cq terug te halen is,zul je toch eerst even een andwoordt op m'n vraag in post nr.27 moeten geven.

Greetz

Bijlagen

• pebuilder.gif
    pebuilder.gif
    29,3 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
In dat geval zal de data wel niet meer te redden zijn. Bedankt voor alle moeite, succes verder!

In dat geval zal de data wel niet meer te redden zijn.
Dat staat voor mij nog helemaal niet vast.

1.Je geeft nog steeds geen duidelijk antwoord op de vraag,of er geformatteerd is bij de nieuwe installatie,of dat er een nieuwe map is aangemaakt.

2.Zoek op de naam van een foto en zorg dat de "verborgen bestanden" e.d. staan aangevinkt,zoals in de afb.

3.Met een programma als "GetDataBack" kun je wellicht ook nog een hoop vinden.

Greetz

Bijlagen

• zoeken.JPG
    zoeken.JPG
    49,6 KB · Weergaven: 26
Sorry dat ik niet duidelijk gereageerd heb. Dat met de functie search heb ik herhaaldelijk geprobeerd maar leverde geen resultaten op.

Het Getbackprogramma dat je aanbeveelt zegt 80 tot 90 euro te kosten. Dus dat wil ik nog maar even niet uitgeven.

De vraag hoe het precies gebeurd is met formatteren begrijp ik niet goed. Volgens mij is de vorige Pro versie door de nieuwe overschreven. In de boot.ini staat eerst de Home Edition met vermelding partition (1) en de Pro versie staat eronder met partition (2).
Is dat wat je nodig hebt om te weten?

Frans

De vraag hoe het precies gebeurd is met formatteren begrijp ik niet goed. Volgens mij is de vorige Pro versie door de nieuwe overschreven. In de boot.ini staat eerst de Home Edition met vermelding partition (1) en de Pro versie staat eronder met partition (2).
Ok,dit begrijp ik,maar dit was m'n vraag enige posts terug,
Heeft je dochter eerst de partitie geformatteerd,of heeft ze XP in een nieuw map geïnstalleerd?

In het laatste geval moet er ergens een Windows.old map staan dacht ik.
Dus vraag aan je dochter of zij de partitie waar nu XP-Pro op staat,eerst geformatteerd heeft,alvorens de nieuwe XP-Pro er op te zetten,of dat zij een nieuwe map heeft aangemaakt.

Je krijgt n.l. die vraag als je wilt installeren en er staat al een XP installatie op ;)

Zoek eens op "Windows.old" zonder de " tekens.

B.t.w. doe voorlopig even niets op die XP-Pro installatie,alles wat je daar nu op installeerd of wegschrijft,maakt de kans op recoveren kleiner.

Een programma om data terug te halen,kun je het beste op de XP-Home installatie zetten.

Greetz

Laatst bewerkt:
Zoeken op Windows.old heeft ook niks opgheleverd.

Bij het installeren is de installatie van zelf opgestart en hebben we geen vraag gezien of er een nieuwe map moet worden aangemaakt. De installatie is als het ware vanzelf gegaan.

Tsja,dan valt er weinig meer te doen vrees ik.

B.t.w.,zet de mogelijkheid tot het ontvangen vam e-mail eens aan ;)

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan