Hoi,ik ben even een dagje weg geweest,dus even een korte resumé.
@jelpot
IK reageer nog eens even omdat het over die linux live-cd gaat waarmee je je bestanden zou moeten kunnen afhalen...
Via dat mounten zou je je gegevens naar de andere partitie/schijf moeten kunnen verplaatsen, maar onlangs op het forum ben ik dit ook nog tegengekomen
(hetgene van Bart's Pe lijkt me wel handig in jouw geval )
Gezien het feit,dat de dochter van Frans vd H er een nieuwe XP heeft opgezet,is het maken van een Live CD niet meer van belang om de bestanden te saven.
Deze zijn overschreven,of hopelijk nog terug te vinden in een map die is aangemaakt tijdens de nieuwe installatie.
@Frans vd H
Die wachtwoorden worden gevraagd als ik in die helppagina's van Microsoft die je hebt aangegeven ga klungelen.
http://support.microsoft.com/kb/314058/nl
Nadat u het nummer voor de juiste Windows-installatie hebt opgegeven, wordt u gevraagd naar het wachtwoord voor de beheerdersaccount.
De wachtwoorden waar je op doelt,dien je te typen als je via de rc.iso in de herstelconsole bent gekomen.
Over het algemeen wordt daar tijdens de installatie
geen wachtwoord ingevuld en is gewoon enteren voldoende om door te gaan
Met Bart's PE kom ik niet verder, vanwege de volgende foutmelding
http://s282.photobucket.com/albums/k...rent=error.jpg
Als ik verder geen fouten tegenkom zou het wel moeten lukken, maar ik weet dus niet wat ik met de bovenstaande foutmelding aan moet. (Ik heb al C:/ geprobeerd, C:/Windows, etc en zelfs de installatiecd, maar steeds dezelfde foutmeldig)
17-06-2008 13:28
Wat de foutmelding van de BartPE betreft,om deze te kunnen maken heb je een XP - Pro of Home versie nodig met minimaal SP1 of hoger.
Als je die hebt,kopieer dan de inhoud van deze cd naar een map op C:\
In het voorbeeld (zie afb.) wordt wel een heel domme naam voor die map voorgestel,n.l. "Windows" maar er bestaat al een map Windows dus dat kan niet.
Op de afb. staat "Bron: (map met de bestanden van de Windows-cd)."
Verwarrend,wat als je hier niet goed oplet,zou je kunnen denken dat je naar de Windows map op de C:\ partitie moet verwijzen en dat is niet het geval.
Om nu te bezien of er nog iets van de data te redden cq terug te halen is,zul je toch eerst even een andwoordt op m'n vraag in post nr.27 moeten geven.
Greetz