windows xp register probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

BugMenOT2

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
296
Hallo,

Ik heb een laptop voor reparatie en krijg windows niet verder opgestart dan het bootlogo.

Dan heb ik met ERD Commander opgestart voor de schijf te kopieren want er staan belangrijke bestanden op en kan dus niet geformateeerd worden.

bij het opstarten van ERD Commander kreeg ik een foutmelding:

Code:
the following registry hives of the installation specified are corrupt or missing:

System, software, sam, security

Ik krijg ERD Commander dan wel opgestart maar met die foutmelding en bljikt dan dat de hives

HKEY_CLASSES_ROOT
HKEY_LOCAL_MACHINE

er alleen in staan maar zonder inhoud.

De c: schijf heeft ook 0 bytes inhoud terwijl er win xp op is geinstalleerd maar register is weg dus ...

Zou iemand me hiermee kunnen verder helpen A.U.B. ?

PS: Ben aan het proberen de partitie volledig te recoveren met Active Uneraser

groetjes,
Benny
 
Kan je wel in het bootmenu komen met f8?

Probeer dat eens en opstarten in veilige modus .
dan start>uitvoeren: scanreg /restore
 
De harde schijf is niet kapot. (testdisk)
Het is het windows register dat helemaal weg is en op de c:\ schijf bevindt zich niets en toch moet er een win xp met belangrijke bestanden opstaan.

Ik ga eens proberen "scanreg" met een boot cd want krijg hem niet in veilige modus en andere.

groetjes
 
Het proleem is opgelost

heb xp reinstall opgestart en chkdsk /r uitgevoerd en opnieuw opgestart en ik geraak erin.

Ik kan nog wel niet in taakbeheer en ook niet in het register maar heb alle belangrijke informatie kune backuppen en alles is nu veilig en kan geformateerdworden :D

Groetjes,

Benny

PS: Bedankt voor de reactie;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan