Windows Xp start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankje12

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
11
Hallo, Ik heb hier een oude pc met daarop vers geinstalleerd Windows XP proffessional. ik heb Avast antivirus geinstalleerd, diverse updates en nog wat driver software, maar na een laatste reboot sloeg mijn computer de opstarttekst over en ook het Windows Xp logo komt een fractie van een seconde in beeld, daarna gaat het scherm op zwart en gebeurt er niets meer. Weet iemand wat ik eraan kan doen om mijn pc weer draaiende te krijgen?


mvrgr, Frank
 
Dag Frank

Wat je kan proberen is het volgende.
Start je PC op en blijf voortdurend op de F8 toets tikken,
Normaal gezien zou je nu in een scherm moeten terechtkomen,
waar je met de pijltjestoetsen kan kiezen hoe je Windows wil opstarten.
Kies voor laatst bekende juiste configuratie, en druk dan op enter.
 
scherm gaat direct op zwart

Vreemd als ik F8 blijf intikken bij het opstarten gaat mijn scherm direct op zwart, dus hij loopt vast. Ik moet er dus wel even bij vermelden dat de tekst met de functietoets opties slechts een fractie van een seconde in beeld komt, heel vreemd (aan de harde schijf kan het niet liggen want die is net nieuw...). Toch bedankt voor je antwoord.


mvrgr, Frank
 
hoi frank
het opstarten en met daarop direckt de F8 toets te klikken brengt je in de bios settings :
nu kan het zijn dat je deze niet te zien krijgt omdat je resolutie verandert werdt (foutje in de pc )
van het moment dat je een zwart scherm krijgt te zien druk je een paar keer op de toets ESC
normaal kom je dan in de opdrachtprompt ... hier maak je een regel aan
C:\Windows\system32\restore\rstrui.exe

bevestig dit met enter ( JA )
 
Er is denk ik toch iets anders aan de hand, namelijk bij het drukken op ESC verschijnt er wel degelijk een keuzemenuutje om naar de opdrachtprompt te komen, maar ook slechts een fractie van een seconde. Daarna weer het bekende zwarte scherm. :(
 
probeer het nog eens

hoi frank

probeer het nog eens maar nu neem je esc+ F1 ( gelijktijdig )
 
Als ik na F8 ESC+F1 indruk krijg ik heel kort het opstartscherm van Windows XP te zien, daarna gaat het lampje van de harde schijf nog even verder maar stopt er dan mee.:shocked:


grtn, frank
 
geef me eens al de kenmerken van je pc/laptop

bedoel dus :merk ,model: versie windows dat je gebruikt: en je codes (streepjes code op een sticker )

dan kan ik de juiste info opzoeken !!
 
Het gaat om een VHI computer (?) Streepjescode: 8 713439 136715
De harde schijf is pas vervangen (oud model).

als je nog meer nodig hebt aan info laat het ff weten...


grtn, frank
 
je zei computer bedoel je dan een desktop want een laptop is ook een computer dus daar help je me niet mee ?

DIEstreepjes code staan daar geen letter"s bij bv: p/n of s/n zoja moet je alles opnieuw door geven

ben je daar zeker van dat het een vhi computer is want ik vind daar niets over
 
Laatst bewerkt:
Er staan geen letters bij de streepjescode... Het gaat hier om een desktop, waarop inderdaad het logo VHI staat (Ik heb de computer gekregen, mij zegt het merk ook niets)


grtn, Frank
 
download speecy .... http://www.filehippo.com/download_speccy
....klik op ...
.Download
Latest Version

dit is een gratis progje van de makers van ccleaner ..
dit progje scant jouw pc/laptop en geeft alles weer in een log file...zodoende zet je het log file hier of je geef de belangrijkste gegevens door

SORRY mijn foutje jij kan met dit progje niets doen omdat je niet in je pc kan komen :zie je ik ben met 10tallen personen bezig ook op de site
www.pc-helpforum.be

[***** ]de pc waar je nu op zit heeft die een brander met een funtie om een bootable cd te branden ( dus branden als image moet er vermeld staan zo ja kan ik je de link geven om een rescue cd te branden )*****
 
Laatst bewerkt:
hier de boot and nuke iso :gewoon branden op cd NIET UITPAKKEN !

ik geef je de link naar de site toe lees eerst wat er sta vermeld ! zéér belangrijk

http://www.dban.org/download


een ander oplossing is deze www.pccmos.com
deze laat je toe om je bios te resetten

je heb nu 2 mogelijkheden ..probeer ze uit ...als laatste optie krijg je van me de avg rescue link ( ook branden als image op een schijf)


http://www.avg.com/nl-nl/avg-rescue-cd-download
 
Laatst bewerkt:
Dat is het vervelende nou juist, bij het insteken van bootable cd's of dvd's gaat het scherm ook op zwart. Misschien toch iets hardwarematigs???:confused:


grtn, Frank
 
start de a v g rescue cd ook niet op !! ben je zeker dat je ze als zelf extractor iso bestanden heb gebrand ( image naar schijf branden )

want je kan ook gewoon iso's branden ( deze starten dan niet op )
 
Laatst bewerkt:
Ok, sorry, vergeten bij te vermelden dat ik de avg op een andere machine heb gebrand.

mvrgr, Frank
 
Frank,

In je eerste bericht heb je het over het feit,
dat op die PC recent Windows XP Professional geïnstalleerd is.
Als je de originele CD met het besturingssysteem van XP Professional hebt,
start de Computer dan eens op met die disk in de lade van je PC,
en kijk wat er dan gebeurt.
 
bericht aan toka

dat had ik over het hoofd gezien ,slim van je om dit te vermelden :thumb:
 
Dan verschijnt er kort het opstartlogo van XP de cd draait maar het scherm gaat dan weer op zwart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan