Windows Xp start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
reset bios

hoi ik zag dat je ook op pc-helpforum ben ingelogd ..op zich niks verkeerd aan maar het is daar niet toegelaten om deze werkwijze aan je voor te leggen ;hoopelijk verwijderen ze deze tekst nu ook hier niet !!

de werk wijze om je bios te resetten ... noteer alles of print dit uit !!

sluit je pc volledig af ....daarna haal je er de stekker uit he stop contact...achterkant de desktop schakelaar op uit zetten ...dan een paar keer op je start knopje duwen : dit om de resterende spanning ervan af te halen ...

haal van de achter kant je kabels af van de videokaart...

maakl nu de rechter fank open ..maak het schroefje los van je video kaart ...en haal deze er voorzichtig uit ( denk eraan er ziit een klip aan je moederbord om je videokaart vast te houden ) wees voorzichtig met de contact puntjes..

is je videokaart er uit zie je een battery zitten ' ongeveer een 2 euro groot ) haal deze eruit ( ook deze zit vast met een klipje )
na 1minuut steek je deze battery er terug in :let erop dat je hem er juist terug insteek !!

plaats je videokaart terug in zijn slotjes :let er weer op dat je de contactpuntjes niet beschadigd duw voorzichtig tot je de klip hoort ..
schroefje niet vergeten !!

plaatss je flank terug en sluit je kabels terug aan ,schakelaar vanachter terug opzetten ,stroom toevoer in de stekker en opstarten ...

je komt nu in het bios menu ...hier krijg je nu de keuze om op te starten met cd rom drive plaats dan je cd rom erin en je herstel kan beginnen ...
succes
 
Laatst bewerkt:
dat heb ik niet beweerd ...om je bios te resetten moet je plaats maken om je bios battery eruit te halen , dit kan alleen door je video kaart er eerst uit te halen : omdat de bios battery achter de videokaart verborgen zit ...
de beschrijving hoe je te werk moet gaan heb ik hier al neer gezet


of je gebruik dit http://www.pccmos.com/

als je geen nieuwe instal wil doen ,..
(ps: ben geblockeerdt op pc-helpforum tot 12/09/10
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan