windows xp starten

• Onderwerp starter Onderwerp starter ala
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ala

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
hoi,
Ik heb een zwart scherm met "installeer het boven genoemde bestand opnieuw "er is een bestand beschadigd en kan er niet in hoe is dit op te lossen .
Beschadigde map is:<windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe.

m.v.g.
ala

Laatst bewerkt:
heb je al geprobeert met de xp cd op te starten en daarna de optie xp herstellen dan krijg je een lijst met bestanden.

1 opstartbestanden herstellen
2 systeem- en driverbestanden herstellen
3 herstel fabrieksinstellingen
4 reboot
dit zijn de 4 keuze mogelijkheden punt 1 heb ik uitgevoerd maar mijn bericht komt telkens terug,installeer het boven genoemde bestand opnieuw.

m.v.g.
ala

Doe de CD ROM van XP in je drive en doe het volgende:
Start-Uitvoeren-en typ: sfc /scannow (let op spatie achter sfc)
Windows kijkt dan na of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze zonodig door de originele

kan niet aan start-uitvoeren enz. heb zwart scherm met eerder genoemde tekst.

ala

Kun je ook niet in "veilige modus"komen? Dus opstarten en dan direct een paar keer op F8 drukken. Misschien kun je dan wel de scan doen.

hallo,
als ik op veilige modus druk krijg ik een zwart scherm met microsoft windows XP home edition en onderaan in het blauw veilige modus opnieuw maar hier geraak ik niet in .

M.V.G.
ala

Hoe bedoel je dat je er niet in geraakt? Je ziet in de hoeken toch veilige modus staan? Dan ben je er al in.

Of kun je niet start, uitvoeren doen?

Kun je ook niet vanuit veilige modus "systeemherstel" proberen?

Laatst bewerkt:
Kan inderdaad niet starten,krijg steeds dezelfde tekst,
<windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe. is beschadigd.

ala

Ik kan ook helemaal geen nuttige info vinden over die foutmelding (op google):confused: Maar ik zoek nog even door.

Je zou ook xp over deze versie heen kunnen zetten. Dus niet de optie formatteren kiezen maar over de bestaande windows heen.

Dan moet je in het Bios instellen dat je van cdrom wilt starten (bootvolgorde).

Maar let wel goed op de stappen die je neemt, want anders ben je je oude windows kwijt en de bijbehorende programma's, documenten etc.

Laatst bewerkt:
denk dat ik goed overhoop lig met het systeem,zou wel kunnen herstarten met cd-rom XP maar ben dan alles kwijt.

M.V.G.
ala

Als je het goed doet hoef je niet alles kwijt te zijn. Dus proberen om xp er OVERHEEN te installeren. Dus NIET optie formatteren kiezen.

Ik hoop dat het je gaat lukken, anders ben je inderdaad alles kwijt.

Als je meerdere partities hebt kun je misschien nog met een opstartdiskette via Dos documenten en zo overzetten naar de andere partitie. De allerbelangrijkste dingen dus.

Je zou dit ook nog kunnen proberen als je begrijpt wat er staat http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/87548.html

Moet via een opstartdiskette in Dos.

Dus als E je cdrom is doe je

E:\
cd i386
expand ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32

Ik weet niet of het werkt, maar het is een tip van een ander forum. Ik weet ook niet of expand een intern of extern Dos commando is. Als het een extern commando is moet het commando expand ook op je opstartdiskette staan.

Laatst bewerkt:
heb de installatie cd - rom XP ingestoken ,zit nu eigenlijk met een probleem :
map bestaat al , keuze mogelijkheden ;
1 bestaande windows-installatie verwijderen
2 andere map gebruiken (c:\windows............)
3 setup afsluiten

ala

Oei, voor mij ook al weer lang geleden. Durf het eigenlijk niet te zeggen. :o Het moet kunnen dacht ik.

Ik hoop dat iemand anders je met zekerheid kan adviseren.

alles kwijt geraakt , terug installeren van Xp .

bedankt voor de hulp, niets aan te doen ,
groetjes ala

Da's balen:( Ik hoop niet dat je belangrijke dingen kwijt bent. Wie weet had die oplossing van Jozo nog geholpen maar dat zullen we helaas nooit weten.

1 voordeel, je pc is wel weer lekker schoon. Ik ga toch eens uitzoeken hoe xp er gewoon overheen kan.

op de c-schijf zit alles nog in maar ik kan het niet meer openen,en plots is mijn toetsenbord in qwerty ipv azerty

Het register zal ook weer schoon zijn dus heeft hij geen koppelingen naar de programma's. Ik denk dat die programma's opnieuw geactiveerd (geinstalleerd) moeten worden.

Toetsenbord instellingen kun je in configuratiescherm, toetsenbord instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan