Windows XP Systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo iedereen,
ik heb hier vandaag enkele oude pc's binnen gekregen, drie met een pentium 2 en 256 mb ram, maar zonder hd. (omdat ze van een bedrijf komen)
ik heb een hd liggen met windows xp en programma's op, en ik heb zo'n hd read stationnetje.
hiermee kan je een ide hd aansluiten op een pc met usb.
kan ik een volledige hd kopieren naar 2 andere (lege) hd's en zouden die dan opstarten in de twee andere pc's?
en zo ja, welke software moet ik daar dan voor gebruiken?
alvast bedankt!
groetjes,
jens

maar ik kon vroeger met windows 98 gewoon de hd's verwisselen zonder dat hij daar moeilijk over deed.
gewoon hd uit de pc die stuk is en in de nieuwe.
toen ging dat zonder probleem

Ik zou sowieso geen xp op een computer met pentium 2 en maar 256 mb ram zetten. Xp heeft namelijk minimaal 512 mb nodig en zelfs dan draait het niet helemaal lekker. Ik zou als ik jou was al die geheugen kaarten in 1 pc prikken en op die dan xp zetten.
En wat vanschagen al zij je moet het echt installeren anders krijg je ook problemen met de bootsector.
Grtz Snelso

Dat klopt maar windows xp indexeert eerst de hele hardware lijst voor de "goede support" die windows kan leveren :confused:
En je pc zal misschien wel laden maar aan het eind van het opstartprocess zal hij uitslaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Windows 2000 is ideaal voor deze systemen. Geen Windows XP, daar zijn die PC's niet geschikt voor. Je moet gewoon een schone installatie doen.

waarom zou je daar je tijd in wilen steken er worden al 10keer betere pc s weggesmeten

waar kan ik dan zo'n 10keer betere systemen vinden?
Bij het containerpark mag je niets meenemen, in het nieuws is een hele reportage geweest dat je de HD of de PC moet vernietigen zoals er een bus bleekwater over heen gooien.

als je gaat werken in een bedrijf zullen er vast wel oude pc s weg gesmeten worden

waar ik werk hebbben ze onlangs 3 lokalen aan pc s weggesmeten met dual core 250gb hdd en tussen de2 en 4gb ram
in het begin nam ik er veel mee naar huis maar nu heb ik er zelf al moeten weg doen wegens plaats gebrek

ken je niemand die in een school ofzo werkt of in een ict opleiding zit

wat kan je nu met een pentium 2 en 3 nog doen

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer je (niet) vraagt, mag er veel!

Bij ons in de buurt staan de oude pc's naast het kantoor, rustplek,... waar dat kleine bouw werkje ook voor gebruikt mag worden, er zit altijd iemand in. En ik heb het eens een paar keren gevraagd, en dat mocht, en ik toen gekregen:
Een pentium 3, een Pentium 4 en een amd alton (of zoiets) xp.
Ik heb nog nooit iets beter gekregen dan een pentium 4.
en ik rij er maandelijks heen, en dan kijk naar de pc's en er staan bijna alleen maar pentiums 2 en 3, of zelf nog oudere pentiums 1 en i386.

maar je werkt ook nog niet he je bent 13

de betere gaan naar volwassenen (niet slecht bedoeld) die er al dan niet werken
of kanissen van de mensen die die oude pc s weg hallen.

de rommel blijft dan achter en dat word dan mee genomen door mensen die er niet werken en meestal is dat gewoon voor het oud ijzer
ik heb nog nooit iets me genomen onder dual core en ik heb er echt al een stuk of 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan