windows xp vraagt naar sp 2 tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gizmokke

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2011
hallo ik heb een oude laptop met xp,als ik alles opnieuw wil install dan vraagt xp naar sp2?

Dat is een onduidelijke vraag: Wanneer wordt om SP2 gevraagd? Ik neem aan dat pas nadat xp is geïnstalleerd en je updates wilt installeren (bijv. voor Internet Explorer) en/of bij de installatie van programma's er over SP2 begonnen wordt?

Overigens is het mogelijk om SP2 (en ook SP3) te integreren in de installatie-software van XP, zodat die wordt 'mee'geïnstalleerd tijdens de installatie van XP. Kijk naar nLite voor dat doel.
Download-link SP2: hier
Download-link SP3: hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
tydens de install van xp vraagt hij steek een cd met sp2 erin en geef de pad op ofzoiets?

Dat is geen standaard xp installatie-cd, dan. Natuurlijk kun je (zie link in mijn vorige posting) SP2 downloaden en op een data-cd branden en dan invoeren zodra er om gevraagd wordt.
Is ook dat niet genoeg, dan zou je Sp2 evt. kunnen uitpakken en de uitgepakte versie op data-cd branden en kijken of die wel goed genoeg is.

Uitpakken van SP2 gaat het makkelijkst via 7-zip, waarbij je het .exe bestand dat Sp2 is rechtsklikt en kiest voor 7-zip -> Uitpakken naar ...

Tijs.

neen het is indd geen standaard xp installatie-cd.vind het gek want op mijn gewone pc vraagt hij niet naar sp2.zal het proberen met sp2 op een cd te branden.moet ik het met nero branden?ik heb geen brand pogramma s.alvast bedankt.

Kan met Nero (maak een data cd).
[Kan evt. ook met ImgBurn (Kies 2x Aangepaste installatie, zodat je kunt uitvinken de sponsor-opties die je niet wilt), start het programma en een data cd/dvd brand je dan met optie "Write files/folders to disc".]

Tijs.

ok heel erg bedankt.

ik heb het gedaan zoals het hier uitgelegd werd,maar het lukt niet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet hoe die speciale xp installatie-cd in elkaar steekt, dus hulp daarbij wordt (zo goed als) onmogelijk.

Tijs.

Weet je zeker dat het SP2 is, dus niet CD2?
Als je (bijv.) XP Media Center Edition hebt, dan staat de installatie-software op 2 CD's.

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja xp vraagt echt naar sp2.op mij andere pc heb ik er totaal geen problemen mee dus kan het niet aan de install cd liggen?ik heb gedaan wat je me zei,sp2 op cd gebrand,cd ingestoken het pad aangegeven waar het moet zoeken maar vind niks.2de keer sp2 uitgepakt met 7 zip,al de bestanden op cd gebrand maar ook niks.

Afhankelijk van de 'intelligentie' van het installatie-script zou je (m.b.v. nLite) een XP installatie-cd kunnen laten bouwen waar SP2 al in geïntegreerd is zodat (hopelijk) de vraag naar SP2 niet wordt gesteld tussendoor.
Op Youtube, Google etc. ruim voldoende instructies te vinden.

In feite komt het (in het kort) hier op neer:
a. Je geeft aan welke cd/dvd speler de XP installatie-CD bevat.
b. Je geeft aan dat je een Service Pack geïntegreerd wil hebben en je geeft aan waar het servicepack .exe bestand staat.
c. Er wordt een .ISO bestand gemaakt waar het service-pack in geïntegreerd is. Dat .ISO bestand kun je dan weer branden naar een nieuwe cd m.b.v. ImgBurn, via optie "Write image file to disc"

Andere mogelijkheid (eigenlijk: een gok) is te kijken of dat installatie-script uitgeschakeld kan worden. Normaal gesproken heet dat WINNT.SIF en staat in de i386 map van een XP installatie-cd. Kijk eens of dat bestand op de XP cd staat en post hem eens hier (ingepakt in een .zip of .rar of .7z bestand, kun je ook weer 7-zip voor gebruiken). Stel dat inderdaad WINNT.SIF het script bevat, dan kunnen we een XP installatie-cd bouwen zónder WINNT.SIF er in.

Tijs.

ik had het bestand in mijn map muziek gezet en zo op cd gebrand.maar als xp naar sp2 vraagt moet ik dan misschien de map muziek ( pad) ingeven inpv i386?

Wat staat er in de hoofdmap op die SP2 cd?
een map Muziek met van alles er onder of (o.a.) een map i386 ?

Ik neem aan dat niet de map Muziek maar de map i386 in de hoofdmap van de SP2 cd staat.

Doorgaans moet je de map i386 opgeven, maar ja, ik weet niet naar welk bestand/map die cd op zoek is.

Tijs.

als ik de sp2 cd in mijn gewone pc steek zie ik hoofdmap i386 daar staan al de uitgepakte bestanden van sp2 in.en toch blijft xp klagen dat hij het niet vind.

als ik de sp2 cd in mijn gewone pc steek zie ik hoofdmap i386 daar staan al de uitgepakte bestanden van sp2 in.en toch blijft xp klagen dat hij het niet vind.

Doorgaans moet je de map i386 opgeven, maar ja, ik weet niet naar welk bestand/map die cd op zoek is.
[...]
Afhankelijk van de 'intelligentie' van het installatie-script zou je (m.b.v. nLite) een XP installatie-cd kunnen laten bouwen waar SP2 al in geïntegreerd is zodat (hopelijk) de vraag naar SP2 niet wordt gesteld tussendoor.
Op Youtube, Google etc. ruim voldoende instructies te vinden.

In feite komt het (in het kort) hier op neer:
a. Je geeft aan welke cd/dvd speler de XP installatie-CD bevat.
b. Je geeft aan dat je een Service Pack geïntegreerd wil hebben en je geeft aan waar het servicepack .exe bestand staat.
c. Er wordt een .ISO bestand gemaakt waar het service-pack in geïntegreerd is. Dat .ISO bestand kun je dan weer branden naar een nieuwe cd m.b.v. ImgBurn, via optie "Write image file to disc"

Andere mogelijkheid (eigenlijk: een gok) is te kijken of dat installatie-script uitgeschakeld kan worden. Normaal gesproken heet dat WINNT.SIF en staat in de i386 map van een XP installatie-cd. Kijk eens of dat bestand op de XP cd staat en post hem eens hier (ingepakt in een .zip of .rar of .7z bestand, kun je ook weer 7-zip voor gebruiken). Stel dat inderdaad WINNT.SIF het script bevat, dan kunnen we een XP installatie-cd bouwen zónder WINNT.SIF er in.

Dus... Je kunt zo veel terugkoppelen als je wilt, maar het is geen standaard XP installatie-cd en dus kunnen we je niet helpen, zo blijkt.
Kijk dus naar de alternatieve methodes die hier boven nog een keer in de herhaling zijn geciteerd.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan