Windows7 boot niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TECHcrime

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
14
Goedemorgen allemaal

Ik heb voor mijn vader een upgrade setje gekocht voor zijn pc.
Het betreft de volgende configuratie:
Intel DG43NB
Intel Q8200
2x 2GB RAM
2x 250GB SATA schijf
400W PSU

Nu wil ik hier uiteraard Windows 7 op installeren.

Echter, zodra de installatie klaar is (Dus na het 2x opnieuw opstarten) dan komt het systeem niet verder dan de knipperende underscore ( _ )

Ik heb al een aantal dingen getest:
Windows XP heb ik op de 2de HDD gezet. Deze werkt. Daarna heb ik XP eraf gehaald en Windws7 erop gezet. Hierbij hetzelfde verhaal als bij HDD1.

Ik heb x64 en x86 geprobeerd van Windows7, maar beide hetzelfde verhaal.

Het ligt volgens mij niet aan het moederbord, want XP boot wel gewoon goed op.

De DVD die ik heb gebruikt heb ik al meerdere keren gebruikt voor andere systemen.

De BIOS is geflashed naar de laatste BIOS versie en staat op fabrieksinstellingen

De RAM reepjes werken perfect. Deze zijn getest in een ander systeem en de BIOS herkend netjes 4GB.


Heeft iemand nog andere ideeen? Ik ben ten einde raad en heb er al meer tijd aan besteed dan ik zou willen.


Greetz,,
Roy
 
Hoi,

Zit maar even mee te denken als je alleen 1 hd gebruikt wat dan?
 
Ik gebruik de harde schijven tijdens de installatie los.
Dus maar 1 aangesloten.
Maar beide schijven geven hetzelfde probleem met Win7. Ook als er maar 1 is aangesloten
 
Hoi,

Ja het is vreemd maar xp voldoet toch ook nog steeds.
 
Tuurlijk.. maar dat is geen oplossing.. dat is een work-around
Ik wil voor dit systeem Windows7 en ik weet niet meer wat ik kan doen om dat aan de praat te krijgen.
Degene van die ik de set heb die draaide er ook Win7 op.. (x64)
 
Is dit een originele cd van windows 7 of een kopie van een originele cd?
 
kopie van orginele. Ik heb een orginele key, maar geen DVD. Dus gebruik ik een OEM copy
 
Hoi,

Dan zou daar de kneep wel kunnen zitten volgens mij kan je een oem versie niet onbeperkt gebruiken.
 
@sjoerdnl.

Xp doet het wel dus lijkt mij dat wel goed te zijn.
 
@modag
oké, had ik niet gelezen.
ik raad je toch aan om het alsnog te controleren omdat hij bij mij ook wel eens op dvd>hdd springt.
 
kopie van orginele. Ik heb een orginele key, maar geen DVD. Dus gebruik ik een OEM copy

Een gedownloade versie? Zoja kan daar idd wel eens de kneep liggen. Het blijft zo dat bij sommige downloads er fouten inzitten he.
 
Een gedownloade versie? Zoja kan daar idd wel eens de kneep liggen. Het blijft zo dat bij sommige downloads er fouten inzitten he.

Zoals ik in de startpost al zei: Ik heb dezelfde DVD gebruikt voor een aantal andere systemen die het wel goed doen.
 
Beetje lastig omdat je inderdaad zelf ICT'er bent maar ga toch een poging wagen !

Start eens op met de W7 DVD erin en je DVD Drive als eerste opstart mogelijkheid zo dat hij ook echt vanaf DVD opstart !!

Je zal zoals je weet nu op een key moeten drukken en zodra je in het DVD menu bent zal je naar de herstel console moeten gaan en daar de BOOT repareren !!

Eventueel in DOS, ken je de DOS opdrachten om de BOOT te controleren en te herstellen?

Edit: Ik zet het er toch maar even bij, excuses als ik je kennis onderschat !!

6. In de Systeemherstel-opties, klik op Command prompt.

7. Tik in: Bootrec.exe /Fixboot en druk daarna op Enter.

Let op: er staat een spatie tussen Bootrec.exe en /Fixboot.

8. Tik daarna in: Bootrec.exe /FixMbr en druk op Enter
 
Laatst bewerkt:
@ Terrarabo:
Je bent geweldig :)
Ik ga dit zondag gelijk proberen. Thx :)

Mochten er nog andere ingevingen komen. Gooi ze maar neer :)
 
Laatst bewerkt:
Komt wel vaker voor met W7 en gelukkig lost W7 dit ook zelf op met de juiste opdrachten.
Fijn dat ik je heb kunnen helpen.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan