Windows7 vindt geen updates.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stella-Fornax

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2001
Hallo.
Ik heb op de laptop van mijn dochter, een Acer Aspire 5535, Windows7 pro geïnstalleerd na format C.
Ik ben nu al uren en dagen bezig met zoeken naar Windows updates maar hij vindt niets.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Waarschijnlijk een inkoppertje als ik vraag of het daarna ook niet is gelukt, want anders had je hier de vraag niet gesteld.
Kijk eens of SP1 voor 7 op de machine staat (configuratiescherm, systeem). Zo niet, download 'm hier dan eens handmatig en installeer 'm.

Het is een legale Windows met SP1.
Het vreemde is dat mijn buurman hetzelfde heeft met zijn laptop en legale Windows.
Het lijkt wel of er een donkere wolk hierboven hangt?

Helder, maar dan is mijn verzoek het volgende : vermeld svp in een eventueel vervolgbericht wát je allemaal zelf al hebt geprobeerd om het op te lossen, dat scheelt mij en anderen die meelezen en meedenken over het probleem, 'gedoe'. Als jij in je eerste bericht had vermeld dat je de fixit al had geprobeerd, dan had ik die niet hoeven 'aandragen'. Niet dat het nadenken over het probleem 'zeer' doet of zo, maar het is zonde van de tijd en het typen, om oplossingen aan te dragen die je zelf al hebt uitgevoerd.

Even voor de zekerheid :
Bij alles wat ik tot nu toe schreef ben ik van het volgende uitgegaan :
- Windows is geïnstalleerd, zonder dat zich tijdens de installatie ‘bijzondere’ dingen hebben voorgedaan,
- er is na de Windowsinstallatie niet ‘getweakt’, waarmee ik bedoel dat er niet aan Windowsinstellingen is ‘gesleuteld’,
- een eventuele virussscanner en / of Malware scanner is / zijn ‘standaard’ geïnstalleerd, zonder dat de instellingen handmatig zijn getweakt,
- kortom, er zijn tijdens en na de installatie van Windows geen ‘bijzondere’ dingen met de machine gebeurd.
Als dit allemaal waar is, dan zijn er nog steeds diverse mogelijkheden die debet kunnen zijn aan het probleem, maar misschien is het nu wel tijd voor het resetten van Windows update, klik

Laatst bewerkt:
Nee, optie 1 is niet nodig en optie 3 is een combi van 1 en 2.
Je hoeft alleen 2 maar uit te voeren.

Optie 1 is sowieso op de machine een nutteloze, want er zijn nog helemaal geen Windows updates binnengehaald, dus er valt op dit punt niets te resetten.

Hier beschrijft Microsoft in het Nederlands in een tutorial hoe je handmatig Windows update kunt resetten. Even naar beneden scrollen, naar het 12-stappen plan.

Maaaar, als dit allemaal niet heeft gewerkt, dan kun je je afvragen of het qua tijd zinvol is om verder te zoeken..........
De machine is mogelijk nog vrij 'kaal' v.w.b. andere software, dus mogelijk werkt het sneller om Windows nogmaals even opnieuw te installeren, kost nog geen uurtje..........?

Laatst bewerkt:
Persoonlijk denk ik dat het een ontmoedigings aktie van M$ is. Ook hier duurt het veel langer om updates te vinden dan in het verleden. M$ wil iedereen zo snel mogelijk op win10 hebben. Na een nieuwe installatie haal ik de updates met wsus offline binnen, gaat sneller dan met window$ update.

Dan heeft het bedrijf bij mij toch 'pech'. Ik heb 4 weken 10 geprobeerd, maar vele kleinere bugjes deden mij besluiten naar het oerstabiele 7 terug te gaan en daar te blijven. Als mijn machine naar zijn laatste rustplaats gaat en ik dus een nieuwe moet kopen, dan is het vroeg genoeg voor 10............

Met 7 heb ik in 2 jaar geen vastlopers gehad, met 10 in die ene maand wel een stuk of acht..............

Laatst bewerkt:
Eerste wat ik zou doen (je vermeld niet erbij of Service Pack 1 al geïnstalleerd was):
Download Service Pack 1 en installeer die. Kijk of daarna Windows Update het (weer) doet. Per slot is de support voor W7 zonder Service Pack 1 al jaren geleden gestopt...
SP1 voor W7 NL
Kies (=vink aan), na klikken op Downloaden, een van de volgende (je zult even de trekbalk naar beneden moeten trekken om ze te zien):
windows6.1-KB976932-X64.exe voor Windows 7 64-bit
windows6.1-KB976932-X86.exe voor Windows 7 32-bit

EDIT: SP1 was al geïnstalleerd.

Lukt dat wel (of was SP1 al geïnstalleerd), maar Windows Update doet het nog niet:
Even bij elkaar gezet, hulpprogramma's etc. m.b.t. W7 Windows Update problemen:
deze link (Option Two)
deze link (Fix-It)
deze link (vanaf Step 1)
Surs voor W7 64-bit danwel Surs voor W7 32-bit (kies juiste versie en check na afloop C:\Windows\Logs\CBS\Checksur.log)
Patch Registration Cleanup Tool
WinUpdateFix
deze link (gegidste troubleshoot stappen + Fix-It)

Wat beperkter dan bovenstaande lijst staat in deze NL instructie

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties : niet gewend van jou dat je postings niet (goed) leest.
Zie bericht 4 en het antwoord op de daar gestelde vraag in de eerste regel van bericht 5.
Wat je linkjes betreft : zie bericht 6,7,8 en 10.
Kortom, het meeste is reeds behandeld.

Geldt tevens voor de eerste 3 in het lichtblauw geplaatste linkjes............. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
@gast0225: Zie dat ik mijn vorige posting heb geëdit.
Dat er dubbelen voorkomen kan heel goed, want ik heb gewoon even alles bij elkaar geveegd wat ik heb/ken m.b.t. het oplossen van Windows Update problemen in W7. :)

Tijs.

Mijn persoonlijke mening: Wat helpt het om het opnieuw te installeren? Per slot had je dat recent al gedaan, dus ik verwacht daar geen oplossing mee.
"Als je doet wat je altijd al deed krijg je wat je altijd al kreeg".

Tijs.

Heb je soms AVG als virusscanner?
Ik zie een bovengemiddeld probleem bij Windows updates... als AVG er op staat.
Ik heb toen deze gebruikt:

32 bits
https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=3132
64 bits
https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=20858

Ik heb het idee dat je daarmee alleen updates forceert... je lost niet het automatisch updaten na zo'n AVG probleem er mee op.
Dus moet je hem vaker draaien...

Ik zou het wel weten na zo'n bug... herinstalleren... een goede image maken... zodat je niet bij zulke problemen vast loopt... en dan een andere virusscanner nemen. Obv de mening van een expert gebruik ik al jaren Avast, zonder problemen (geen enkel systeem ivm de virusscanner hier terug gezien, doe het alleen voor mijn gezin, mijn 2 zwagers en een tante, al met al toch ca 10 systemen)

Opnieuw installeren heeft geen nut. Wat wel nut heeft is een image maken van je windows na een verse installatie inclusief alle updates en virusscanner. Als je dan weer eens een verse installatie nodig hebt zet je de image terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan