Windowsmediaplayer speelt geen AVI's en wmv's af !?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij heet het daar Invoegtoepassingen maar ik kan met de laatste versie van Explorer helemaal niets meer beginnen en zie geen menu dus ik weet niet hoe je die add-ons daar zoekt.

Voor Firefox kan je alles lezen over deze Plugin om Mediaspeler in de browser te laten afspelen op: http://support.mozilla.com/nl/kb/De Windows Media Player-plug-in gebruiken met Firefox Zoek anders even verder met Google naar "Windows Media Player plug-in" voor het zelfde bij Explorer. Ik moet nu off-line gaan. Met vriendelijke groet. Alfred

Het lijkt mij logischer om een plugin te gebruiken voor Windows Internet Explorer omdat de Mediaplayer via deze browser opgestart moet worden, maar of dit een plugin moet zijn? Een instelling in de Bowser kan ook een oplossing zijn maar ik weet niet welke!. Of vergis ik me???

Ben weer terug uit Assen. :eek: Ik heb gevonden dat Mediaspeler automatisch samen zou moeten werken met Internet Explorer en dat de andere browsers daar de Mediaspeler plugin voor nodig hebben. Dit is een meevaller, misschien heb je dan niet de laatste versie van Mediaspeler of niet de laatste updates. Het bestand dat je af wilde gaan spelen is trouwens van Quicktime. Er zijn zoveel plugins voor video en animatie soorten dat ik mij afvraag of je de hulp van Mediaspeler wel echt nodig hebt. Op deze pagina vindt je de links die je nodig hebt http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/Onmisbare+plugins+voor+Internet+Explorer+en+Firefox Installeer dus eerst de Quicktime plugin en probeer opnieuw.

Lijkt mij dat er iets niet klopt met (de opties in) Windows Media Player.
Open Media Player, en probeer eens de volgende zaken (1 voor 1, zodat je weet wat uiteindelijk de oplossing was):
a. Extra -> Opties -> tabblad Prestaties
- Verbindingssnelheid detecteren
- Standaardbuffermethode gebruiken
b. Extra -> Opties -> tabblad Beveiliging
- Zet aan: Scriptopdrachten en uitgebreide mediastreams uitvoeren wanneer Media Player in een webpagina is opgenomen.
- Extra mediagegevens op webpagina's zonder waarschuwing afspelen
c. Extra -> Opties -> tabblad Bestandstypen
- Vink Windows Media-videobestand uit
- Vink Windows-Videobestand uit
- Vink Filmbestand uit
Klik hierna op Toepassen. Zet daarna de vinkjes in bovengenoemde bestandstypen weer terug aan en klik op Toepassen en dan op Ok.
d. Extra -> Opties -> tabblad Privacy
Vink uit Mediagegevens van Internet weergeven.
Vink uit Rechten voor mediagebruik automatisch downloaden

Test de genoemde opties met het Superman MPEG-bestand dat je eerder gelinkt hebt ergens op pagina 1 van deze discussiedraad. Met bovenstaande zaken werkte het bij mij zo dat het .MPEG bestand extern (dus niet embedded) werd geopend in Media Player én dat hij (min of meer) direct begon met afspelen.

Tijs.

Bedankt Alfred 2 en dnties voor de hulp,

Alfred 2: ik had de laatste updates allemaal al gedownload dus dit is jammer genoeg niet de oplossing!

dnties: bovenstaande instellingen baten niet, bovendien staat het tabblad "Bestandstypen" er helemaal niet bij!

Bedankt voor de hulp ik laat het hierbij want zo'n groot probleem is het niet, ik dacht dat dit simpel op te lossen was.

Je zult wel de 'nieuwe' versie 12 hebben, dus niet versie 11 die ik heb.

Kijk hier hoe alsnog de standaard associaties terug te zetten.

Tijs.

@peggasus : Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Na deze reactie van je gaat er nu een slotje op dit topic. Deze is immers van Mei 2011. Niet actueel meer dus.
Volgens onze huisregels, waar je zojuist bij je aanmelding mee akkoord gegaan bent, is het niet de bedoeling te reageren in oude topics.
•Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.

Succes verder op ons forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan