wINDVD doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijn10

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2002
Als ik een dvd in mijn speler doe, dan start windvd op.
Ik krijg dan het opstartscherm van de dvd film te zien met de waarschuwingen erop. Wanneer de dvd dan verder moet gaan krijg ik een foutmelding zodat ik hem weer moet afsluiten. In het foutrapport staat dan:

AppName: windvd.exe AppVer: 3.1.91.16 ModName: iviaudio.ax
ModVer: 3.1.91.16 Offset: 00004b85

wat moet ik hier mee?
Ik heb deze vraag al is meer gesteld, en toen kreeg ik een engelstalige oplossing waar ik niet uitkwam. Weet iemand hier een gewoon begrijpbare nederlandse oplossing voor?

in een engelstalige forum raadden ze iemand aan de audio settings te veranderen. bijv Dolby naar DTS. Of om windvd te her installeren.

ik zal proberen meer te vinden

suck6

op een ander forum had iemand hetzelfde probleem met windows media player. Daar zeiden ze dat iviaudio.ax een Intervideo Audio decoder is of te wel ac3 filter
je kan dus proberen een andere ac3 filter te vinden.
op dat forum hebben ze het over het 396 tsunamifilterpack. ik weet niet of dat werkt maar het valt te proberen.

daaronder vermelde degene die het probleem had gepost dat ze gewoon het bestandje iviaudio.ax had verwijderd. en dat alles het toen gewoon deed.

check
http://forum.digital-digest.com/archive/topic/14032-1.html

hopelijk weet je nu genoeg

good luck

Ik heb het bestand ook verwijderd, alleen doet hij dan helemaal niks. Als ik het bestand terugzet uit de prullenbak vandaan dan star hij wel op maar na ongeveer 2 seconde beeld geeft hij weer die foutmelding. De codecs heb ik ook geprobeerd maar daar veranderd ook niets mee.
Toch bedankt voor je moeite.

ps. Windows mediapayer doet het wel bij mij.

zou je misschien een printscreen kunnen maken van de foutmelding? en kunnen vermelden wat de extensie is van de film ( avi, mpeg etc)

screenprint

hier is een screenprint

Bijlagen

• k.gif
    k.gif
    12,5 KB · Weergaven: 37
als je internet hebt is het in ieder geval verstandig om het foutenrapport te versturen, meestal krijg je daarna een uitleg van het probleem

Hoe?

Hoe krijg ik het volledige rapport hiervan?
Ik krijg namelijk een klein venster te zien waarin ik een hele tijd in kan scrollen, maar ik kan dit niet opslaan of versturen.

Je vroeg nog iets over de extensie van de film. Het gaat hier om gewoon orginele dvd films.

Laatst bewerkt:
Het verzenden van het foutenrapport is heel eenvoudig. Als je een dvd afspeelt en je krijgt het scherm dat je op de printscreen had, moet je gewoon op de linker knop drukken. Vaak wordt je dan naar een website gelinkt waar een uitleg staat (als het een bekend probleem is).
heb je met alle dvds het probleem of alleen met een bepaalde dvd? dan kan het aan de dvd liggen. Je kan ook proberen win dvd opnieuw te downloaden.

suc6

Ik heb een trialversie gedownload en deze doet het wel, dus ik zal een nieuw programma gaan kopen.
Bedankt voor de moeite die je in mij gestoken hebt en misschien tot een volgende keer.

Ben inderdaad met de niet werkende terug geweest en heb een nieuwe gehad. Deze werkt wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan