WinLame een MP3-wonder??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Winlame
Encsoft
Mp3 tester

Kun je mij de link's voor deze programma's bezorgen

Indalo
 
Hier zijn ze.
MP3testOnder tools helemaal onderaan.
Winlame Er is een WinLameRC3 maar ik heb het met deze niet voor elkaar gekregen.
MP3ext Hier zul je veel plezier van hebben.

Encspot zit niet meer op z'n plek. Browse even met Google en kijk op de 2e pag. Ik probeerde het net maar dan raak ik al mijn werk weer kwijt.
Lukt het je niet geef dan kun je'm wel downloaden van me via MSN.

Groetjes
Elisa
 
Laatst bewerkt:
Heb ik em ook weer bij mijn favorieten :)
Bedankt Peter.
 
Geen werkende Mp3Test link

De link van Mp3Test werkt niet meer. Staat die nog ergens anders?
 
Link naar Winlame

Miranda

Ik heb hem gevonden op download.com

Indalo
 
Re: Link naar Winlame

Geplaatst door Indalo
Miranda

Ik heb hem gevonden op download.com

Indalo
Zie directe downloadlink die ik plaatste.;):D
 
Wat vreemd dat ik zoveel berichtjes mistte.

De link van Mp3Test werkt niet meer. Staat die nog ergens anders?

Gek, hij doet het bij mij wel. Maar goed, je hebt em al.
 
Ff nog een vraag

Wat houd "MP3ext" in? Wat doet het?

Kan ik de "Winlame" ook de kwaliteit in stellen? Zo ja hoe? Ik wil namelijk al mijn mp3tjes in 128 hebben i.v.m. de ruimte.

Ff nog een heel andere vraag:

Ik gebruik op dit moment "dbPoweramp" om mp3tjes van de juiste kwaliteit te voorzien en van alle vage rommel te ontdoen zoals die in de tag's staan. Verder normaliseer ik de mp3tjes met dit programma.

Vraag:

Is dbPoweramp een goed programma?
 
Laatst bewerkt:
Met MP3ext haal je een handig progje in huis.
In de verkenner zie je in het vervolg direct of het een 320 of 128 is d.m.v. 128 en een kleurtje.
Ook zit er direct een tag progje in. Ik weet niet of het nu van XP is of ook van MP3ext maar als ik op een song richt met de muis krijg ik de hele tag te zien. Zo ontdek je dus gauw de neppers.

WinLame is mijn favoriete progje. Jij wilt ze in 128, ik juist in 320. WinLame breekt de oude encodering van welke encoder dan ook af en codeert vervolgens op de bitrate die jij wilt. Ook daarin heb je weer verschillende kwaliteiten. Een 128 kan dus daarin ook weer verschillende groottes hebben. Zowiezo is lame erg goed als encoder dus een Xing van 128 zal alleen maar opknappen als je deze song even door WinLame haalt. Syntac errors verdwijnen.

En Poweramp? Geen idee. Ik ben heel tevreden met Music Match Jukebox.
 
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!

Ja ok, maar hoe stel WinLame op 128 in, want ik kan het niet vinden.

Het heeft toch helemaal geen zin om MP3tjes van 128 in een kwaliteit van 320 teveranderen? Daar zal het mp3tje toch niet beter van worden? Ik wil graag 128 vanwege het feit dat de meeste mp3tjes in 128 zijn gepropt, maar voor de ruimte is het ook wel handig.

Wat houd "Music Match Jukebox" precies in?
 
Start Winlame op, klik op het mapje "adds files to the list of input files", nu krijg je de optie zoeken in....., ga naar de map waar je mp3 instaan, Kies het nummer wat je wilt veranderen...met behulp van de controltoets kun je meerder nummers kiezen, kies voor openen, druk daarna op next en kies waar het nieuwe nummer moet komen, druk op next kies voor default en druk weer op next en voila.......in dit scherm kun je de bitrate instellen.

Duidelijker kan dacht ik niet....:):):)
 
Ff nog een vraagje:

Ik heb de instellingen gevonden, maar moet steeds alles opnieuw instellen.

Kan ik de instellingen die ik maak ook opslaan zodat ik niet steeds opnieuw hoef in te stellen? Zo vorkom ik dat ik per ongeluk de verkeerde instellingen gebruik.
 
nog een vraagje

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen "MP3Test" en "EncSpot" ?

Kan ik het beste alle twee gebruiken of is dat overdreven?
 
Sorry, ik was een paar dagen weg.
MP3 test is iets heel anders. Dat progje bekijkt of er errors in zitten. Vooral de errors aan het begin zijn killers. Verder doet het progje niets.
Sinds ik WinLame heb gebruik ik het alleen nog voor 320 van een andere encoder en ik haal een compleet album er door voor de zekerheid. In een tel gedaan.
Maar het is eigenlijk niet meer nodig.

Encspot laat de kwaliteit in kleuren zien. (rood niet goed, geel het gaat, groen goed) Ook overbodig geworden na WinLame omdat WinLame overal een goede kwaliteit van maakt vanaf 160 dacht ik. Moet je hierboven even zien.

Toen ik deze tread begon had ik WinLame pas. Ik heb dus al die progjes gebruikt om te zien wat WinLame deed. Ik ben er heel tevreden over.

Alles wat gecomprimeerd wordt verliest kwaliteit. Als jij het verschil niet hoort tussen een 128 en een 320 dan zal jouw winst met een 128 nog altijd een foutvrije mp3 zijn met een Lame encoder. Altijd tijd stukken beter dan b.v. een Xing. Die sist de pan uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toch nog ff een vraagje:

Ik gebruik op dit moment dbPowerAmp voor het omzetten naar alle soorten kwaliteit. Ook van CD naar MP3, maar ben tot de ondekking gekomen dat het niet altijd foutloos gebeurd. Een originele muziek CD van zo'n 8 nummers in de dvd speler gedaan, maar die kwam met 2 foute nummers op de HD te staan.

Echter gebruik ik hem ook om alle tag's automatisch te verwijderen en het geluid wordt ook automatisch genomaliseerd.

Ik weet niet wat "Music Match Jukebox" doet, maar het normaliseren van het geluid (zeg maar de pieken op 0db) en het verwijderen van de tag's die meestal vol staan met onjuiste troep is voor mij wel belangrijk.

Kan "Music Match Jukebox" dat ook of moet ik daarvoor een ander programma gebruiken?

Verschil tussen 128 en 320 zal je best horen, maar als ik verschillende kwaliteit naast elkaar gebruik dan is het zeker hoorbaar. Ik bedoel als ik alles omzet van verschillende kwaliteiten naar 320, dan hoor je toch ook verschil? Een MP3 die 128 was en 320 nu is geworden blijft toch klinken als een 128 of het ik dat mis?

Nog een beetje van het lekkere weer genoten? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan