Wireless; Hoe werkt het precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Tja, ik vroeg me nou af hoe draadloos internet nou eigelijk werkt.
We gaan binnenkort over naar UPC en Chello, en mn ma wilt graag draadloos internet hebben, zodat ze met d'r laptop in de tuin kan gaan computeren. Nu ben ik echt een newbie wat draadloos internet betrefd, ik zou denken, ik koop een routertje, wat pci kaartjes en ik kan aan de slag. Werkt dat ook gewoon zo? Geen modem nodig enzo (die gebruik ik nu ook niet maar goed ik vraag het maar even)?
Hoe stel ik de boel in, en hoe maak ik de boel veilig? Ik heb gehoord dat WIFI apparatuur out-of-the-box niet geheel veilig is.

ey Systemizer X100

De modum krijg je als het goed is van chello/UPC zelf.Het werkt inderdaad zoals jij zegt als je een laptop hebt met de aansluiting waarin het volgende kaartje kan :

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=LRCE01&source=highlight&pid=44815&

Je kan ook een ander merk/type kaart nemen ze zorgen er allemaal voor dat je draadloos internet hebt via je notebook.

Zelf heb ik ook internet via Chello en UPC, en werk met een router en netwerkkaart van Sweex(die ik hierboven gepost hebt)
Het beveiligen van een netwerkkaart voor een notebook gaat heel simpel, Als je een router hebt aangeschaft en deze werkt volledig dan kan je via de internet browser en de standaard wachtwoorden in de router komen om een netwerksleutel toe ta passen , dit is bij alle routers zo alleen is het menu bij de verschillende routers verschillend :p Als je dan de netwerksleutel hebt ingevoerd kan je via windows verbinding maken met het internet door de netwerksleutel in te voeren die je zelf verzonnen hebt.

Als je dit gedaan hebt hoefje alleen nog maar de wachtwoorden te veranderen van je router zodat niemand in je router kon komen , want sommige mensen weten de standaard passwoorden van de verschillende merken zoals linksys,sweex, sitecom enz.
als je dit hebt gedaan is je internet verbinding perfect beveiligd. Want via een router een computer "hacken" is stukke moeilijker als dat je de kabel rechtstreeks aansluit op de PC , niet dat ik dit zelf heb getest dat heb ik ergens gelezen :p

Ik hoop dat je er wat mee kan en ik hoor wel of je het begrepen hebt :p

Suc6

M@ikel

Laatst bewerkt:
Hmmkay. Klinkt niet al te moeilijk.
Ik neem aan dat ik straks dan ook het modem moet beveiligen, ik weet niet of er een firewall op de standaardrouter van Chello zit?

Hoe kom ik eigelijk bij mijn modem als er een router aan zit?

EY Systemizer X100

Als je een router hebt hoef je je modem niet te beveiligen:thumb:
Je hoeft als je de modem hebt gekregen en je de router hebt gekocht niet meer naar je modem om te kijken eigenlijk je stopt hem in het stopcontact en verbind hem met een internetkabel naar de router, als je dit gedaan hebt stop je de netwerkkaart in je notebook en ontvang je het signaal van je internet via je router, de router stuurt het signaal naar de netwerkkaart , het enige wat je dan nog moet doen is het allemaal gaan beveiligen , maar alleen je router want een modem kan je volgensmij niet beveiligen !

suc6

m@ikel

Ey Systemizer X100

Je router is niet van chello, die moet je zelf aanschaffen, je krijgt alleen een modum, het is wel handig om alles van hetzelfde merk te nemen dus de router en de netwerkkaart van hetzelfde merk!
Als je een goede router hebt zit er inderdaad een firewall in maar die moet je inschakelen in windows zelf(meestal staat het standaard aan). Als je torrents download moet je de firewall uitschakelen.

suc6

M@ikel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan