Wireless LAN windows 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelimeck

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Hoe installeer ik een Wireless LAN kaart bij windows 95. het is een 3com 11a/b/g witch Xjack antenna (3crpag175).

Ze hebben de drivers, maar als ik ze op de laptop open, stat er: kan het archief niet lezen.

Zijn het dan Windows 95 drivers? Anders moet je op een moderne computer de drivers uitpakken, en je kan ze dan installeren. Past de kart überhaupt ik je laptop? Vroeger waren er 5V kaarten en 3,3V kaarten, en de 3,3V kaarten passen niet in een 5V slot.

Het is raar, dat ik nog met windows 95 werk op een oude laptop als ik een laptop met vista heb en een pc met windows xp:p

Maar, de kaart past in de laptop, maar hoe krijg ik de setup nu?

bedankt:thumb:

Drivers op de Vista computer uitpakken. Indien je oude laptop al CD's kan lezen drivers op CD branden, en dan op de Windows 95 laptop installeren. Maar denk eraan, laptops gaan gemideld naar 5 jaar stuk, en de Windows 95 machine is al minimaal 10 jaar oud.

Succes ermee:cool:

Laat maar zitten dan:p

Na 5 jaar? dat kan nooit, me ouders hebben een laptop van 7 jaar met windows XP:p:D

Maarja, je zei ook: GEMIDDELD:D

Bedankt, en het is nog niet gelukt, ik laat weten wanneer het is gelukt, ga dan even de cd branden...

Ik ben benieuwd hoe je deze kaart onder Windows 95 wil installeren. Volgens het datasheet zijn er Windows 98 drivers en is het een 3,3V kaart.

Misschien moet je eens upgraden naar Windows 98 of 2000?

Heej Lutz,
Dat upgraden lukt me juist niet, als ik de cd van windows 98 erin doe en de setup start, komt na de start te staan dat deze setup windows niet kan upgraden (in het engels)

Gr,
Kelimeck:rolleyes:

Je kan Windows slechts binnen de taal upgraden. Dus een Nederlandse Windows95 kan je upgraden naar Windows98. Indien het een oem CD is kan je wel een schone installatie doen.

Maar indien je een Engelstalige Windows 98 CD hebt, en een oude laptop, dan heb je een Engelstalige opstartdiskette nodig.

Succes ermee,
....Lutz

Dus ik moet een engelstalige opstartdiskette hebben: www.bootdisk.com?
En welke / wat voor moet ik?

Ik zit alleen...

De laptop heeft 1 (stekker) stationnetje waar elke keer maar 1 ding in past. Dus:
of de cd-rom speler in de laptop of de diskette-station in de laptop.:(:(

Kan ik dus de opstartdiskette met diskette-station erin doen? En daarna na het 'booten' het diskette-station eruit halen en het cd-romstation met de cd erin doen, start de setup dan wel?

Bedankt!:D

Zo makkelijk is het niet. Maak eerst een opstartdiskette aan of haal eentje van het internet. Dan start je de laptop van diskette op, en je stopt je CD speler in, en vervolgens probeer je van de CD iets te lezen.

Werkt dat, dan neem je je ander laptop en je zoekt op de site van Toshiba alle drivers voor je laptop en je brandt deze op een CD.

Indien er een BIOS update was installeer hem dan nu, voordat je Windows opnieuw opzet.

Ik installeer(de) Windows98 als volgt: opstarten van diskette, met fdisk partitie(s) verwijderen, computer opnieuw van diskette opstarten, en een partitie aanmaken. Deze noemde ik altijd "hardeschijf". Computer opnieuw van diskette opstarten en harde schijf formatteren: is deze kleiner dan 2GB formatteer je met FAT16 (ondersteuning voor grote schijfen NIET inschakelen),is deze groter dan formatteer je met FAT32 (ondersteuning wel inschakelen). Formatteren doe je niet snel...en je hebt tijd voor een rustige mok koffie.

Vervolgens de map CD-drive:\win98 naar de laptop naar C:\win98 kopieëren en koffie bijschenken. Dan opnieuw opstarten van diskette en naar C:\win98 gaan en daar de setup opstarten. Het is heel leerzaam.

Succes ermee,
....Lutz:thumb:

Zo makkelijk is het niet. Maak eerst een opstartdiskette aan of haal eentje van het internet. Dan start je de laptop van diskette op, en je stopt je CD speler in, en vervolgens probeer je van de CD iets te lezen.

Werkt dat, dan neem je je ander laptop en je zoekt op de site van Toshiba alle drivers voor je laptop en je brandt deze op een CD.

Indien er een BIOS update was installeer hem dan nu, voordat je Windows opnieuw opzet.

Ik installeer(de) Windows98 als volgt: opstarten van diskette, met fdisk partitie(s) verwijderen, computer opnieuw van diskette opstarten, en een partitie aanmaken. Deze noemde ik altijd "hardeschijf". Computer opnieuw van diskette opstarten en harde schijf formatteren: is deze kleiner dan 2GB formatteer je met FAT16 (ondersteuning voor grote schijfen NIET inschakelen),is deze groter dan formatteer je met FAT32 (ondersteuning wel inschakelen). Formatteren doe je niet snel...en je hebt tijd voor een rustige mok koffie.

Vervolgens de map CD-drive:\win98 naar de laptop naar C:\win98 kopieëren en koffie bijschenken. Dan opnieuw opstarten van diskette en naar C:\win98 gaan en daar de setup opstarten. Het is heel leerzaam.

Succes ermee,
....Lutz:thumb:

Haha, hartstikke bedankt, ik zal vanavond wel bomvol van de koffie zitten:D
Maar, heel erg bedankt voor alle moeite, ik ga mijn best erop doen, wil je ook koffie?

Maar, heel erg bedankt voor alle moeite, ik ga mijn best erop doen, wil je ook koffie?

Doe mij maar met echte melk....

Je moet Windows 98 SE OEM als opstartdiskette hebben. Doe je het met een Nederlandstalige opstartdiskette dan zijn sommige mededelingen in het Nederlands. Niet erg, maar niet 100% af...

Werkze,
....Lutz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan