Wireless LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Format_C

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2003
Goedemiddag,

Ik heb vanmorgen een Sitecom Broadban Home Station gekocht (WL-018), geinstalleerd op mijn PC...ging allemaal goed.

Heb d'r ook een Wireless Network PC card bijgekocht voor mijn laptop (XP)...ging wat minder goed.

De kaart kan volgens mij geen verbinding maken met het home station. Ik krijg steeds de melding: "Draadloze netwerkverbinding: er zijn één of meer draadloze netwerken beschikbaar."

Hier kan ik op klikken en dan 'verbinden' maar na enkele seconden krijg ik dit weer.

Naar mijn weten heb ik alles goed ingesteld volgens het boekje...

Wat zou dit kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Tja heb ik ook al aan gedacht, maar ik zou niet weten wat dat zou moeten zijn dan...

Versterker, speakers, cd-spelers, mengpaneel, draadloze microfoon (misschien is dat hem!)..

Verder zou ik het echt niet weten.

Toch bedankt voor je reactie!

draadloze koptelefoon en micro is mss mogelijk, kijk es ff naar de gebruikte frequenties ?

Kan geen frequenties vinden, maar als ik alles uitschakel doet ie het nog niet...helaas...

Wat een vaag geval zeg! Op de site van Sitecom word ik ook al niks wijzer...

is die kaart ook van Sitecom?

anders zit je voor 99% met compatibiliteitsproblemen

die zouden niet mogen omdat de meeste hardware voldoet aan de Wi-Fi standaard maar bij tests ondervindt men dat zelf hardware van dezelfde fabricant elkaar niet vindt.

goed kanaal ingesteld

Hallo,

staat de router en je kaart in de laptop op het zelfde
kanaal? heb je encrypter aanstaan in een van de twee

Groetjse rinus

wat was nu uiteindelijk de oplossing?
Mijn pa heeft namelijk het zelfde.
Kanalen hetzelfde, netwerk naam hetzelfde, 1 machine met XP andere met ME en een laptop met XP.
De Laptop heeft als enige kuren. Kaart in laptop met win98 heeft geen problemen.

Update:
Netwerk is niet beveiligd met WEP ofzo. XP zeurt er namelijk over dat dit niet is gedaan. Maar met een vinkje kan je toch verbinden.
Een enkele keer werkt het maar altijd sterk signaal.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan