wit scherm bij het opstarten bij 64bit en niet bij 32bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobielasseel

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
Berichten
142
hallo allemaal

ik heb een pc waarin nu 2 gb ram-geheugen zit
deze pc kan een 64-bit besturingssysteem aan maar met 2gb ram draait windows7 64 bit niet zo vlot daarom heb ik nu 4 gb extra ram-geheugen gekocht en geplaatst
eens het erin zit start ik de pc op deze werkt zoals het moet maar het is maar een 32-bit die geinstalleerd stond dus begin ik win7 64 bit te installeren de installatie loopt zoals normaal tot wanneer ik aan het scherm kom om mijn gebruikersnaam,wachtwoord etc. te kiezen dan krijg ik opeens een volledig wit beeld

als ik de pc dan afsluit en het nieuwe ram-geheugen eruit haal en dan weer opstart werkt de pc zoals normaal eens ik het er weer insteek weer wit beeld.
installeer ik opnieuw een 32-bit syteem dan werkt het ook weer.

de pc kan maximaal 8gb ram-geheugen aan en de processor kan 64-bit aan hieraan kan het dus niet liggen

ik ben ook niet zeker dat ik dit topic niet in het onderdeel hardware moest plaatsen maar ik heb het hier geplaatst omdat het duidelijk is dat het probleem ergens in windows zit.

alvast bedankt, Hobie
 
de bios geeft 6144 mb installed memory en 6015 mb usable memory weer dus de pc herkent het geheugen wel
 
Die 32 bits adresseerd toch niets boven de 4 gig. miss de reepjes wisselen of een memtest uitvoeren?
 
ja van 32-bit weet ik dat die niet boven de 4gb ram kan gaan de reepjes wisselen maakt geen verschil maar ik zal eens een memtest doen en de resultaten hier schrijven
 
Wat voor snelheid (Mhz) geheugen zat er in en welke snelheid heb je bijgeplaatst (waarschijnlijk niet dezelfde, dus daar kan het probleem zitten, geheugen omruilen voor juiste snelheid dus)
 
Trager geheugen en de geheugencontroller bepalen de snelheid.

TS, is de videokaart onboard? kun je na de installatie via F8 wel in veilige modus komen?
 
Klopt over wat de snelheid bepaald, maar als je verschillende merken latency's en snelheden door mekaar gooit kan het systeem heel instabiel worden

In post #3 kun je lezen dat zijn video kaart onboard is
 
het nieuwe geheugen heeft niet perfect dezelfde snelheid het oude ram-geheugen is 675 Mhzen het nieuwe ram-geheugen 667 Mhz wat ook verschilt is het merk het oude ram-geheugen is van corsair het nieuwe van kingston zou dit het probleem kunnen zijn ?

de videokaart is inderdaad onboard

btw: de uitslag van de memtest komt nog deze is nu aan het draaien maar zal vermoedelijk nog wel drie vier uur duren

wat ik ook al heb zitten denken maar waar ik niet 100 % zeker van ben is om er ipv ddr-2 geheugen ddr-3 geheugen in te steken
namelijk deze: klik hier

deze komt me vrij goedkoop uit en is veel sneller hier is de link waar je alles vindt over het moederbord:asus moederbord
 
Laatst bewerkt:
Probeer na de install eens in veilige modus op te starten, zelfde probleem?
Of via die F8 windows op laten starten in vga modus.
 
veilige modus kan ik opstarten maar ik kan de installatie niet beëndigen in veilige modus vga-modus heb ik nog niet geprobeerd dat ga ik nu eens doen !
 
vga-modus maakt geen verschil

en als ik na de veilige modus opnieuw opstart heb ik het opnieuw zitten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het nieuwe geheugen heeft niet perfect dezelfde snelheid het oude ram-geheugen is 675 Mhzen het nieuwe ram-geheugen 667 Mhz wat ook verschilt is het merk het oude ram-geheugen is van corsair het nieuwe van kingston zou dit het probleem kunnen zijn ?

de videokaart is inderdaad onboard

btw: de uitslag van de memtest komt nog deze is nu aan het draaien maar zal vermoedelijk nog wel drie vier uur duren

wat ik ook al heb zitten denken maar waar ik niet 100 % zeker van ben is om er ipv ddr-2 geheugen ddr-3 geheugen in te steken
namelijk deze: klik hier

deze komt me vrij goedkoop uit en is veel sneller hier is de link waar je alles vindt over het moederbord:asus moederbord
Dit verschil in snelheid moet niet uitmaken, stel je zou 533 naast 800 steken dan merkt je er meer van.
Het verschil in merk mag in dit geval ook niet veel uitmaken, al heb ik rare dingen gezien.
Wat is de uitslag geworden van je memtest?

DDR3 geheugen gaat niet passen in je huidige moederbord als ik het goed begrijp is dit namelijk de m2avm en die heeft 4 ddr2 sloten.
 
ik heb het probleem gevonde het is vrij banaal:

het moederbord kan zoals ik eerder al zij 8 gb ram aan dus deze was niet de oorzaak van het probleem het probleem was het volgende:

moederbord ondersteunt meer dan 4 Gb ram maar de bios ondersteunde niet meer dan 4 Gb ik heb de bios geupdate naar de meest recente versie en nu werkt alles perfect!!!!!

toch bedankt voor alle hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan