Wit scherm bij opstarten laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.318
Hallo,
Ik heb twee maanden geleden een HP Pavilion G6-1220SD gekocht bij Dixons en ik zit met een probleem. Vaak wanneer ik de laptop opstart 's ochtends dan krijg ik een wit scherm totdat het blauwe van Windows 7 (het aanmeldscherm) begint. Als ik hierop google, kom ik uit dat de backlight inverter kapot is. Dit komt vaak voor bij HP en Packard Bell laptops. Is dit waar of is er iets anders mis? Alvast bedankt!
 
Je zegt dat je het bij Dixons 2 maanden geleden hebt gekocht, er is dus nog garantie. Teruggaan met dat ding!
 
Dat wou ik ook al gaan doen, maar eerst wou ik weten wat er nou mis is. Want anders ben ik mijn laptop voor minstens een paar weken kwijt. Ik heb trouwens een jaar garantie.
 
Ik heb de oplossing! Op de HP site heb ik ontdekt dat ik een oude videodriver had. Ik heb de allernieuwste gedownload op de HP site. En voila! Geen witte schermen/strepen meer.
 
Helaas, na een paar dagen begon het toch weer. Binnenkort ga ik terug naar de Dixons:(.
 
Wat blijkt nu, als ik mijn scherm beweeg flikkert mijn scherm. Een productiefout. De laptop is pas 3 maanden oud!
 
Hij staat nu al bijna 3 weken bij Dixons voor reparatie.
 
Hij is terug maar ze hadden er niks aan gedaan:mad::mad::mad::mad::mad::evil::evil:. Dus kwam ik thuis, zet ik hem aan en poef! Wit scherm! Dus weer teruggebracht voor de tweede keer. Maar dit keer heb ik bewijs geleverd door van dat witte scherm een foto te maken zodat ze bewijs hebben dat ie kapot is en dat ze dan niet kunnen zeggen dat er niks aan de hand is. Ze zeiden dat als ie voor de 3e keer weggeweest is dat ik dan als ie nog het witte scherm geeft, ik een nieuwe krijg.
 
Hij is weer terug na precies 3 weken. Ze hebben er een nieuw scherm op gezet, nieuw RAM en nieuwe BIOS. Ook hebben ze er een schone Windows installatie erop gezet. Nou hopen dat die flikkeringen zich niet meer laten zien.
 
Hij doet het nog steeds goed en het nieuwe scherm is veel beter dan de vorige. Veel helderder en mooier beeld:D.
 
Ik startte de laptop vanochtend op, en wat denk je? Hij flikkert weer. Dus bewijs verzamelen en weer terug ermee:confused:.
 
Weer teruggebracht en gaat nu voor de 3de keer terug:(.
 
Hallo

Normaal gezien zou dit een nieuw toestel moeten worden.

Hopelijk heb je vermeld , dat dit toestel reeds meerdere malen met dit symptoom werd "hersteld".

En ... dat je geen vertrouwen meer hebt in dit toestel

Peter
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt ik heb dit gemeld, maar ze zeggen dat ik pas na 3 reparaties een nieuwe krijg:(. Dat zijn de voorwaarden bij Dixons (**** them).
 
Laatst bewerkt:
Vandaag geïnformeerd bij Dixons. Ze zeiden dat hij onderweg naar hun was. Apparaten die voor reparatie zijn weggeweest komen gewoonlijks op maandag en donderdag terug. Volgens hun hadden ze het scherm alweer vervangen. Waarschijnlijk weer door hetzelfde *** scherm. Maandag heb ik de laptop waarschijnlijk. Ik heb gezegd dat ik geen vertrouwen meer heb dit product en ik, als hetzelfde euvel weer optreed, graag mijn geld terug wil. Daarmop antwoordde de verkoper: ¨Dat zullen we dan wel bespreken.¨
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem weer terug met alweer een nieuw scherm. Ik geef hem een week. Ik vertrouw hem zover ik hem kan gooien. Mocht hij het weer niet doen, gaat Dixons een andere oplossing zoeken-_-.
 
Hallo

Laat dit toestel momenteel zo veel mogelijk draaien .

Indien deze dan toch opnieuw defekt moet gaan , liever nu dan morgen.

Controleer ook of de garantie periode is verlengd , met de tijd die je hem niet in uw bezit had.

Normaal gezien dien je ook extra/specifiek garantie te krijgen op de door hen uitgevoerde herstelling.

Indien je deze laptop normaal behandelt , en op regelmatige basis de heatpiperadiator en fan eens stofvrij maakt/houdt , heb je deze voor ettelijke jaren.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik zag, toen ik hem uit stand-by haalde, voor mijn gevoel één klein, heel dun streepje. Voor mijn gevoel was ie wit. Mocht het wat zijn, zal ik dat wel vaker zien en zal het meer worden. Tot nu toe doet het scherm het goed.
 
Ik zag vanmorgen weer een witte streep wanneer je als je hem uit stand-by en je naam aanklikt. Ik vertrouw dit zaakje niet. Ik ga bewijs verzamelen.

EDIT:
Gek, hij geeft alleen een witte streep 's ochtends, 's Middags niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan