Wit scherm na inloggen op ING Internetbankieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 192067
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 192067

Sinds kort doet zich op de computer van mijn moeder het probleem voor dat ze wel nog kan inloggen op ING Internetbankieren, maar na het invoeren van gebruikersnaam en wachtwoord, verschijnt er alleen een wit scherm. De pagina die op dat moment door de browser geopend wordt is https://mijn.ing.nl/internetbankieren/jsp/IndexLogon.jsp.
Naar eigen zeggen van mijn moeder doet dit probleem zich voor sinds de upgrade van haar virusscanner F-Secure van versie 2011 naar 2012 (de versie zoals deze aangeboden wordt door XS4ALL). Verder gebruikt ze Windows 7 Home Premium en de gebruikte browser is Firefox 14.

Het opschonen van de PC met CCleaner lost het probleem niet. Tevens heb ik F-Secure virusscanner volledig uitgeschakeld en ook dan is de website van ING niet bereikbaar.
Aangezien het een JSP-pagina betreft, heb ik het vermoeden dat er een probleem is met Javascript op deze PC. Echter, Javascript is ingeschakeld in Firefox en ook als ik de ING-website probeer te benaderen met een andere browser (Internet Explorer, Opera, beiden met Javascript ingeschakeld), lukt het niet de Mijn ING-pagina weer te geven.
Ook het toevoegen van "mijn.ing.nl" aan de toegestane websites in F-Secure biedt geen soelaas. Uiteraard heb ik ook een volledige scan op virussen, malware en spyware gedaan, ook zonder resultaat.

Mijn moeder heeft zelf contact opgenomen met de ING en daar werd haar verteld dat na het inloggen er wel gewoon een sessie bestaat, volgens ING ligt het probleem dus niet bij hun, maar bij de PC van mijn moeder. Op mijn eigen laptop heb ik ook geprobeerd in te loggen op de ING-site en daar werkt het wel gewoon.

Iemand ideeën hoe dit op te lossen is?

De scan met Malwarebytes Anti Malware heeft helaas 2 virussen opgeleverd. Deze zijn ook door MBAM succesvol verwijderd.
Helaas is het probleem hier (nog) niet mee opgelost.

Maak de cache van je browser leeg en probeer het nog eens.

Tardis

Na het verwijderen van het virus heb ik CCleaner gedraaid waardoor ook de cache van de browser geleegd is. Daarna nog steeds hetzelfde probleem.

Hou de windows toets ingedrukt en druk de R toets in. Een dialoog genaamd "Uitvoeren" verschijnt nu links onderin het scherm. Voer het volgende in:
rundll32 inetcpl.cpl,ResetIEtoDefaults

En klik op OK. Vervolgens hoef je alleen maar op reset te klikken.

Heeft alleen invloed op Internet Explorer.

Zie ook: http://www.ing.nl/particulier/klant...-met-gebruikersnaam-en-wachtwoord/technisch/#
"Na inloggen op Mijn ING zie ik een wit scherm. Hoe kan dat?"

Laatst bewerkt:
Ik ben aan het overwegen om d.m.v. Systeemherstel de computer terug te zetten naar de situatie van een aantal weken geleden. Na het verwijderen van de 2 virussen gisteren, heb ik de PC nogmaals gescand met Malwarebytes Anti Malware en deze gaf toen aan dat het systeem helemaal schoon is. Kan ik er nu vanuit gaan dat het virus ook niet aanwezig is in de bestanden van Systeemherstel of worden deze bestanden niet gescand?

Als de installatie is geinfecteerd met een rootkit, een programma dat zichzelf toepast in de onderste laag van Windows, dan is er een kans dat je nog steeds geinfecteerd bent. Veel antivirus software detecteerd deze ook niet altijd omdat ze moeilijk te identificeren zijn en ook variant. Naar mijn ervaring zijn de installaties van mensen die ooit zichtbaar zijn geinfecteerd met malware dat vrijwel altijd, ondanks beveiligings software.

Hou de windows toets ingedrukt en druk de R toets in. Een dialoog genaamd "Uitvoeren" verschijnt nu links onderin het scherm. Voer het volgende in:
rundll32 inetcpl.cpl,ResetIEtoDefaults

En klik op OK. Vervolgens hoef je alleen maar op reset te klikken.

Heeft alleen invloed op Internet Explorer.

Zie ook: http://www.ing.nl/particulier/klant...-met-gebruikersnaam-en-wachtwoord/technisch/#
"Na inloggen op Mijn ING zie ik een wit scherm. Hoe kan dat?"

Los van de vraag wat ik er aan heb, aangezien ik hierboven aangeef dat Firefox gebruikt wordt, werkt ook deze oplossing niet. Na het uitvoeren van bovenstaande en proberen in te loggen op Mijn ING, nog steeds een wit scherm.

Heb je de ING al gebeld? Misschien is het voor hun een bekend probleem

Ron

Ik heb inmiddels besloten de PC opnieuw te gaan installeren. Wel een hoop werk, maar als ik het daarmee kan oplossen is dat de moeite wel waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan