V
Verwijderd lid 192067
Sinds kort doet zich op de computer van mijn moeder het probleem voor dat ze wel nog kan inloggen op ING Internetbankieren, maar na het invoeren van gebruikersnaam en wachtwoord, verschijnt er alleen een wit scherm. De pagina die op dat moment door de browser geopend wordt is https://mijn.ing.nl/internetbankieren/jsp/IndexLogon.jsp.
Naar eigen zeggen van mijn moeder doet dit probleem zich voor sinds de upgrade van haar virusscanner F-Secure van versie 2011 naar 2012 (de versie zoals deze aangeboden wordt door XS4ALL). Verder gebruikt ze Windows 7 Home Premium en de gebruikte browser is Firefox 14.
Het opschonen van de PC met CCleaner lost het probleem niet. Tevens heb ik F-Secure virusscanner volledig uitgeschakeld en ook dan is de website van ING niet bereikbaar.
Aangezien het een JSP-pagina betreft, heb ik het vermoeden dat er een probleem is met Javascript op deze PC. Echter, Javascript is ingeschakeld in Firefox en ook als ik de ING-website probeer te benaderen met een andere browser (Internet Explorer, Opera, beiden met Javascript ingeschakeld), lukt het niet de Mijn ING-pagina weer te geven.
Ook het toevoegen van "mijn.ing.nl" aan de toegestane websites in F-Secure biedt geen soelaas. Uiteraard heb ik ook een volledige scan op virussen, malware en spyware gedaan, ook zonder resultaat.
Mijn moeder heeft zelf contact opgenomen met de ING en daar werd haar verteld dat na het inloggen er wel gewoon een sessie bestaat, volgens ING ligt het probleem dus niet bij hun, maar bij de PC van mijn moeder. Op mijn eigen laptop heb ik ook geprobeerd in te loggen op de ING-site en daar werkt het wel gewoon.
Iemand ideeën hoe dit op te lossen is?
Naar eigen zeggen van mijn moeder doet dit probleem zich voor sinds de upgrade van haar virusscanner F-Secure van versie 2011 naar 2012 (de versie zoals deze aangeboden wordt door XS4ALL). Verder gebruikt ze Windows 7 Home Premium en de gebruikte browser is Firefox 14.
Het opschonen van de PC met CCleaner lost het probleem niet. Tevens heb ik F-Secure virusscanner volledig uitgeschakeld en ook dan is de website van ING niet bereikbaar.
Aangezien het een JSP-pagina betreft, heb ik het vermoeden dat er een probleem is met Javascript op deze PC. Echter, Javascript is ingeschakeld in Firefox en ook als ik de ING-website probeer te benaderen met een andere browser (Internet Explorer, Opera, beiden met Javascript ingeschakeld), lukt het niet de Mijn ING-pagina weer te geven.
Ook het toevoegen van "mijn.ing.nl" aan de toegestane websites in F-Secure biedt geen soelaas. Uiteraard heb ik ook een volledige scan op virussen, malware en spyware gedaan, ook zonder resultaat.
Mijn moeder heeft zelf contact opgenomen met de ING en daar werd haar verteld dat na het inloggen er wel gewoon een sessie bestaat, volgens ING ligt het probleem dus niet bij hun, maar bij de PC van mijn moeder. Op mijn eigen laptop heb ik ook geprobeerd in te loggen op de ING-site en daar werkt het wel gewoon.
Iemand ideeën hoe dit op te lossen is?