Witte iconen in favorieten

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Sinds vandaag heb ik in mijn favorieten voor 90% witte iconen een soort enveloppe afbeelding van de opgeslagen website's en forums. Wat heb ik nu weer aan de hand met mijn Windows 10 of Internet Explorer weet echt niet waar het vandaan komt laat staan er vanaf kom, iemand dit ook al heeft meegemaakt? ik weet het echt even niet meer en wat er nog allemaal staat te wachten met Windows 10.
Groet.

Dat gebeurt wel eens bij een nieuwe browser. Welke versie van Internet Explorer heeft u en is dat voor u een nieuwe versie? Wis de tijdelijke internetbestanden en geschiedenis eens via de browser. Misschien helpt het.

In Mozilla Firefox kan je de favorieten importeren vanuit IE en vervolgens de add-on FavIconReloader installeren. Deze zoekt automatisch van elke nog bestaande site de Favicon op. Firefox is een goede keuze bovendien.

Hoi, ik gebruik Internet Explorer 11 al jaren maar dit heb ik nog nooit meegemaakt dit is nieuw voor mij. Het tooltje waar je het over hebt kan dat ook voor IE gebruikt worden zo ja waar haal ik dat vandaan en zijn er nog tips dan hoor ik deze graag waarvoor mijn dank.

Is er een beveiligd systeembestand beschadigd dan kan je dat laten controleren met de opdracht sfc /scannow zoals hier beschreven: http://www.tenforums.com/tutorials/2895-sfc-command-run-windows-10-a.html

Heeft u Explorer al gestart in de modus zonder add-ons?

Voor Firefox zijn er meer add-ons verkrijgbaar. Deze uitbreiding is er niet voor IE. Bij het menu Extra kies je Add-ons. Dan geef je wat je zoekt in in het zoekvenster, in dit geval de naam "FavIconReloader." Veel keuze is er wat deze functie betreft verder ook niet.

Ik heb vaak gezocht naar een manier om bladwijzers van Firefox te importeren naar favorieten van Internet Explorer maar die manier is er denk ik niet. Je kunt vanuit Firefox een backup of een herstelbestand van de bladwijzers maken. De laatste is dus een HTML bestand die je dus kunt lezen en bewerken. Je krijgt ze dus wel overgezet maar veel werk wanneer je er een groot aantal van hebt.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft wat meer betrekking heeft op de vraag maar Firefox is een browser waar u 1:1 naar kan overstappen. Bij het installeren komt de vraag of er bladwijzers moeten worden geïmporteerd uit Explorer.

Alfred bedankt voor het meedenken, ik word hier langzaam gek van als je weet dat alles perfect heeft gewerkt en zomaar ineens zonder enige verklaring de iconen in je favorieten voor het grootste gedeelte wit zijn geworden dan ben je nergens meer te weten dat er niets is verandert ook niet aan een instelling van Internet Explorer 11. Tot daar geen tooltje voor is dit weg te krijgen, ik neem aan dat ik toch niet de enige ben die daarmee word geconfronteerd neem ik aan. We geven het niet op en zullen doorgeen misschien dat er nog een oplossing word geboden hier op het forum.
Groet.

Alfred, bij mij veroorzaakt de Beveilgings Update voor Internet Explorer Flash de (KB3087040) voor het probleem grotendeels met die witte iconen in de favorieten. Deze update is alleen te verwijderen en niet te blokkeren in Windows 10, wat nu gedaan want die word steeds geïnstalleerd met de gevolgen dat weer het grootste deel van de favorieten iconen wit zijn.
Het probleem wat zich voor doet na veel geduld en zoeken hebben we ontdekt dat als een website van Microsoft word opgeslagen (met hoofdzaak de websites met die blauwe favicons) in de favorieten krijgen we dit te zienWit Icoon - Favicon in Favorieten van IE 11.jpg. (zie afbeelding)
Eerst waren dit alle iconen/favicons maar die hebben we tot nu toe allemaal opnieuw ingeladen en laten overschrijven en dat is tamelijk goed gelukt, alleen het bovengenoemde daar hebben we nog geen oplossing voor gevonden.

Laatst bewerkt:
Bij deze wil ik jullie mededelen dat hier een slotje op kan daar ik ben overgestapt op Firefox, deze browser vertoond geen rare dingen en al dat gedoe wat ik in Internet Explorer heb ondervonden tijdens de overstap naar Windows 10. Allemaal bedankt voor het meedenken over dit probleem. Wel wil ik jullie vragen nog even mee te denken over mijn vraag die bij (BIOS) staat over het "Cursor op startscherm" waarvoor mijn dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan