woordjes leren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij/zij geeft geen antwoord, omdat hij/zij zelf ook niet zo'n site kan vinden (denk ik (A))... Het enige wat je kunt proberen is op verschillende fora vragen of ze het zomaar even voor je willen maken... Ik geef je echter niet veel kans...

En dan zul je toch zelf wat moeten leren....

Beste aklfoiwjcogmu,
Weet je, ik ben een beetje bang (en eigenlijk wel voor 99,9% zeker) dat onze Ceel123 wat uit z'n/d'r nek heeft zitten ... :o , en zich hier voorlopig niet zal vertonen.

Want: websites die kant en klare scripts hebben zoals jij bedoelt, heb ik nog noooooit gezien. Er zijn wel duizenden websites waar scripts op staan, maar dat zijn hoogstens stukjes van het script dat jij nodig hebt. Maar je moet wel weten wat je doet, anders kan je die stukjes niet eens vinden. - En als je die stukjes gevonden hebt, moet je ze nog op een zinnige manier aan elkaar vast weten te knopen.
Het lastige is, dat dat allemaal wel kan, maar dat je dan eerst de scripttalen goed moet beheersen. En, zoals ErikBooy007 al zei, dat is leerwerk en kost (veel) tijd. :confused:

Als ik jou was, zou ik er nu gewoon geen tijd in stoppen om goed javascript/PHP enz. te leren. Dan is je tijd op, om de woordjes te leren als je zo'n woordjes-leren programma eenmaal op je site hebt staan!
En ik zou zeker niet op Ceel123 wachten!

Maar ik heb nog wel een tip over woordjes leren.
Ik was vroeger bereslecht in woordjes leren, en dan deed ik het volgende:
  1. Pen en velletje papier pakken.
  2. Twee kolommetjes maken: links voor de ene taal, rechts voor de andere taal (of de betekenis).
  3. Alle woordjes overschijven, maar in andere volgorde dan in het boek.
  4. Als je klaar bent: papier doormidden vouwen, en kijken of je zonder al te veel spieken de woorden van bv. het linkerkolommetje weet. En omgekeerd: rechterkant open met linkerkolommetje dichtgevouwen.
  5. Dat doe je een keer of 5.
  6. Dan is het tijd voor een "proefwerk": nieuw velletje papier ernaast, opschrijven wat er in het andere kolommetje zou moeten staan.
  7. Openvouwen en nakijken!
  8. Woordjes die je niet wist, krijgen straf: die schrijf je op een nieuw papiertje (met al veel kleinere kolommetjes).
  9. Kopje thee drinken, en nog even het kleinere velletje doen.
  10. Bij mij werkte het zó, dat ik na een tijdje wel de woordjes kende, maar dat dat dan voor een deel vooral lag aan de plaats waarde woordjes stonden: "o ja, de derde van boven was dat!" Bij een echt proefwerk of SO, waar de woordjes natuurlijk een andere volgorde hadden, lag ik er dan helemaal uit! Weer een 3, terwijl ik dacht ze toch zo aardig te kennen...
  11. Dus je maakt niet 1 papiertje met 2 kolommen, maar bijvoorbeeld drie: telkens een andere volgorde.
  12. Je schrijft je 't rimram, maar later blijkt dat het schrijven de helft van het leerwerk was!
  13. De volgende dag hussel je de 3 papiertjes, en begin je vrolijk opnieuw.
  14. Na een week weet je alles! :thumb:
  15. Dat wil zeggen: er zijn waarschijnlijk nog een stuk of wat echt rottige woordjes overgebleven, die je er maar niet in kan krijgen. Die prik je drie dagen voor het proefwerk aan de binnenkant op de WC-deur: die moeten als extra straf 3 dagen in de stank zitten! :D
  16. Er is 1 valstrik. Dat is, dat je op het laatst alle moeilijke woordjes hartstikke goed kent, maar dat je de gewone makkelijke woordjes weer vergeten bent. Neem daarom voor de veiligheid op het laatst ook nog even de makkelijke woordjes door.
Oja, niet de laatste 2 dagen er pas aan beginnen! Minstens 1,5 week tevoren. Er tussenin kunnen best dagen zitten dat je er niet mee bezig bent. Al met al kost het je dan minder energie dan op het laatst 2 dagen stampen, want dat werkt niet goed (en je krijgt er ook nog de zenuwen van).
Is eigenlijk net zo als met eten: van veel kleine porties wordt je dikker dan van 1 grote maaltijd. Spreiden van het leerwerk in kleine porties, elke dag wat, levert ook veel betere resultaten op. - En kom je een keer moeilijk in slaap: lijstje pakken! :cool: - Nu beginnen kan ook (je weet wel: Start > Afsluiten...).

Wat ook goed werkt, en ook nog gezellig is, is om dit samen met een aardige klasgenoot/klasgenote te doen. Eerst samen kolommetjes schrijven en zelf leren, daarna van papiertjes wisselen en elkaar overhoren. Wie weet, hou je er nog een verkering aan over! :)

Succes in elk geval!
CSShunter

Edit:
klik voor reactie plaatsen - en daar was Erik me weer eens voor! ;)

Laatst bewerkt:
ik schrijf zelf wel iets en ik heb een ding gevonden maar die was niet helemaal goed (ik kan niet met pen en papier dat heb ik al heel vaak geprobeerd maar het lukte niet (ik krijg mijn woordejes pas 2 dagen van te voren op))

ben begonnen ik heb een toevoeg script gemaakt:
PHP:
<?php
require "header.php";
if (($_POST['word_1'] <> '') && ($_POST['word_2'] <> '')) {
		$word_1 = $_POST['word_1'];
		$word_2 = $_POST['word_2'];
$query = "INSERT INTO words(word_1, word_2) VALUES ('$word_1', '$word_2')";
		$result = mysql_query($query)
		or die ("couldn't excute query.");
}

$query = "SELECT DISTINCT cat_name FROM cat";
$result = @mysql_query ($query);
$pulldown = '<option value="Categorie">Categorie</option>';
while ($row = mysql_fetch_array ($result, MYSQL_ASSOC)) {
$pulldown .= "<option value=\"{$row['cat_name']}\">{$row['cat_name']}</option>\n";
}
?>
<p>
	<form action='invoegen.php' method='post'>
<select class="formbit" name="category">
<?php echo $pulldown; ?>
</select>
	<hr />
	<input type='text' name='word_1' />
	<input type='text' name='word_2' /><br />
	<input type='submit' value='save' />
	</form>
</p>
(nog niet helemaal klaar)
alles werkt behalve de categorie kiezer weet ik niet hoe het moet
weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik een knopje krijg met meer invoervakken??

Laatst bewerkt:
je zou iets als dit na de invoer vakken van je woordjes kunnen zetten:
PHP:
<?php
if (isset($_POST['rijen'])){
    for($a = 1, $a > $_POST['rijen'], $a++){
        echo "<br>";
        echo "<input type='text' name='word_".$a."'>";
        echo "<input type='text' name='word_".$a."'>";
        }
    $rijen_nieuw = $_POST['rijen']++;
    echo "<input type='hidden' name='rijen' value='".$rijen_nieuw."'>";
    }
else {echo "<input type='hidden' name='rijen' value='1'";} 
echo "<input type='submit' value='voeg rij toe'>';
?>
(niet getest) en de naam van je tekst velden snap ik niet helmaal hoe ik die door moet trekken

Leer PHP en MYSQL, PHP en MYSQL (je hebt er programma's voor nodig) zitten allebei bij XAMPP in, zoek op google, daar vind u vast een download.

Vriendelijke Groeten, Remi

Beste aklfoiwjcogmu,
Weet je, ik ben een beetje bang (en eigenlijk wel voor 99,9% zeker) dat onze Ceel123 wat uit z'n/d'r nek heeft zitten ... :o , en zich hier voorlopig niet zal vertonen.

Want: websites die kant en klare scripts hebben zoals jij bedoelt, heb ik nog noooooit gezien. Er zijn wel duizenden websites waar scripts op staan, maar dat zijn hoogstens stukjes van het script dat jij nodig hebt. Maar je moet wel weten wat je doet, anders kan je die stukjes niet eens vinden. - En als je die stukjes gevonden hebt, moet je ze nog op een zinnige manier aan elkaar vast weten te knopen.
Het lastige is, dat dat allemaal wel kan, maar dat je dan eerst de scripttalen goed moet beheersen. En, zoals ErikBooy007 al zei, dat is leerwerk en kost (veel) tijd. :confused:

Als ik jou was, zou ik er nu gewoon geen tijd in stoppen om goed javascript/PHP enz. te leren. Dan is je tijd op, om de woordjes te leren als je zo'n woordjes-leren programma eenmaal op je site hebt staan!
En ik zou zeker niet op Ceel123 wachten!

Maar ik heb nog wel een tip over woordjes leren.
Ik was vroeger bereslecht in woordjes leren, en dan deed ik het volgende:
  1. Pen en velletje papier pakken.
  2. Twee kolommetjes maken: links voor de ene taal, rechts voor de andere taal (of de betekenis).
  3. Alle woordjes overschijven, maar in andere volgorde dan in het boek.
  4. Als je klaar bent: papier doormidden vouwen, en kijken of je zonder al te veel spieken de woorden van bv. het linkerkolommetje weet. En omgekeerd: rechterkant open met linkerkolommetje dichtgevouwen.
  5. Dat doe je een keer of 5.
  6. Dan is het tijd voor een "proefwerk": nieuw velletje papier ernaast, opschrijven wat er in het andere kolommetje zou moeten staan.
  7. Openvouwen en nakijken!
  8. Woordjes die je niet wist, krijgen straf: die schrijf je op een nieuw papiertje (met al veel kleinere kolommetjes).
  9. Kopje thee drinken, en nog even het kleinere velletje doen.
  10. Bij mij werkte het zó, dat ik na een tijdje wel de woordjes kende, maar dat dat dan voor een deel vooral lag aan de plaats waarde woordjes stonden: "o ja, de derde van boven was dat!" Bij een echt proefwerk of SO, waar de woordjes natuurlijk een andere volgorde hadden, lag ik er dan helemaal uit! Weer een 3, terwijl ik dacht ze toch zo aardig te kennen...
  11. Dus je maakt niet 1 papiertje met 2 kolommen, maar bijvoorbeeld drie: telkens een andere volgorde.
  12. Je schrijft je 't rimram, maar later blijkt dat het schrijven de helft van het leerwerk was!
  13. De volgende dag hussel je de 3 papiertjes, en begin je vrolijk opnieuw.
  14. Na een week weet je alles! :thumb:
  15. Dat wil zeggen: er zijn waarschijnlijk nog een stuk of wat echt rottige woordjes overgebleven, die je er maar niet in kan krijgen. Die prik je drie dagen voor het proefwerk aan de binnenkant op de WC-deur: die moeten als extra straf 3 dagen in de stank zitten! :D
  16. Er is 1 valstrik. Dat is, dat je op het laatst alle moeilijke woordjes hartstikke goed kent, maar dat je de gewone makkelijke woordjes weer vergeten bent. Neem daarom voor de veiligheid op het laatst ook nog even de makkelijke woordjes door.
Oja, niet de laatste 2 dagen er pas aan beginnen! Minstens 1,5 week tevoren. Er tussenin kunnen best dagen zitten dat je er niet mee bezig bent. Al met al kost het je dan minder energie dan op het laatst 2 dagen stampen, want dat werkt niet goed (en je krijgt er ook nog de zenuwen van).
Is eigenlijk net zo als met eten: van veel kleine porties wordt je dikker dan van 1 grote maaltijd. Spreiden van het leerwerk in kleine porties, elke dag wat, levert ook veel betere resultaten op. - En kom je een keer moeilijk in slaap: lijstje pakken! :cool: - Nu beginnen kan ook (je weet wel: Start > Afsluiten...).

Wat ook goed werkt, en ook nog gezellig is, is om dit samen met een aardige klasgenoot/klasgenote te doen. Eerst samen kolommetjes schrijven en zelf leren, daarna van papiertjes wisselen en elkaar overhoren. Wie weet, hou je er nog een verkering aan over! :)

Succes in elk geval!
CSShunter

Edit:
klik voor reactie plaatsen - en daar was Erik me weer eens voor! ;)
Nee hoor die bestaan echt. Honderd procent zeker. Geen kant en klare scripts. Dan voer je jouw tekst in jouw plaatje of wat dan ook en dan converteert dat programmatje dat op de site staat jij tekst of plaatje naar PHP HTML Of wat dan ook. Ik ben daar 100% zeker van dat die bestaat.

Geef dan eens een link, want ik geloof er nog steeds helemaal niks van.

Sowieso, een plaatje uploaden of tekst en dat wordt dan naar PHP of HTML geconverteerd? Jemig, als je enig idee hebt wat PHP inhoud weet je dat dat in ieder geval niet kan, HTML zou héééél misschien kunnen, maar lijkt me ook niet erg likely.

Dus als je ons (of mij iig) wilt overtuigen, zul je echt met een link moeten komen.

Geef dan eens een link, want ik geloof er nog steeds helemaal niks van.

Sowieso, een plaatje uploaden of tekst en dat wordt dan naar PHP of HTML geconverteerd? Jemig, als je enig idee hebt wat PHP inhoud weet je dat dat in ieder geval niet kan, HTML zou héééél misschien kunnen, maar lijkt me ook niet erg likely.

Dus als je ons (of mij iig) wilt overtuigen, zul je echt met een link moeten komen.

Dat weet ik niet maar ik weet wel dat het kan.

Nou, met html kan dat ook niet.
@ceel123: je kunt natuurlijk wel blijven roepen dat het kan, maar als je geen enkel voorbeeld hebt...
Weet je, ik kan zelf geld tevoorschijn toveren. Echt waar! Maar ik ga geen voorbeeld geven, want dan zou iedereen rijk worden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan