Word 2007 > 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Ik heb Microsoft Office Word 2003. Vandaag via de mail een Word 2007 document ontvangen. Bij het openen vraagt de computer om fileformatconverters te installeren. Gedownload; vervolgens geïnstalleerd en opnieuw opgestart. Helaas het document krijg ik niet geopend. De alles kunner Wordpad kan het ook niet. Iemand een oplossing?

de verzender van het document even vragen of hij/zij het wil opslaan in word 97.....kun je aangeven als je iets opslaat.

Dat heb ik reeds gevraagd. Maar er zullen ongetwijfeld meer 2007 berichten komen; dus zoek ik ook naar een andere oplossing. De helpsite vraagt of je ge update bent en dat is zo.

Laatst bewerkt:
Ik heb Microsoft Office Word 2003. Vandaag via de mail een Word 2007 document ontvangen. Bij het openen vraagt de computer om fileformatconverters te installeren. Gedownload; vervolgens geïnstalleerd en opnieuw opgestart. Helaas het document krijg ik niet geopend. De alles kunner Wordpad kan het ook niet. Iemand een oplossing?

Die fileformatconverters heb ik ook gedownload en geïnstalleerd in mijn Office, en heb daar geen problemen mee ondervonden.

Misschien deïnstalleren en nog een keer installeren?? Eventueel (beter in mijn beleving) het volgende doen:
Eerst die fileconverters deïnstalleren.
Dan een repair-installatie van Office 2003 doen. (Software -> Microsoft Office 2003 aanklikken -> Wijzigen kiezen -> en dan kun je op een gegeven moment een reparatie/herstelinstallatie doen. Wel de Office CD in de buurt houden, daar kan evt. om gevraagd worden.
Dan weer de fileconverters opnieuw installeren.

Tijs.

Hoi Tijs. Bedankt voor het antwoord. Is de-installeren is anders dan verwijderen? In Software staat die niet vermeld evenmin in alle programma's. Vandaar mijn vraag.

De software is apart te downloaden via:
deze link (voor de NL versie van Office2003)

Deinstalleren via Configuratiescherm -> Software -> (zie bijlage, blauw gemarkeerd).

Ik neem aan dat je het bij jou ook zo vinden kunt.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• compatibiliteitspakket_Office2007.JPG
    compatibiliteitspakket_Office2007.JPG
    49,3 KB · Weergaven: 64
Die heeft fileformatconverters. Of bedoel je die niet?

Tijs. Dat was even stom. Ik zocht naar die file. Nimmer aan comptabiliteits enz gedacht. Inderdaad heb ik het verwijderd. Office 2003 hersteld en fileconverters geïnstalleerd. Het 2007 document ingeladen en het lukt niet. Zie bijlage. Als ik op doorgaan klik kom ik weer bij dezelfde site uit. Dus......is gaat er fout.

Bijlagen

• comp.jpg
    comp.jpg
    52,3 KB · Weergaven: 69
Bedoel je bijgevoegde site. Of zit ik weer verkeerd. Dit zijn 40 updates

Bijlagen

• office.jpg
    office.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 59
Je zit verkeerd. Je krijgt op die link die ik gaf de keuze Doorgaan. Dit is voor de verificatie van je Windows.

Zie bijlages voor een onderdeel van het proces als de Office Update-tool wordt geladen van internet en hoe de uiteindelijke update-test eruit kwam te zien voor mij.

In mijn geval was heel Office up-to-date.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• Office-Update.JPG
    Office-Update.JPG
    73,7 KB · Weergaven: 71
  • Office-Update2.JPG
    Office-Update2.JPG
    78,6 KB · Weergaven: 74
Ik ben nu niet op mijn eigen lokatie. Ga vanavond (laat) weer aan de slag.

Hoi Tijs. Iets later dan gemeld. Ik heb via microsoft update (dat is windows update en office update) de pc geverifieerd. Niets te updaten. Daarna de Nederlandse comptabiliteit enz gedownload enz. Krijg telkenmale op het openen van een 2007 doc dezelfde tekst, zoals eerder aangegeven. Dus kan ik het document niet openen. Heb je nog een (ander) idee misschien?

Hallo !

Mede n.a.v jouw post even de proef op de som genomen:

Op de PC van m'n vrouw waar nog Office 2003 op staat de patch gedownload en geinstalleerd.

Vervolgens op mijn PC met Office 2007 een Word-document aan haar verstuurd, en: het werkt vlekkeloos !

Daar het bij Tijs ook werkt ben ik bang dat er in jouw Office-installatie toch iets niet goed zit.

Tot m'n spijt heb ik niet zomaar een oplossing voor je, maar ik ga nog wat voor je rondneuzen.

Sterkte,

Harry.

Ook jij bedankt voor je inzet. Ik heb een rapair uitgevoerd. Zal verwijderen en opnieuw installeren iets kunnen oplossen? Ik raak daardoor toch geen data kwijt, naar ik aanneem.

Hoi !

Nee, het proberen waard !

Als het goed is kun je bij het verwijderen van Office ervoor kiezen om bestaande documenten te bewaren.

Succes,

Harry.

Hoi Harry en Tijs
Office heb ik verwijderd. Alles opnieuw geïnstalleerd. Het doet niks. Nog een aanwijzing?

Wat ook niet uit te sluiten is, is dat het aan jou gestuurde document
1. corrupt is
2. een virus bevat
3. macro's wil draaien die niet uitgevoerd mogen worden of die je Word 2003 niet kent.
4. bestaat uit verwijzingen naar andere documenten die je niet hebt, en de fileconverter daar niet goed mee om kan gaan.

Ik zou je aanraden enkele andere Word 2007 bestanden aan te vragen.

Misschien kan Harry Snor een goed Word 2007 document posten (zonder macro's), die hij zelf succesvol heeft kunnen openen in Word 2003 met die converter?

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan