Word 2013 Bestand is een tabblad en geen menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

officerABQ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2016
Sinds enige tijd ben ik overgeschakeld van Word 2007 naar 2013. Wat ik erg storend vind is het volgende: Ik maak een brief die ik onder een bepaald nummer, dat in de aanhef van de brief staat, wil opslaan als PDF. In het verleden kon ik ik dan in het menu Bestand > 'Opslaan als... ' kiezen en kreeg ik dan een menuutje terwijl de betreffende brief in de achtergrond zichtbaar bleef zodat ik de inhoud kon zien. Nu opent zich als ik op Bestand klik een aparte pagina en de inhoud van de brief wordt onzichtbaar voor me. Aangezien ik nogal wat brieven verstuur en dus een goed systeem moet hanteren van naamgeving die correspondeert met de inhoud van de brief moet ik dus nu een kladblaadje gebruiken om eerst de gegevens uit de aanhef over te nemen. Da's niet echt 2016. Nu heb ik wel iets omslachtigs gevonden met splitsen in twee vensters maar ik vraag me af of daar geen mooiere oplossing voor is. Mijn vraag is dus. Hoe voorkom ik dat zich een optiepagina opent wanneer ik op Bestand klik. Ik wil alleen het 'Opslaan als...' menuutje zien.

BVD

Allereerst welkom bij HelpMij. Er zit niks anders op dan een telefoontje naar Bill Gates vrees ik, want het is wat het is. Dit kun je toch echt niet veranderen tenzij je een hele goede programmeur bent en bereid om de broncode van Word eens onder handen te nemen. Laa ik het kort houden: Microsoft vindt dit handig :). Ook de volgende versie gebruikt deze techniek.

Ik heb er zelf overigens nooit problemen mee gehad, mijn documenten krijgen redelijk korte overzichtelijke namen. Dus eigenlijk snap ik het probleem ook niet helemaal. Maar je kunt er maar last van hebben...
Je kunt natuurlijk een eigen dialoogvenster programmeren om bestanden op te slaan. Dan omzeil je de huidige procedure. Of je stapt over op de beste Office versie, en dat is dan 2010. Zelf moet ik de versies daarboven ook niet, maar niet vanwege de 'Backstage' view :).

Oplossing

Ik heb inmiddels zelf een acceptabele oplossing gevonden: Opslaan als... toevoegen aan je lint. Als je het vanuit het lint kiest blijft de brief gewoon zichtbaar en krijg je die pagina niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan