word bestand als pagina gebruiken, mogelijk of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijlrene

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
Berichten
95
Goede dag,

Ik ben op het moment bezig met het beginnen van een ondernemingsplan en daarbij hoort ook een eigen website. Ik ben op het moment bezig in office word om dit te maken en dan bedoel ik zorgen dat ik het uiterlijk heb zoals het moet worden,

Is het nou mogelijk en ook misschien makkelijk om dit ook daadwerkelijk over te zetten als pagina op internet? dus ik heb een voorbeeld homepage gemaakt in word. en kan ik dan via een programma zoals frontpage ofzo dit kopieeren en dan buttons en links toevoegen en dan met een ftp programma op mijn domein zetten?

Of moet ik echt in een programma zoals frontpage vanaf stap 1 tot het eind maken? ik heb al gekeken bij opslaan als bij word maar ik zie nergens opslaan als web pagina. ( word 2007)

p.s misschien nog wel even belangrijk om te weten. het enige wat er nodig is op de site. is een link naar andere site(s) en scrollen in een pagina zelf en links een stuk of 10 buttons naar een ander deel van de site. hoeft geen formulieren enzo, het is puur dat mensen er info af kunnen halen.
 
Laatst bewerkt:
Het is mogelijk om een Word document op te slaan als webpagina (in mijn Word-versie gaat dat met "Opslaan als" "Webpagina"). Maar ik raad het je niet aan: Word maakt slechte html. Waarschijnlijk werkt de pagina wel in Internet Explorer, maar de kans is groot dat het er niet goed uitziet in andere browsers.

Je kan beter alleen de teksten voor je website in Word schrijven. Laat de opmaak nog even buiten beschouwing. Vervolgens ga je in Frontpage - of een andere webeditor - je website in elkaar zetten. Als je geen verstand hebt van Frontpage en html gaat hier veel tijd inzitten. Als je dit niet hebt raad ik je aan om de website niet zelf te maken, maar iemand te vragen die ervaring heeft. Een andere mogelijkheid is het gebruiken van een webbased editor die alles voor je doet, zoals bijvoorbeeld http://www.weebly.com/
In deze post is meer te vinden over dit soort automatische website bouwers:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=306542
 
ok thnx dan komt het zeker goed. heb overigens zojuist iemand gesproken die me toevallig wel wilde helpn dus dan komt het zeker goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan