word bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

baukjen

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
275
In een Excel werkblad worden een aantal berekeningen gemaakt met als uitkomst een getal.
Ieder getal verwijst naar een word document. Op dit moment doe ik alles handmatig door elk word document en apart te openen en via het welbekende kopiëren en plakken een nieuw document te maken.
Volgens mij is er een mogelijkheid om dit te automatiseren?! Wie wil mij helpen en met informatie en aanwijzingen waar ik dit mogelijk kan vinden.

Alvast bedankt
Hr.gr.
Baukjen
 
Laatst bewerkt:
Leg eens uit wat je wilt; je vraag is niet erg duidelijk vrees ik. En gezien het aantal reacties ben ik niet de enige :). Wat ik uit je verhaal snap is dat je in je Excel bestand documentnamen genereert. Dat zijn dan blijkbaar getallen zonder Word extensie, want anders zou het een tekst uitkomst zijn. Dus op de een of andere manier koppel je die getallen aan een Word extensie (.doc, .docx, .docm?). Maar verder?
 
reactie op #2

Reactie op #2 Vraag uitleg. Een uitleg heb ik gemaakt zie bijgevoegde document.
Er was iemand die vertelde mij dat ik hiervoor een zgn 'file picker" zou moeten gebruiken?
Zoekende op het net en ja wel iets gevonden maar snap daar helemaal niets van :(

Hr.gr.
Baukjen

:confused:

Bekijk bijlage 253665
 
Laatst bewerkt:
Reactie op #2 Vraag uitleg.
Ik denk niet dat er nu al lezers zijn die het overzicht kwijt zijn. Of de tel :). Je uitleg is overigens niet veel uitgebreider dan in je oorspronkelijke vraag, dus daar hebben we nog niet zo heel veel aan. Zo geef je geen antwoord op de vraag waar de extensie vandaan moet komen. Of waar die bestanden dan staan.
Een Filepicker (bedoeld wordt ongetwijfeld: het dialoogvenster <Bestand Openen>) kun je inderdaad prima met VBA opstarten, maar de vraag is of dat wel nodig is. Je gebruikt dat dialoogvenster als je gaat zoeken naar bestanden waarvan je de naam en/of de locatie niet weet. Het eerste aspect (de naam) weten we nu (gedeeltelijk), over de locatie heb je het nog niet gehad. Als die óók bekend is, kun je met het DIR commando controleren of het bestand bestaat en het op basis van die check openen. Of alsnog het dialoogvenster openen natuurlijk.
 
Reactie op #4. Waarschijnlijk ben ik inderdaad niet helemaal duidelijk. Het is ook niet gemakkelijk om een beeld wat ik heb om te zetten naar woorden hihi.
Zien of dit meer inzicht geeft. Excel geeft een code --> code is gelijk aan de naam van een word document. Deze word documenten staan op mijn eigen computer in een MAP. Zo ook staat Excel op dezelfde computer. Door de verschillende codes die Excel heeft gegenereerd wordt er verwezen naar verschillende word documenten. De tekst van deze verschillende documenten moeten samengebracht worden naar één word document.

Misschien is het te vergelijken met een database waar verschillende records staan (met tekst) die samengevoegd moeten worden?!
Dus voorbeeld: laat zien de tekst van record nr ?? etc etc en maak hiervan een rapport? Zoiets?
 
Laatst bewerkt:
We maken (kleine) stapjes, naast het intrappen van wat open deuren:
Deze word documenten staan op mijn eigen computer in een MAP.
Dat leek mij behoorlijk logisch :). Dit daarentegen:

De tekst van deze verschillende documenten moeten samengebracht worden naar één word document.
had je nog niet (althans: niet duidelijk) vermeld. Je wilt dus dat de documenten automatisch geopend worden, maar dan maakt neem ik aan de volgorde van die documenten ook uit. En bepaalt het eerste document de opmaak? En staan al die documenten in dezelfde map?
 
reactie op #6.
Inderdaad wil ik dat de documenten automatisch openen. De map volgorde --> Hoofdmap ---> Mappen (sub) met naam van een groep (voorbeeld map KL) hier staan dan (de submap) de verschillende documenten met verschillende namen in bijvoorbeeld 1kl, 2kl etc. en zo zijn er dus een aantal mappen in de hoofdmap.

De volgorde van het inlezen van de document wordt bepaald waarin het Excel bestand is gemaakt van boven naar beneden (althans als dat mogelijk is).
Voorbeeld de 1ste berekening maakt dat er een doc bestand uitkomt met nr 2kl.
Dit bestand staat in de submap KL, deze submap staat weer in de hoofdmap en de hoofdmap staat in mijn 'Mijn documenten'.

Waarschijnlijk is het zelfs beter om de verschillende documenten naar een TXT bestand te brengen (of over te brengen naar een CSV?) omdat de teksten uiteindelijk naar één word bestand worden gebracht, een word bestand met de opmaak (zie het als een sjabloon die bepaald wat de opmaak is)?

De bestanden staan in verschillende mappen, iedere map een eigen naam en ook het bestand heeft een eigen naam.
VOORBEELD:
Hoofdmap ---> Submap1 ---> documenten.
Hoofdmap ---> Submap2 ---> documenten.
etc.


Bedankt overigens voor je heldere vraag stelling! Op basis hiervan zal ik ouderwets papier en pen gebruiken om een structuur van het geheel te maken.

hr.gr.
Baukjen
 
Laatst bewerkt:
Wellicht kun je een aantal documenten maken incl. mappenstructuur en een Excel bestand waar de hele mikmak instaat, want dat werkt een stuk sneller. Mij ontbreekt de tijd om zelf een aantal voorbeeldjes te maken en op basis daarvan een macro die het inlezen uitvoert.
 
reactie op #8.
Dit ga ik doen. Ook hier even de factor tijd in ogen schouw nemende.

Groet
:)
 
Je hoeft niet steeds de berichtnummers te noemen; er zit een zekere logica in de volgorde waarin de berichten op het scherm staan :D. Sterker nog: het leidt alleen maar af, want nu ga je toch door de hele lijst op zoek naar dat specifieke berichtje waar je op reageert. Blijkt dat er gewoon boven te staan... Maar ik wacht rustig af :)
 
Laatst bewerkt:
Super. Is een mappen structuur compleet met documenten overigens ineens op dit forum te plaatsen?
 
Mappenstructuur zippen, lijkt mij. Desnoods, als de zip te groot wordt, zet je die op Wikisend.com.
 
Doe ik. Als het wel via Wikisend.com moet naar waar stuur ik het dan?
 
Je zet een bestand op d..m.v. uploaden, en dan krijg je een link. Die kopieer je en plak je in een berichtje. Dan kunnen wij m.b.v. die link weer downloaden.
 
Je kunt, zoals ik al in het begin zei, prima koppelen met één cel uit een willekeurig Excel bestand. Zo'n code ziet er dan zo uit:
Code:
{ LINK Excel.SheetMacroEnabled.12 "C:\\Users\\naam\\OneDrive\\_HelpMij\\Ms Word\\baukjen\\TestMap\\TestOpzet.xlsm" "testen!R4K3" \a \f 5 \h  \* MERGEFORMAT }
Etc. Het pad kan natuurlijk elk pad zijn. Zo'n veldcode kun je ook zelf maken, door met <Ctrl>+<F9> een veld aan te maken en de code zelf in te kopieren/plakken. Let er wel op dat de padverwijzing met dubbele slashes is! En de celverwijzing van het R1K1 type. Da's dus goed tellen :).
 
Oké ik ga aan het testen.
Waar komt deze code dan te staan?
Van waaruit start deze code Word of Excel?

Alvast bedankt.

Hr.gr.
Baukjen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb naar je hoofddocument gekeken naar de gekleurde aanduidingen waarin je aangeeft welke cel moet worden opgehaald. Daar zet je dus dit soort velden neer, die dan netjes de inhoud uit het Excel bestand ophalen.
Overigens heb ik verder geen flauw idee wat je bedoelt met je oorspronkelijke vraag, waarin je in je Excel bestand een aantal Word documenten genereert. Die documenten/mappen zie ik dan wel staan, maar de inhoud ervan? Geen idee waar die dan weer moet komen te staan. En/of hoe dat dan weer terug komt in je 'verzameldocument'.
 
Waarschijnlijk heb ik het geheel niet goed uitgelegd.
Misschien moet ik het in beeld brengen.
Zoals ik het uit je antwoord kan opmaken gaat door de gemaakte code die de inhoud van een Excel bestand ophaalt?
 
Laatst bewerkt:
Wat ik bedoel is dat het gegenereerde getal door Excel naar meerdere (per getal' Word.doxc gaat en deze samenvoegd.

Het Excel bestand maakt een berekening getal nummer 1.
dit getal is 145
Er verschijnt nu door verticaal zoeken een tekst die in een cel Excel staat )noem dit een hulptekst).
Wat in feite de bedoeling is dat de tekst in het Word.docx (bestand met de naam 145) samengevoegd wordt in een nieuwe WordDocument (voor het gemak met de naam sjabloon).
Dan het volgende getal nummer 3 berekening door Excel is het de bedoeling dat dit ook naar het nieuwe WordDocument document gaat.

Helaas kan ik het niet anders uitleggen.

Misschien is het beter deze vraag te verwijderen want ik begrijp als geen ander dat dit waarschijnlijk te ingewikkeld is om a.) uit te leggen wat de bedoeling is en b.) misschien wel helemaal onmogelijk is om te kunnen werken.

Hartelijke groet en bedankt voor alle moeite.

Baukjen
:confused:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan