Word document van website openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Ik wil graag de optie hebben om een word document wat op een website staat direct te openen in word.

Zoals het nu is, moet ik een word bestand eerst opslaan en dan openen.
Ben druk aan het zoeken geweest, en heb de volgende aanwijzing gevonden geldend voor Vista.

1 Type regedit in "Uitvoeren" in het menu Start en maak een backup voor het geval er iets misgaat.
2 Zoek de map HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>
Explorer>FileEXts>.doc>OpenWithProgids
3 Wijzig de naam van de sleutel: DOC_auto_file naar: Word.Document.12 (Let op de puntjes)(De waarde blijft gelijk)
4 Sluit Regedit
5 Open Standaardprogramma's in het configuratiescherm. Klik op de link "bestandextensies aan een programma koppelen" (o.i.d.) Zoek naar .doc in de lijst. Dubbelklik hierop en klik in het venster op Microsoft Word.
6 Sluit af en klaar is kees

Wanneer ik in mijn register kijk, zie de sleutel DOC_auto_file niet maar wel Word,Document.8

Kan ik deze sleutel wijzigen naar Word.Document.12 ?

Ik gebruik Windows 7 met Office 2007.

Hoe ziet het document eruit is het een .doc bestand of een .docx

Heb je de originele cd rom van office nog dan even nieuw install doen.

En hier nog meer troubleshooters. klik hier

Het zijn er meerdere, maar wel allemaal van het type .doc

Heb je de originele cd rom nog. Zoals ik al zei nieuwe install. Maar kijk hier wat je probleem is. Je zit met het probleem van word documet.12 en word document.8

klik hier.

Het cijfer in Word.Document.12 in de sleutel duidt op de Word versie die je gebruikt. De 8 slaat op een redelijk oude Word versie, volgens mij zelfs 200 o.i.d. Office 2010 gebruikt het getal 14, en 2007 zou best wel eens 12 kunnen zijn. Dus je zou die waarde moeten kunnen aanpassen zonder probleem. Je kunt hooguit onderscheid maken tussen de Office versies waarmee je de bestanden wilt openen. .Doc bestanden zijn voor Word versies t/m 2003, de nieuwe versies gebruiken .docx als standaard extensie. Uiteraard kun je ook gewoon .doc bestanden openen in 2007/2010. Dus welk programma je koppelt maakt niet zo heel veel uit.

Office opnieuw geïnstalleerd
Was niet de oplossing.

De klik hier opties van manamana geprobeerd zonder succes.

Uiteindelijk handmatig de registersleutel veranderd in 12 wat ook geen resultaat opleverde.

Dat is wel vreemd.

Maar goed we, en jij zoeken naar een oplossing. En ga dit stappenplan eens pakken
Heb je alle servicepacks wel. ??

klik hier

Zoek ik met windows update, krijg ik de melding dat ik helemaal up to date ben.

Kijk ik welke updates er allemaal zijn geïnstalleerd, zie ik dat er voor office op 11-4-12 diverse KB , Security alsmede SP3 zijn geinstalleerd.

en kijk ik naar de info over MO Word, dan is er aan mij een gebruiksrecht op dit product verleend met product-id.

Laatst bewerkt:
Delicaat. :cool: Dan gaan we naar het register, immers je geeft aan dat je alles hebt gedaan en de originele cd rom hebt. Eén ingreep in het register lijkt me dan tot de mogelijkheden behoren. Maar pas op! Ingrepen in het register moet je met de grootste voorzichtigheid uitvoeren. Je hebt wel administrator rechten nodig om dit uit te voeren.
En je kunt eventueel eerst een back-up maken van je register.
1. Sluit alle Office programma's.
2. Klik linksonder op de Start knop, typ "regedit" in het zoekvenster onderaan (waar staat "Zoekopdracht starten") en druk op ENTER.
3. Zoek deze subsleutel in het register en klik erop aan de linkerkant zodat hij geselecteerd staat:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Word\Data

Pas op dat je de juiste sleutel gekozen hebt!

4. In het menu klik je op Bewerken en vervolgens op Verwijderen. Klik op Ja.
5. Sluit de register editor af.
6. Herstart Word en nu ben ik eens benieuwd.

Helaas geen resultaat, ook niet na een volledige herstart.

Heb weer een poging gedaan en het betreffende .doc bestand dubbel geklikt op de site.
Ik kan het helaas niet doorlinken, is afgeschermd op een site van een onderwijsinstelling.
De pop up op het scherm start met de optie Bestand opslaan.
De optie openen met kan ik selecteren, en bij bladeren krijg ik veel mogelijkheden.

Maar helaas geen Microsoft Office Word om het bestand te openen.

Via Windows live heb ik dit probleem ook gehad. Kon iets downloaden voor de browser en probleem opgelost.
Bestanden met wachtwoorden: keurige melding en koppeling met lokale Office applicatie.

Weet helaas niet wát ik heb geïnstalleerd, don't shoot the messenger.

Helaas Manamana, ook dit bestand opent niet zonder eerst op te slaan

Nou dat is hardnekkig. Maar waar ligt dan het probleem. Ik las iets van virusscannner AVG in de weg zit al lijkt me dit onwaarschijnlijk.
Ik kan er verder ook geen vinger achter krijgen.

Ik las wel iets van in je 1e bericht dit.
2 Zoek de map HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>
Explorer>FileEXts>.doc>OpenWithProgids

En dan met name OpenwithProgids Vreemde melding.Ik denk dat daar wat fout zit.

Ik zocht eens in een zoekmachine naar dit fenomeen.
klik hier eens

Heb je nog iets anders op je computer staan het is maar een idee. Open Office org.

Nou sorry dat ik niet beter kan. ;)

Ik kan je niets verwijten toch:D

Had het gewerkt, was het mooi geweest, nu het niet werkt ga ik gewoon op de oude manier verder.

Heb geen open office o.i.d op de computer staan, er zelfs nog nooit op gehad.

Wel bedankt voor het meedenken.

Kun je dit document wel openen zonder op te slaan.

Klik hier

Als ik hier op klik krijg ik ook een venster om op te slaan of om te kiezen met 'openen met'.
Lijkt me ook logisch.

Ik heb gemerkt dat het automatisch openen alleen mogelijk is in Skydrive.

Jammer dat het niet is op te lossen. :evil: Wellicht een expert. :D

Heb het voor elkaar.

Microsoft heeft ook een eigen helpcentrum online zie http://answers.microsoft.com/nl-nl/

Daar mijn vraag ook gesteld, maar soms duurt het iets langer voor je antwoord hebt.

Toch kwam vanuit die hoek het antwoord wat mij verder hielp;
Als je het bestand eerst lokaal opslaat en dan opent, werkt het dan wel ? Probeer eventueel om Office te herstellen met behulp van http://office.microsoft.com/nl-nl/word-help/office-programma-s-die-vastlopen-diagnosticeren-en-herstellen-met-behulp-van-office-diagnostische-gegevens-HA001234076.aspx

Daar staat duidelijk uitgelegd hoe wat waar te doen.
En zo ben ik te werk gegaan, met als gevolg dat er één reparatie was gedaan, en ik nu de bestanden direct kan openenen

Als ik hier op klik krijg ik ook een venster om op te slaan of om te kiezen met 'openen met'.
Lijkt me ook logisch.

Ik heb gemerkt dat het automatisch openen alleen mogelijk is in Skydrive.

Bij mij ging het er om dat ik het bestand helemaal niet met word kon benaderen.
Eerst opslaan en dan pas benaderen met word was de enige optie.

Nu heb ik office word ook in m ijn lijstje staan om een bestand te openen met.

Oh dat is natuurlijk heel erg goed, maar bij het bericht hierboven met # 7 had je dat ook kunnen doen, maar je hebt kennelijk alleen de optie info over microsoft gedaan, maar je had daar alle opties moeten doorlopen.:( Dan was het ook gelukt. Maar in ieder gaval fijn dat het is opgelost. :thumb: En bedankt voor de terugkoppeling. Zet nog even a.u.b. de vraag als opgelost in je bericht bij #1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan