Word en Excel werken niet meer na update Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkusathome

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Berichten
23
Ik heb onlangs Win10 geinstalleerd, vervolgens kan ik geen word en excel bestand (2013) meer openen. Als je een word bestand aanklikt komt er na enkele seconden een popup met de melding:

"Microsoft Word werkt niet meer"
Er is een fout opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt afgesloten en er wordt een melding weergegeven als er een oplossing beschikbaar is.

Idem voor Excel.

Ik heb eerst geprobeerd Office2013 opnieuw te installeren via de download van Microsoft HUP maar het helpt niet.
Ik zie dat er nu bovenin Word staat dat ik geen productcode heb?? maar die heb ik bij de installatie gewoon ingevoerd...

Wie weet de oplossing van dit euvel

PS
Ik zie dat Powerpoint wel goed werkt.

Henk
 
Met dit soort gevallen raad ik altijd aan om Office gewoon opnieuw te installeren, in plaats van (oneindig) te gaan zoeken naar de oorzaak van het probleem...
 
Start het deïnstalleren van Office, dan krijg je een schermpje te zien waar mogelijk ook de optie Repareren in zit.
 
Afbeelding van Office 2010, ziet er in Office 2013 quasi hetzelfde uit:

57d55845be14a-office.jpg
 
Of ga naar het :
1. configuratiescherm,
2. programma's en onderdelen
3. rechtse muisklik op : Microsoft Office
4. kies voor : wijzigen
5. kies voor : online herstellen
 
Hallo,
Ik heb reeds meerdere malen installeren geprobeerd, ook na online repareren krijg ik gelijk de foutmelding.
Ik heb nog een laptop met win10 (die wel goed werkt) er naast gezet, ik zie veel verschil op de plaats waar ik bestanden kan verwijderen.
Schermopname (1).jpg
Dit is een prtSc van mijn probleemgeval.
 
Je moet Office niet installeren maar DEinstalleren om bij de genoemde mogelijkheid te komen.
Links boven in je schermafdruk in #6 dus.
 
Laatst bewerkt:
Waarom nog al die Office viewers.... Office 2013 is back compatible toch?
En dat MS programma met die Chinese tekens?
En zoveel Active X programmas's? Nodig?
En EzDownloader ... komt die niet met een Torrent mee? Pas op... kan vaak een trojan in zitten...
Het systeem vervuild nogal daardoor...
Test het systeem eens met de betere tools als Malwarebytes, en TDSKiller http://usa.kaspersky.com/downloads/TDSSKiller

Voor de rest volg de reeds gegeven tips eerst...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan