Zoals Digi aangeeft zit het probleem niet bij jouw printer maar bij jou
Ik was even een paar uurtjes offline, sorry dat ik niet eerder kon regageren (moest even familie op Schiphol ophalen)
Nog een toelichting op de oorzaak zoals Digi die aangeeft:
de oorzaak even simpel als "gemeen":
wat jij namelijk hebt gedaan is de "klassieke" beginnersfout maken die iedere Word gebruiker (en vroeger WP gebruiker) maakte die niet op de hoogte was van het gebruik van Tabs.
Gebruik NIMMER (!!!) de spatiebalk om tekst uit te lijnen:
-dat lukt toch niet, ook al lijkt het op je beeldscherm wel te lukken, je zal zien dat op je printer de tekst altijd verticaal "golft",
-de enige manier waarop dat lukt is als je links tegen de kantlijn begint met 10 of 20 of x-tal spaties en DAN een kolom wilt maken.
-Er is nog een tweede manier waarop dat lukt en dat is wanneer je een z.g. mono gespatieerde letter gebruikt. Wat ik daarmee bedoel is het volgende:
het lettertype Times - Arial - New Roman en nog vele andere, zijn NIET monogespatieerd oftewel de letter i neemt op papier minder ruimte in beslag dan de letter w of m. Een spatie daarentegen is altijd even breed,
Denk met mij mee:
je typt links tegen de kantlijn
mamma waarom (gevolgd door 10- spaties en dan) pappa (gevolgd door een ENTER)
type op de regel daaronder maar eens;
inzet waarom (gevolgd door 10- spaties en dan) pappa
Beide regels beginnen met 2 woorden die totaal 11 letters bevatten. Daarna 10 spaties. Je DENKT dat pappa op beide regels onder elkaar komt ? Mis.
Reden ? MAMMA is qua breedte breder dan INZET.
Waarom en de 10 spaties zijn gelijk.........
Er is een truc die wel werkt, maar dan moet je een lettertype gebruiken dat mono gespatieerd is zoals bijv. de Courier. Daar is de M even breed als de I.
Kijk ook eens naar je eigen brief die ik middels "codes aanzetten" in Word weer heb bijgevoegd, Je snapt dan gelijk wat je fout doet.....................
Waarom het dan met Tab-gebruik WEL goed gaat ?
Denk weer aan MAMMA en INZET als 1e woorden op 2 regels. MAMMA neemt bijv. 1,6 centimeter in beslag, INZET bijv. 1,2. Door op de TAB drukken, "dwing" je Word om bijv. naar positie 2,5 op je papier te gaan. Je krijgt dan achter MAMMA en achter INZET verschillende witruimte, maar PAPPA wordt WEL netjes onder elkaar gezet op beide regels omdat de TAB stop op 2,5 centimeter staat. (Anders gezegd: door te TAB-pen heb je een soort van "nieuwe" linker kantlijn ingesteld -> dus strak)
Maar nogmaals, kijk vooral naar de bijlage.............. (met name achter "talenkennis" maak jij Word helemaal "overstuur" met je spaties...........
Winword is aan het eind van een regel en dan ga je met spaties werken en Winword plaatst het volgende woord dan op de volgende regel, terwijl Winword al aan het eind van de regel WAS.................)
en wat de oplossing voor je brief betreft: overtypen hoeft echt niet, gebruik "zoek en vervang" om de spaties te laten vervangen door tabs.