Word en printer.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miryam

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
ik heb een gemaakte docu in word wanneer ik hem print krijg ik een heel raar zins volgord in geprinte stuk dan het echte docu.

wie kan mij helpen??

miryam

Laatst bewerkt:
als het document niet te persoonlijk is, kun je het dan eens als bijlage posten?

wat je nu ziet in het bijblage wanneer ga ik hem printen dan krijg ik de zinnen door elkaar.

Hier is de bijlage

Bijlagen

Heb je dat alleen maar bij Word? Of ook andere programma's? Als je een tespagina print door de printer zelf, wat dan? Installeer anders eens opnieuw je printer.

Groetjes,
Bennie

Bij mijn is de afdruk precies als het scherm, heb je wel de goede printer geinstaleerd?
probeer anders de standaard printer van windows eens te instaleren,

groeten Oossie

Geplaatst door Bennie
Heb je dat alleen maar bij Word? Of ook andere programma's? Als je een tespagina print door de printer zelf, wat dan? Installeer anders eens opnieuw je printer.

Groetjes,
Bennie
ik heb het probleem alleen met dit docu met ander documenten in word krijg ik geen probleem met printer.

Geplaatst door oossie
Bij mijn is de afdruk precies als het scherm, heb je wel de goede printer geinstaleerd?
probeer anders de standaard printer van windows eens te instaleren,

groeten Oossie
behalve dit docu krijg ik geen probleem met printen van ander werkstukken

Da's vreemd. Zie je in afdrukvoorbeeld ook foute regels? En als je de inhoud van het dokument naar een nieuw dokument kopieert, wat dan?

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Da's vreemd. Zie je in afdrukvoorbeeld ook foute regels? En als je de inhoud van het dokument naar een nieuw dokument kopieert, wat dan?

Groetjes,
Bennie
in afdrukvoorbeel zie ik geen foute regels alleen wanneer de docu is geprint.
ik heb ook de inhoud van de docu naar een nieuw docu gekopieert krijg ik nog steeds hetzelfde probleem

Laatst bewerkt:
Begint het foute printen al direct bovenaan, of vanaf een bepaald punt?

Groetjes,
Bennie

Beste Miryam,

Zet eens Alles weergeven aan - klik op het paragraafteken in de Werkbalk of klik op Extra >> Opties... >> blok Niet-afdrukbare tekens >> vinkje bij Alles.

Je ziet dan dat je niet consequent bent geweest met spaties (de puntjes) of tabs (de pijltjes).

Haal alle dubbele spaties weg en zet overal Tabs, dan ziet je tekst er een stuk strakker uit.

Kopieer de goede stukjes tekst naar een nieuw dokument en hertyp de "slechte" gedeeltes.

Groetjes,
Bennie
P.s. let ook op je spelfouten:D

Zoals Digi aangeeft zit het probleem niet bij jouw printer maar bij jou ;)

Ik was even een paar uurtjes offline, sorry dat ik niet eerder kon regageren (moest even familie op Schiphol ophalen)

Nog een toelichting op de oorzaak zoals Digi die aangeeft:

de oorzaak even simpel als "gemeen":

wat jij namelijk hebt gedaan is de "klassieke" beginnersfout maken die iedere Word gebruiker (en vroeger WP gebruiker) maakte die niet op de hoogte was van het gebruik van Tabs.

Gebruik NIMMER (!!!) de spatiebalk om tekst uit te lijnen:
-dat lukt toch niet, ook al lijkt het op je beeldscherm wel te lukken, je zal zien dat op je printer de tekst altijd verticaal "golft",
-de enige manier waarop dat lukt is als je links tegen de kantlijn begint met 10 of 20 of x-tal spaties en DAN een kolom wilt maken.

-Er is nog een tweede manier waarop dat lukt en dat is wanneer je een z.g. mono gespatieerde letter gebruikt. Wat ik daarmee bedoel is het volgende:
het lettertype Times - Arial - New Roman en nog vele andere, zijn NIET monogespatieerd oftewel de letter i neemt op papier minder ruimte in beslag dan de letter w of m. Een spatie daarentegen is altijd even breed, :D

Denk met mij mee:

je typt links tegen de kantlijn

mamma waarom (gevolgd door 10- spaties en dan) pappa (gevolgd door een ENTER)

type op de regel daaronder maar eens;

inzet waarom (gevolgd door 10- spaties en dan) pappa

Beide regels beginnen met 2 woorden die totaal 11 letters bevatten. Daarna 10 spaties. Je DENKT dat pappa op beide regels onder elkaar komt ? Mis.

Reden ? MAMMA is qua breedte breder dan INZET.
Waarom en de 10 spaties zijn gelijk.........

Er is een truc die wel werkt, maar dan moet je een lettertype gebruiken dat mono gespatieerd is zoals bijv. de Courier. Daar is de M even breed als de I.

Kijk ook eens naar je eigen brief die ik middels "codes aanzetten" in Word weer heb bijgevoegd, Je snapt dan gelijk wat je fout doet.....................

Waarom het dan met Tab-gebruik WEL goed gaat ?

Denk weer aan MAMMA en INZET als 1e woorden op 2 regels. MAMMA neemt bijv. 1,6 centimeter in beslag, INZET bijv. 1,2. Door op de TAB drukken, "dwing" je Word om bijv. naar positie 2,5 op je papier te gaan. Je krijgt dan achter MAMMA en achter INZET verschillende witruimte, maar PAPPA wordt WEL netjes onder elkaar gezet op beide regels omdat de TAB stop op 2,5 centimeter staat. (Anders gezegd: door te TAB-pen heb je een soort van "nieuwe" linker kantlijn ingesteld -> dus strak)

Maar nogmaals, kijk vooral naar de bijlage.............. (met name achter "talenkennis" maak jij Word helemaal "overstuur" met je spaties...........
Winword is aan het eind van een regel en dan ga je met spaties werken en Winword plaatst het volgende woord dan op de volgende regel, terwijl Winword al aan het eind van de regel WAS.................)

en wat de oplossing voor je brief betreft: overtypen hoeft echt niet, gebruik "zoek en vervang" om de spaties te laten vervangen door tabs.

Bijlagen

• oorzaak.jpg
    oorzaak.jpg
    37,9 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Afdrukvoorbeeld geeft alles correct weer. Verklaring?

Groetjes,
Bennie

Ik heb het niet over de normale weergave, maar over afdrukvoorbeeld. Afdrukvoorbeeld geeft EXACT weer, zoals het op papier wordt afgedrukt. Zelfs als ik met de spatiebalk ga zitten uitlijnen, wordt dat door afdrukvoorbeeld, ook als zodanig weergeven. Mis ik iets?

Groetjes,
Bennie

Ja, dat doe je.

Je mag het geen "bug" noemen volgens Microsoft, maar het heeft meer te maken met het "oneigenlijk" / "niet logisch" gebruik van functies binnen Winword waardoor de programmatuur het "even niet meer ziet zitten".

Zie ook mijn opmerking m.b.t. de tekst achter TALENKENNIS en de door mij geposte bijlage.

Daar weet Winword echt niet meer hoe het moet:

enerzijds wordt Winword gedwongen door de paar spaties na een woord op die regel om naar de volgende regel te gaan (de regel is immers VOL) en anderzijds wilt de gebruiker dat kennelijk niet, want pas NA het laatste woord op die regel geeft gebruiker een ENTER. Dit zijn voor Winword zodanig "rare" en "moeilijke" instructies, dat het programma gewoon licht overstuur raakt met alle gevolgen van dien..............

Laatst bewerkt:
Ik citeer Miryam:

"wat je nu ziet in het bijblage wanneer ga ik hem printen dan krijg ik de zinnen door elkaar".

"in afdrukvoorbeel zie ik geen foute regels alleen wanneer de docu is geprint."

Oké?

Ik download het dokument wat ze gepost heeft. Op het scherm prima. Afdrukvoorbeeld: prima. Print het uit: ook prima. Goed, er staan wat spaties te veel. Afdrukvoorbeeld is EXACT aan printuitdraai.

Ik zie echter geen "zinnen door elkaar". Bij zoiets denk ik dan ook gelijk aan een spaghetti-tekst: alles door elkaar gehusseld. Is niet het geval. Oké, wat spaties te veel.

Ik mis iets. Maar wat?

Groetjes,
Bennie

Ik kan het echt niet "helderder" verwoorden: het is een soort van "bug", zonder dat MS het een bug wilt noemen.

Da's nou net de oorzaak dat jij "iets" blijft missen. Maar als Miryam gewoon de spaties vervangt door tabs dan is haar probleem in ieder geval opgelost (en daar gaat het toch om) ;)

Kijk in ieder geval nog eens heel goed naar de aangehaalde tekstregel. Wat jij en ik en alle anderen daar in ieder geval missen, zijn spaties en / of tabs.
DAT is onderdeel van de bug,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan