Word: Gegevens vanuit Access in Combobox en resultaat in Textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

devine78

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Ik maak gebruik van Word Document met UserForm. Daarnaast is er een Access bestand waarin bijvoorbeeld BSN-Nummer (123456) en Naam (klaasje) etc staat.

Het is me gelukt om de gegevens van BSN-Nummer in ComboBox te zetten.
Nu is de vraag of het mogelijk is als je BSN-Nummer 123456 kiest dat er dan in Textbox automatisch (Klaasje) komt te staan en als je een andere BSN-Nummer kiest dat er dan een andere naam komt te staan wat in het Access bestand voorkomt.

Hieronder is de code die gebruikt om gegevens in te lezen

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
Dim dbs As DAO.Database
Dim rst As DAO.Recordset
Set dbs = OpenDatabase("c:\test\accessbestand.mdb")
Set rst = dbs.OpenRecordset("SELECT BSN FROM Personeel;")
Do While Not rst.EOF
    ComboBox1.AddItem rst("BSN")
    rst.MoveNext
Loop

Ik hoop dat het lukt.

In ieder geval bedankt

Makkelijkste methode (denk ik) is om de naam toe te voegen aan de recordset, want die heb je toch al open. In je keuzelijst verhoog je dan het aantal kolommen (van 1 naar 2 denk ik zo) en maak je, als je alleen het BSN nummer wilt zien, de tweede kolom onzichtbaar door de breedte op 0 cm in te stellen. In je textbox verwijs je vervolgens als standaardwaarde naar de keuzelijst: txtNaam.Value=cboBSN.Column(1)

Dag Octafish,

Het is me wel gelukt om dat tekst te laten zien, alleen ik wil ook Bookmarks gebruiken en leek me handig als de resultaat naar een Textbox gaat. Daarnaast maak ik ook gebruik van het automatisch opslaan van het document en daarbij maakt ik gebruik van namen wat bijvoorbeeld in combobox, textbox staat.

Dus als dan de naam in textbox1 staat dan kan ik dat opslaan onder dat naam, door alleen op commandbutton te drukken.

Ik hoop dat je me eventueel verder kan helpen.

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan