word kan het werkbestand niet maken. Controleer de omgevingsvariabele temp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chatsurfer44

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Hoi ik ben hier allang mee bezig en zal dus ook een korte weegave van alle oplosingen die al aangedragen zijn hier plaatsen.
En die niet werken.

En een I pod heb ik niet dus de oplossing dat een I pod de temp files gebruikte geldt voor mij niet.
Het enigste wat ik er aan heb hangen hier wat een beetje vergelijkbaar is een telefoon synchronisatie programma, maar dit werkbestand probleem deed zich al voor toen deze nog niet aangesloten was.
Ik gebruik nu gewoon office 2003 weer en daar is geen enkel prbleem mee.
Ik laat deze erop zitten tot ik een antwoord heb op dat werkbestand probleem.
En ik kijk wat voor nieuwe oplossingen hier aangedragen worden dan ga ik hem wel instaleren en proberen.
Dit werkbestand probleem doet zich voor in WORD en OUTLOOK.
In EXEL en POWERPOINT NIET.

Daar gaan we dan:

Sluit Word af, ga naar Start > Zoeken en zoek het bestand Normal.dot. Het kan zijn dat je er meerdere vindt. Zoek dan het Normal.dot-bestand dat bij jouw account hoort - dat zie je aan de gebruikersnaam. Verwijder het bestand en start Word opnieuw op.
Helpt niet

Ga eens naar Configuratiescherm > Programma's > Een programma verwijderen, klik dan op Office 2007 > Wijzigen > Herstellen. eveneens geen oplossing.

En deze met link ook niet.

Hier nog wat voor degene die hier een diepte studie over willen gaan beginnen

http://groups.google.nl/group/micros...b190cae771ce3d

De enigste manier is via uitvoeren en dan het geheugen bestand omzeilen dan komt de foutmelding niet.

Deze manier is ergens beschreven onder de link.

Groetjes en bedankt

Laatst bewerkt:
Ik kom er echt niet uit

Ook ik heb het probleem dat wanneer ik Outlook of Word open ik de foutmelding krijg dat er problemen zijn met de omgevingsvariabele temp. Ik ben al aan het zoeken geweest op internet, maar ik snap er helemaal niks van. :shocked:
Ik heb het office pakket 2007.

Is er iemand die mij misschien duidelijk uit kan leggen wat ik kan doen?

Als ik ga zoeken naar normal.dot dan kan de pc het niet vinden. Ik heb Vista :(

hey Chatsurfer44,

ik heb effe gezocht en volg dit even en kijk het even na.

Controleer de map TEMP
Een ongeldige TEMP-omgevingsvariabele kan problemen met het programma Office Setup veroorzaken. Controleer of de tijdelijke mappen correct zijn ingesteld.

Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Klik op Start, wijs Instellingen aan en klik op Configuratiescherm.
2. Dubbelklik in het Configuratiescherm op Systeem. In het dialoogvenster Systeemeigenschappen klikt u op het tabblad Omgeving.
Op dit tabblad worden de huidige systeem- en gebruikersvariabelen vermeld. Zoek onder Gebruikersvariabelen naar de instellingen voor de gegevensvariabele TEMP. Controleer of de mappen die door deze variabelen worden vermeld, daadwerkelijk bestaan en een geldige mapnaam hebben. Controleer ook of de vaste schijf waarop de mappen zich bevinden, ten minste 50 MB ruimte vrij heeft en of u de juiste machtigingen voor deze mappen hebt.

Verwijder regelmatig overgebleven tijdelijke bestanden van uw systeem. Als eerste moet u de locatie van uw Windows Temp-map vaststellen en de geldigheid van de TEMP-omgevingsvariabelen controleren. Ga hiervoor als volgt te werk: 1. Klik op Start, wijs Instellingen aan en klik op Configuratiescherm.
2. Dubbelklik in het Configuratiescherm op Systeem.
3. Klik op Omgevingsvariabelen op het tabblad Geavanceerd van het dialoogvenster Systeemeigenschappen.

U ziet het vak Gebruikersvariabelen voor gebruikersnaam met de kolommen Variabele en Waarde. Dit zijn de omgevingsvariabelen TMP en TEMP.

Een voorbeeld van een geldige instelling is:
TEMP = C:\WINNT\TEMP
-of-
TMP = C:\WINNT\TEMP
Als een variabele TEMP (of TMP) niet wordt vermeld, voert u de volgende stappen uit:

a. Klik op Nieuw en typ TEMP in het vak Naam van variabele.
b. Druk op TAB om naar het vak Waarde van variabele te gaan en typ C:\WINNT\Temp (of een andere geldige pad- en mapnaam).
c. Klik op OK om deze waarden toe te voegen aan het vak Gebruikersvariabelen voor gebruikersnaam.

4. Klik op OK om het dialoogvenster Omgevingsvariabelen te sluiten. Klik nogmaals op OK om het dialoogvenster Systeemeigenschappen te sluiten en sluit het Configuratiescherm.
5. Start Windows Verkenner en ga naar een map met dezelfde naam en locatie in het vak Gebruikersvariabelen voor gebruikersnaam. Als de map niet bestaat, maakt u deze alsnog. Een ongeldige TEMP-instelling kan ernstige problemen opleveren voor Microsoft Windows en het Office Setup-programma. Als de map waarnaar de omgevingsvariabele verwijst, niet bestaat, opent u Windows Verkenner en maakt u een nieuwe TEMP-map op deze locatie, of herhaalt u stap 1 tot en met 3 om de omgevingsvariabele TEMP in te stellen op een geldige locatie.
6. Controleer of er voldoende vrije ruimte beschikbaar is op het station met de map TEMP. In principe moet er ten minste 50 MB vrije ruimte zijn op de vaste schijf met de map TEMP.
7. Controleer of de map TEMP leeg is. Als bestanden aanwezig zijn, kunt u alle *.tmp-bestanden die niet in gebruik zijn, verwijderen. Deze bestanden hebben doorgaans een wijzigingsdatum die vroeger is dan de datum van de huidige Windows-sessie. Het wordt aangeraden het hulpprogramma Schijfopruiming te gebruiken om deze ongebruikte tijdelijke bestanden te verwijderen (zie de sectie "Hulpprogramma Schijfopruiming" verderop in dit artikel).

Opmerking Sluit alle Windows-programma's af voordat u *.tmp-bestanden verwijdert. Actieve programma's maken en gebruiken namelijk tijdelijke bestanden.

hoop dat je er wat aan hebt:thumb:
ik weet zo niet of dit hetzelfde geld als vista zal dat nog effe nazoek:D

Poeh, dat is een heel verhaal :D
Ik zal er straks eens goed voor gaan zitten.

Maar hoe weet je nu wat goed of fouten temp instellingen zijn?

hey Chatsurfer44,

ik heb effe gezocht en volg dit even en kijk het even na.

Controleer de map TEMP
Een ongeldige TEMP-omgevingsvariabele kan problemen met het programma Office Setup veroorzaken. Controleer of de tijdelijke mappen correct zijn ingesteld.

Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Klik op Start, wijs Instellingen aan en klik op Configuratiescherm.
2. Dubbelklik in het Configuratiescherm op Systeem. In het dialoogvenster Systeemeigenschappen klikt u op het tabblad Omgeving.
Op dit tabblad worden de huidige systeem- en gebruikersvariabelen vermeld. Zoek onder Gebruikersvariabelen naar de instellingen voor de gegevensvariabele TEMP. Controleer of de mappen die door deze variabelen worden vermeld, daadwerkelijk bestaan en een geldige mapnaam hebben. Controleer ook of de vaste schijf waarop de mappen zich bevinden, ten minste 50 MB ruimte vrij heeft en of u de juiste machtigingen voor deze mappen hebt.

Verwijder regelmatig overgebleven tijdelijke bestanden van uw systeem. Als eerste moet u de locatie van uw Windows Temp-map vaststellen en de geldigheid van de TEMP-omgevingsvariabelen controleren. Ga hiervoor als volgt te werk: 1. Klik op Start, wijs Instellingen aan en klik op Configuratiescherm.
2. Dubbelklik in het Configuratiescherm op Systeem.
3. Klik op Omgevingsvariabelen op het tabblad Geavanceerd van het dialoogvenster Systeemeigenschappen.

U ziet het vak Gebruikersvariabelen voor gebruikersnaam met de kolommen Variabele en Waarde. Dit zijn de omgevingsvariabelen TMP en TEMP.

Een voorbeeld van een geldige instelling is:
-of-
Als een variabele TEMP (of TMP) niet wordt vermeld, voert u de volgende stappen uit:

a. Klik op Nieuw en typ TEMP in het vak Naam van variabele.
b. Druk op TAB om naar het vak Waarde van variabele te gaan en typ C:\WINNT\Temp (of een andere geldige pad- en mapnaam).
c. Klik op OK om deze waarden toe te voegen aan het vak Gebruikersvariabelen voor gebruikersnaam.

4. Klik op OK om het dialoogvenster Omgevingsvariabelen te sluiten. Klik nogmaals op OK om het dialoogvenster Systeemeigenschappen te sluiten en sluit het Configuratiescherm.
5. Start Windows Verkenner en ga naar een map met dezelfde naam en locatie in het vak Gebruikersvariabelen voor gebruikersnaam. Als de map niet bestaat, maakt u deze alsnog. Een ongeldige TEMP-instelling kan ernstige problemen opleveren voor Microsoft Windows en het Office Setup-programma. Als de map waarnaar de omgevingsvariabele verwijst, niet bestaat, opent u Windows Verkenner en maakt u een nieuwe TEMP-map op deze locatie, of herhaalt u stap 1 tot en met 3 om de omgevingsvariabele TEMP in te stellen op een geldige locatie.
6. Controleer of er voldoende vrije ruimte beschikbaar is op het station met de map TEMP. In principe moet er ten minste 50 MB vrije ruimte zijn op de vaste schijf met de map TEMP.
7. Controleer of de map TEMP leeg is. Als bestanden aanwezig zijn, kunt u alle *.tmp-bestanden die niet in gebruik zijn, verwijderen. Deze bestanden hebben doorgaans een wijzigingsdatum die vroeger is dan de datum van de huidige Windows-sessie. Het wordt aangeraden het hulpprogramma Schijfopruiming te gebruiken om deze ongebruikte tijdelijke bestanden te verwijderen (zie de sectie "Hulpprogramma Schijfopruiming" verderop in dit artikel).

Opmerking Sluit alle Windows-programma's af voordat u *.tmp-bestanden verwijdert. Actieve programma's maken en gebruiken namelijk tijdelijke bestanden.

hoop dat je er wat aan hebt:thumb:
ik weet zo niet of dit hetzelfde geld als vista zal dat nog effe nazoek:D

nou de goede instellingen zijn:

-of-

de eerste is de meest voorkomende daarin staan allemaal soorten bestandjes voor installaties enzo, kijk welke er nog in gebruik zijn zo niet kan je die verwijderen.

kijk welke bij office hoort en dan effe naar de beveiliging of daar iets instaat waardoor je geen toegang mag hebben tot het programma.

heb je al geprobeerd office volledig te verwijderen ook in de keys en dan gewoon effe opnieuw te installeren?

Ik heb al twee keer het idee gehad dat ik het euvel te pakken had, maar als ik 's avonds de pc afsluit en 's morgen weer aan doe, dan geeft hij weer die foutmelding aan. Office er inderdaad al afgegooid en opnieuw geinstalleerd.

nou de goede instellingen zijn:

-of-

de eerste is de meest voorkomende daarin staan allemaal soorten bestandjes voor installaties enzo, kijk welke er nog in gebruik zijn zo niet kan je die verwijderen.

kijk welke bij office hoort en dan effe naar de beveiliging of daar iets instaat waardoor je geen toegang mag hebben tot het programma.

heb je al geprobeerd office volledig te verwijderen ook in de keys en dan gewoon effe opnieuw te installeren?

oke heel appart:confused:

maar je hebt office ook al verwijderd in de register-editor?

Ehhhh :shocked::shocked: :D:D Mijn vriend is er gisteravond mee bezig geweest en die heeft er wel aardig verstand van. Ik hoop dus dat hij dat heeft gedaan. Ikzelf zou niet weten hoe het moet :o

oke heel appart:confused:

maar je hebt office ook al verwijderd in de register-editor?

oke het is heel simpel:D als je het weet;)

ga naar start dan uitvoeren typ dan regedit

dan kijk je in HKEY_CURRENT_USER en bij HKEY_LOCAL_MACHINE bij allebei onder software en dan microsoft dan zie je office staan bij allebei verwijder je die keys, soms leest het systeem hier nog uit en blijve sommige configuraties staan:eek:

dus als je gewoon eerst via uninstal doet en daarna via de manier hierboven en dan nog eens proberen:thumb:

hoor het vanzelf:)

Dank je wel voor je hulp :thumb::thumb::thumb::thumb:

Ik ga dit vanavond eens proberen als mijn vriend thuis is. Hopelijk doet hij het dan goed.
Maar dan hoop ik niet dat hij morgenvroeg weer de foutmelding aangeeft, maar dan laat ik het wel horen. Misschien dat je dan nog een tip voor me hebt :o:o

Nou, ik heb office eraf en gekeken naar de configuraties. Het enige wat er staat is
Standaard REG_SZ (geen waarde ingesteld)

oke dat is de opstart key maar als die niet is ingesteld je kan die gewoon verwijderen omdat office er zo niet meer opstaat is de waarde ook weg, daarna de computer opstarten, en office weer opnieuw installeren.

hoop dat het lukt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan