WordPress tekstomloop bij foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gossie, ik zou je zo graag willen helpen en het zelf willen zien in je dashboard!! En uitproberen!!

Als je wilt dat ik je wil helpen, zou ik voor een keertje je inlog mogen hebben, daarna kan je altijd je wachtwoord veranderen ;)
Dan kan ik eens kijken hoe en wat, want op deze manier is het haast niet te doen, eigenlijk gewoon niet.

De pagina van je http://www.renskecramercreatief.nl/fotograferen-blijft-fascineren/een-leven-in-cameras ziet er mooi uit!!

Maar nu ik dit zie heb ik een vraag.
Doe je onder elke foto een onderschrift? Want ik heb in mijn ervaring in het maken van WP websites al lang uitgevogeld dat wanneer je onderschriften onder elke foto neerzet maar dan bijv. 2 foto's naast elkaar wilt onder tekst, je dan met de grootte van de foto te maken krijgt. Hij zet ze dan onder elkaar.

Overigens is de screenshot toch ook goed, wat is er nu werkelijk mis mee?

Bovendien start de gallery raar op sinds FancyBox erop zit. Als je klikt op een foto, krijg je eerst een grotere versie met een wit kader, dan dezelfde foto nog eens maar dan zonder kader en dan pas kun je de presentatie doordraaien.
Ik denk dat je alle plugins eens moet uitschakelen, daarna alleen fancybox proberen, dan daarna een voor een de plugins weer inschakelen. Dan kan je zien welke er niet samen gaan met Fancybox.

De Easy Fancy Box die mijn man op zijn website heeft, ziet er zo uit: http://bouke-blog.nl/winter-havenwedstrijden/elburg-8-februari-2015/
klik op de foto's en dan zie je het.

Laatst bewerkt:
Dank je! Ja, er is veel mogelijk met dit theme. Ook bijvoorbeeld 1 smalle kolom en 1 brede, zie http://www.renskecramercreatief.nl/creatief-schrijven-poezie-en-proza Echt leuk om zo met de vormgeving te kunnen spelen. Daarom ben ik er zo aan gehecht... ;)
Nee, ik zet niet onder elke foto een bijschrift. Ik ken het euvel; als je een bijschrift maakt, legt het theme/WP er een kader onder en dat neemt extra ruimte in. Dan verspringt de tweede foto al gauw naar een andere positie. Een leuke oplossing is om een bijschrift met Picasa of Canva in je foto te 'monteren'.
Wat er mis is met dat screenshot, is dat er weer witruimte ontstaat. In dit geval niet zo veel, maar toch. Dat moet anders kunnen, in principe. Zodra ik gepensioneerd ben, ga ik me allereerst eens verdiepen in CSS. Dan kan ik dit soort manco's misschien zelf oplossen.
Ja, ik heb het geprobeerd met plugins aan en uit etc. Maar ik kreeg het lek niet boven water. Mijn theme is erg kieskeurig als het om plugins gaat. De bouwer heeft het als het ware rond bepaalde plugins (als de gallery) heen gebouwd en adviseert dan ook om die plugins te gebruiken. Andere werken vaak niet/niet goed.
Ja, ik zie wat je bedoelt met Bouke's blog.

Ik sluit deze vraag maar af. Het is kennelijk een moeilijk oplosbaar probleem.
Ik omzeil de problematiek door meerkoloms opmaak toe te passen. Als ik de foto's dan vrij groot plaats, ontstaat er geen gedoe met de tekstomloop.
Bedankt voor het meedenken, PHP4U en Femke!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan