WordPro97

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limbo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Ik gebruik Microsoft Pro 97.
Ik heb ineens als icoontje voor al mijn worddocumenten het icoontje van Wordpad staan en niet meer het icoontje van Word97.
Als ik hier op klik, opent zo´n document in Wordpad. Hoe krijg ik dit weer ongedaan en krijg ik mijn Word icoontje weer terug voor mijn documenten. Als ik Word open en open zo´n wordpadicoontje opent hij gewoon in Word97.

Limbo

Selecteer het bestand in de verkenner. Houd de linker SHIFT-toets in en klik met rechter muisknop en kies voor openen met ... selecteer vervolgens Word en zet een vinkje bij "dit bestand altijd openen met". Het icoontje kan je weer herstellen via eigenschappen van het bestand, of via mapopties.

Groetjes,
Bennie

Bennie,

Kun jij mij uitleggen hoe je dat precies doet met die icoontjes. Wat ik ook doe, ik krijg ze niet goed. Dat met openen in Word 97 is wel gelukt.
Trouwens ik zag toen ik bij configuratiescherm onder geluiden keek dat daar alles in het Engels staat. ??????
Ik heb programaatje Regmed gedownd, want in het register stond iets niet goed en toen ik koos voor repair files is dit alles ontstaan.

Limbo

Ik gebruik trouwens Windows 98 SE.
Het programmaatje Regmed heb ik trouwens afgebroken, toen ik het had gestart.

Limbo

Icoontjes (doe het ff uit mijn hoofd, heb geen Win98 meer):

1) Open de verkenner.
2) Klik in het menu beeld op opties.
3) Klik op bestandstypen
4) Ga door de lijst met bestandsextensie naar Word
5) Selecteer het en kies voor "bewerken".
6) Klik op "wijzigen icoon"
7) Volg de snelkoppelingaanwijzing op (kies icoon)
8) Klik op OK.

Groetjes,
Bennie

Oh ja, dat registerprogramma. Waarschijnlijk heeft dat proggie, dus wat sleutels veranderd in de Engelse taal. Is dat recent gebeurd? Zet anders een kopie terug van het register, met een datum die vóór het veranderen ligt. Start PC opnieuw op in MS DOS. Typ bij de C-prompt: scanreg /restore. Kies uit het lijstje een datum (eenn datum waarvóór je met dat regprogramma aan de gang ging) en geef enter.

Groetjes,
Bennie

Lukt niet het ziet er bv zou uit. Dat programmaatje heeft er niets mee te maken???

Limbo

Wat lukt niet? En wat ziet er als wat uit? En dat proggie heeft wat waarmee te maken?

Groetjes,
Bennie

Ik wilde een schermafdruk meezenden van in mijn documenten

Misschien te groot. Probeer het te zippen.

Groetjes,
Bennie

Nee het is niet te groot is een JPEG 101Kb.
Opstarten in MSDOS na c:\ sanreg /restore krijg ik De opdracht of bestandsnaam is onjuist. Lukt dus ook al niet. Moet ik Windows misschien opnieuw installeren.
Ik zie het morgen(vandaag) wel.

Groetjes,
Limbo

PS alvast bedankt voor je tips

Heb je daadwerkelijk c:\ sanreg /restore ingetikt? Het moet zijn: c:\scanreg /restore

Groetjes,
Bennie
P.s. probeer anders toch maar te zippen.

Ik heb ingetikt wat jij schreef, maar staat er een spatie na scanreg,Dat doet hij dus niet !!! Foutje in MSDOS ???

Limbo

Nee, ik denk dat ik een foutje heb gemaakt. Typ:
scanreg /restore [enter]

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan