Work-around maken zonnet budget

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shimanski

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2002
Berichten
123
Hallo,

sinds een maand heeft een kennis van mij Zonnet budget, maar wat we ook doen het spul komt niet aan de praat.

Inmiddels 3 pc's verder qua installatie en ruim anderhalf uur telefoonkosten zonnet helpdesk, komt er opeens een handige jongen van die helpdeks met de mededeling dat er super regionaal (dus op hele kleine schaal een storing is in de centrale in alkmaar postcode 1827 GA. Maar de storing wordt dus niet op hun site gezet stelletje boeven!! En maar bellen en maar bellen.


Terecht dat ik dus geen juiste ip adres kan krijgen.
Maar nu schijnt er met een work-around wel een mogelijkheid te zijn om op het www te komen. (althans volgens zonnet!)
Maar mijn kennis heeft gewoon weg niet de kennis in huis om achter haar PC met een technische?? man van de 2e lijjn van Zonnet weer een half uur aan de lijn te blijven. En ik woon te ver weg om steeds heen en weer te rijden.

Maar mijn vraag is weet iemand hoe je zo'n work-around moet maken??

Ik heb wel vebinding op het modem dat werkt wel. Het line lampje blijft branden en ik zie 384 kbps op het scherm.
Alleen er is iets met het IP adres dat lukt dus niet, en daar zou die work-around voor zijn?

Het modem/pakket moet geinstallerd worden met het DCHP protocol!! en niet zoals de oude met PPP als ik het goed heb.

PC is een pentium II 333 mhz 128 kb geheugen, windows XP verder geen programma's geinstalleerd.

Dank voor jullie moeite.
 
Neem aan dat de storing nu wel voorbij is ? Kan natuurlijk niet zo zijn dat ivm een storing het normale procede overhoop moet gaan gooien.
Is het een KPN lijn of via Zonnet zelf ?
 
Laatst bewerkt:
Neem aan dat de storing nu wel voorbij is ? Kan natuurlijk niet zo zijn dat ivm een storing het normale procede overhoop moet gaan gooien.
Is het een KPN lijn of via Zonnet zelf ?
 
Laatst bewerkt:
adsl budget

Hallo,
de storing is nog steeds niet opgelost!!! het is eigenlijk een schande.
Des te meer omdat 3 helpdeksmedewerkers ons nooit hebben verteld over deze storing, maar ons wel elke keer een kwartier aan de lijn hebben gehouden.

Ik snap alleen niet zo goed wat deze work-around doet, en zeker niet in relatie met het niet kunnen krijgen van een juist IP-adres.

Ik wacht met spanning op bericht van de klantenservice hoe het staat met de storing!! en hoe lang het nog gaat duren!!
 
Mbt de workaround is blijkbaar de verkeerde bladzijde ingekopieerd.Sorry.
Een workaround in dit geval is naar alle waarschijnlijkheid een van de patches die Microsoft heeft uitgegeven aangaande IE.De vraag is welke.

Welke modem heb je ?
Is het draadloos of niet draadloos ?
Wat gebeurt er als je het volgende commando geeft:

start,uitvoeren,cmd en vervolgens intikt:ipconfig /all ?

Misschien kun je het resulaat even inplakken in het antwoord ?
 
adsl budget

Hallo,

het modem is een usb e-tech V2.

Ik kan helaas nu niets doen, omdat de problemen bij een vriendin van mij zijn.
Ik zit dus niet achter die PC.

Ik heb in iedergeval ipconfig / renew gedaan (in opdracht van helpdesk zonnet, maar dan krijg ik naar een halve minuut een foutmelding dat er geen ip adres gegeven kan worden.

en met ipconfig en wat ik daar achter heb gezet weet ik niet meer, kreeg ik als ipadres eentje in de 169 reeks en dat is dus niet goed!! moet er een in de 86 of 89 reeks zijn.

gr.
 
Misschien kun je toch een dezer dagen ipconfig /all
uitvoeren of laten uitvoeren want daar staat veel info.

Succes.
 
adsl budget

ik zal mijn best doen, en noteren wat er precies staat.

Kan het misschien ook op een floppy zetten.
want knippen en plakken zal wel lukken, maar er is geen verbindig met internet/e-mail. dus naar mijn adres toemailen en dan hier inplakken gaat wat moeilijk.
 
ben nog even aan het spitten geweest en krijg je een IP adres dat begint met 169 ? Indien ja,dan is dit door je besturingssysteem (XP) gegenereerd omdat de verbinding met je provider (dhcp) niet in orde is.

Zet je Firewall in XP wel even uit ?
 
adsl budget

Hallo,

geen tijd gehad om meer langs mijn kennis te rijden, maar ik hoorde dat het heel even gewerkt heeft de verbinding, maar nu weer niet.
Een belletje naar zonnet (ja ja de zoveelste) vertelde mij dat er nog steeds storing is!! en dat de storing inmiddels bij de 3e lijns zit.

Ik moet afwachten en kan helaas niet veel meer doen.

Dank alle maal voor jullie hulp.



gr.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan