.WPG afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchOirs

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Goedemorgen,

Kwam vele WPG afbeeldingen tegen op papier.

Vroeg me af of deze nog ergens boven water te halen zijn?

WPG afbeeldingen werden gebruikt in WordPerfect. Heb deze tekstverwerker jarenlang gebruikt en deze plaatjes zijn waarschijnlijk ook te gebruiken in Words.

Iemand een idee hierover?

Vr Gr.

Dutch

begrijp dat deze links een prog. is voor het omzetten van een wpg afbeelding.

Maar bedoelde eigenlijk da afbeeldingen zelf. Deze heb ik niet meer, alleen de afbeeldingen op papier.

begrijp dat deze links een prog. is voor het omzetten van een wpg afbeelding.

Maar bedoelde eigenlijk da afbeeldingen zelf. Deze heb ik niet meer, alleen de afbeeldingen op papier.

Ah, maar dat is toch een kwestie van inscannen via de printer/scanner?
Of bedoelde u soms de standaard library met afbeeldingen die WP bood?

Laatst bewerkt:
Dan moet je echt Irfanview + plugin hebben,... das een grafisch programma dat de WPG aan moet kunnen.

Heeft u nog een wp installatie CD?
Daar staan ze allemaal op in de map "Business"

Ik heb ze hier in een zip-file.

Ik heb ze ook even op mijn website gezet.
Kan hier gedownload worden: www.sr-pc-hulp.nl/WPG.zip

Laatst bewerkt:
En, Dutchoirs, waren dat de plaatjes die u bedoelde?

Goedemorgen srpchulp,

Ben bezig alles er weer opnieuw op te zetten en kwam deze plaatjes tegen.
Ben huiverig om er iets op te zetten zeker een office pakket. Gebruik al het gehele Microsoft Office pakket.

Maar kwam er achteraan het probleem tegen met m'n QuickCam. Drivers zijn niet meer goed en denk dat het komt door de 64-bit van windows.
zie draadje https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/959881-Logitech-Quickcam

Dus eerst dat probleem oplossen voordat ik hiermee verder ga. Dus even in de wacht

Laatst bewerkt:
Ik heb die van srpchulp gedownload en uitgepakt en dan staat er wpg-bestanden maar openen lukt niet.

Dan moet je echt Irfanview + plugin hebben,... das een grafisch programma dat de WPG aan moet kunnen.

Ik heb dat gedownload 64-bits met de laatste wpg-plugin maar die kan het bestand niet openen. PG: Decode error ! File version not supported

Laatst bewerkt:
Ik heb versie 4.57 64 bit met wpg dll 3.1.2 en werkt niet.

edit

Werkt (gewoon).
Heb exact gedaan wat hier stond icm die versie Irfanview installeren:
https://www.irfanview.com/plugins.htm

Dus dat zijn dan 3 bestanden die je nodig hebt
  • iview457_x64_setup.exe
  • iview457_plugins_setup.exe
  • wpg_64.zip (blijkbaar is de standaard plugin alleen voor 32bits?)

En ik heb dit Venus.wpg bestand hier gedownload:
https://www.fileformat.info/format/wpg/sample/index.htm

Ergo: met deze combi zou je heel simpel dit WPG viewer probleem op kunnen lossen.
Je kunt het WPG bestand ook nog opslaan in een ander format, bijv JPG.
Met LibreOffice kun je inderdaad een WPG bestand openen, maar als je LO niet hebt is Irfanview vaak een logische keuze.

Bijlagen

• afbeelding_2021-05-13_203950.png
    afbeelding_2021-05-13_203950.png
    26 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp. Begrijp er niets van. Bij de bestanden die jij geeft werkt het prima. Maar bij de map van srpchulp helemaal niets en daar staan toch ook WPG bestanden. Probeer jij daar er eens een paar van. Of zit ik helemaal fout en zijn dat niet soortgelijke bestanden?

Vraag het srpchulp.
ik was vergeten dat hij ze er neer gezet had en heb een van de eerste via Google genomen en die werkte meteen.

PS: De WPG's van srpchulp
  • Met LO OK
  • Met IV NOK : "Decode error" Waarom???

Vraag het srpchulp.
ik was vergeten dat hij ze er neer gezet had en heb een van de eerste via Google genomen en die werkte meteen.

PS: De WPG's van srpchulp
  • Met LO OK
  • Met IV NOK : "Decode error" Waarom???

Ik open de .WPG's met Libre Office (het onderdeel Draw) en dat gaat goed.
Deze WPG's komen van een WP installatie CD; de enige echte originelen dus :-)

U kunt overigens Libre Office zonder probleem naast een ander Office pakket installeren. Ik heb het bijvoorbeeld naast MS Office staan.
Als u dan met Libre Office Draw de .wpg opent en dan opslaat in een ander formaat bent u klaar.
ook wellicht interessant voor u is dat het word van Libreoffice ook WP-documenten kan openen

Laatst bewerkt:
Ik open de .WPG's met Libre Office (het onderdeel Draw) en dat gaat goed.
Deze WPG's komen van een WP installatie CD; de enige echte originelen dus :-)
Klopt met LirbreOffice werkt het, dat was toch al gemeld?

U kunt overigens Libre Office zonder probleem naast een ander Office pakket installeren. Ik heb het bijvoorbeeld naast MS Office staan.
Als u dan met Libre Office Draw de .wpg opent en dan opslaat in een ander formaat bent u klaar.
ook wellicht interessant voor u is dat het word van Libreoffice ook WP-documenten kan openen
Dat draait bij mij al jaren, ik heb er waar het van pas kwam wel eens vermeld... ook de voorganger OpenOffice.org heb ik nog gebruikt.

Wat mij wel bevreemd is waarom de ene WPG wel geopend kan worden en de andere niet door Irfanview
Ik had gehoopt dat jij dat zo uit je hoofd wist gezien het bezit van die oude programma's.
Maar ik kon het nu toch snel vinden en verklaart wrs het opgetreden probleem:
WPG1, used by WPDOS 5.1, WPWin 5.x, DrawPerfect, and other products from the same period.
WPG2, used by WPDOS 6.x, WPWin 6.x, and all later WP versions, and by Corel Presentations and similar programs.
en ook
The WPG format, by design, is 100% VECTOR format.
What gets confusing is that the WPG format can also be 100% BITMAP.
To make it more confusing, WPG files can contain BOTH, part VECTOR and part BITMAP.
In 2011 schreef men daar
The WPG plugin for IrfanView 4.57 will open WPG version 1 files, but not version 2.
Dus daar heeft men Libreoffice oid voor nodig.
Try LibreOffice Draw instead.

Tja dan wordt het ook interessant om te kijken welke andere programma's het wel of niet kunnen die vaak op een systeem staan.
Paint kan gewoon de WPG versie 1 openen net als Irfanview, maar dus niet het type WPG die jij aanbood.
Idem voor Powerpoint werd ook in de link genoemd.

Dat zou betekenen dat jouw WPG bestanden dus inderdaad pure vectoriele grafische bestanden zijn en in principe met elke (?) grafische vector editor geopende kunnen worden. Ik heb er 2 getest, de vrij bekende Inkscape en de open source Ultra Image Editor, beiden zijn in de MS store gratis te downloaden.
Beide tools openen probleemloos jouw WPG's.

Ergo: Kies dat bij je past, LibreOffice of een tool die vector kan openen zoals Inkscape oid.
Voor het andere type WGP kan het met Paint en vast dus ook met veel andere tools.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan