Ik open de .WPG's met Libre Office (het onderdeel Draw) en dat gaat goed.
Deze WPG's komen van een WP installatie CD; de enige echte originelen dus
Klopt met LirbreOffice werkt het, dat was toch al gemeld?
U kunt overigens Libre Office zonder probleem naast een ander Office pakket installeren. Ik heb het bijvoorbeeld naast MS Office staan.
Als u dan met Libre Office Draw de .wpg opent en dan opslaat in een ander formaat bent u klaar.
ook wellicht interessant voor u is dat het word van Libreoffice ook WP-documenten kan openen
Dat draait bij mij al jaren, ik heb er waar het van pas kwam wel eens vermeld... ook de voorganger OpenOffice.org heb ik nog gebruikt.
Wat mij wel bevreemd is waarom de ene WPG wel geopend kan worden en de andere niet door Irfanview
Ik had gehoopt dat jij dat zo uit je hoofd wist gezien het bezit van die oude programma's.
Maar ik kon het nu toch snel vinden en verklaart wrs het opgetreden probleem:
WPG1, used by WPDOS 5.1, WPWin 5.x, DrawPerfect, and other products from the same period.
WPG2, used by WPDOS 6.x, WPWin 6.x, and all later WP versions, and by Corel Presentations and similar programs.
en ook
The WPG format, by design, is 100% VECTOR format.
What gets confusing is that the WPG format can also be 100% BITMAP.
To make it more confusing, WPG files can contain BOTH, part VECTOR and part BITMAP.
In 2011 schreef men daar
The WPG plugin for IrfanView 4.57 will open WPG version 1 files, but not version 2.
Dus daar heeft men Libreoffice oid voor nodig.
Try LibreOffice Draw instead.
Tja dan wordt het ook interessant om te kijken welke andere programma's het wel of niet kunnen die vaak op een systeem staan.
Paint kan gewoon de WPG versie 1 openen net als Irfanview, maar dus niet het type WPG die jij aanbood.
Idem voor Powerpoint werd ook in de link genoemd.
Dat zou betekenen dat jouw WPG bestanden dus inderdaad pure vectoriele grafische bestanden zijn en in principe met elke (?) grafische vector editor geopende kunnen worden. Ik heb er 2 getest, de vrij bekende Inkscape en de open source Ultra Image Editor, beiden zijn in de MS store gratis te downloaden.
Beide tools openen probleemloos jouw WPG's.
Ergo: Kies dat bij je past, LibreOffice of een tool die vector kan openen zoals Inkscape oid.
Voor het andere type WGP kan het met Paint en vast dus ook met veel andere tools.