wssetup.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROHAR

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
Berichten
99
Bij het opstarten van mijn laptop (Windows8) krijg ik steeds weer de melding dat het programma "wssetup.exe" van "Perion Network Ltd" wijzigingen wil aanbrengen.
Of ik nu "ja" of "neen" aanklik heeft geen enkel effect, bij terug opstarten krijg ik steeds terug die melding.

Is dit een virus? Hoe kan ik van deze melding af geraken?
Heb al gescand op virussen maar niks gevonden.
 
wssetup.exe is een normaal Windows proces maar kan worden veranderd en dan onderdeel van spyware worden. Wssetup lijkt mij van Windows Search maar weet het niet zeker.

Scan de computer speciaal op Spyware met bijvoorbeeld MBAM. online scans zijn over het algemeen niet zo een goed idee. Geef de opdracht sfc /scannow (spatie tussen c en /) zodat Windows de beveiligde systeembestanden controleert.

Geef ook de opdracht msconfig en schakel op het tabblad Opstarten de onderdelen met de namen Perion en wssetup uit. Dat geldt natuurlijk ook voor andere onderdelen waar je helemaal niets aan hebt. Je kan beter vinden welke onderdelen verdacht of overbodig zijn door de namen op Internet te zoeken.
 
Moet wel melden dat laptop normaal werkt. Ik krijg geen foutmelding of zo. Enkel bij opstarten de vraag wssetup.exe van Perion Network Ltd wijzigingen mag aanbrengen (zo in kader waarbij scherm wordt gedimd). Er staat ook de vermelding bij van het veiligheidscertificaat....eigenaardig. Er staat ook bij waar wssetup.exe staat. Als ik daar kijk dan zie ik dat wssetup.exe gecreëerd of gewijzigd werd vandaag.
Ik heb dus eerst op "neen" geklikt, maar bij opstarten kwam die vraag terug. Ik heb dan op "ja" geklikt maar bij opstarten was de vraag er ook weer.
Na het klikken zie ik ook geen enkele activiteit van de harde schijf. Er wordt dan blijkbaar niets geïnstalleerd.
 
Alfred2,

Er wordt duidelijk vermeld dat het van Perion Network Ltd is, niet van Microsoft.

Vermoedelijk is het een toolbar of een ander iets dat je helemaal niet nodig hebt. Ook niet zo verstandig om op "Ja" te klikken wanneer je niet eens weet wat het is...:rolleyes:
Zoek het bestand op en laat het controleren op www.virustotal.com
Ik gok dat het deze is, maar dat is slechts een gok omdat ik niet over het bestand beschik dat op het systeem van ROHAR aanwezig is.
 
Laatst bewerkt:
Alfred2,

Er wordt duidelijk vermeld dat het van Perion Network Ltd is, niet van Microsoft.

Vermoedelijk is het een toolbar of een ander iets dat je helemaal niet nodig hebt. Ook niet zo verstandig om op "Ja" te klikken wanneer je niet eens weet wat het is...:rolleyes:
Zoek het bestand op en laat het controleren op www.virustotal.com
Ik gok dat het deze is, maar dat is slechts een gok omdat ik niet over het bestand beschik dat op het systeem van ROHAR aanwezig is.

dit is de respons die ik krijg:

Dit bestand is al door VirusTotal geanalyseerd op 2013-06-02 19:16:25 .

Detectieverhouding: 0/46

U kunt de laatste analyse bekijken of het bestand opnieuw analyseren


Uw gok klopt dus maar wat doe ik nu?
 
Opnieuw analyseren. Daarna de link die in de adresbalk staat kopieëren en posten.
 
Ja, is ook goed.

Ziet er wel betrouwbaar uit op virustotal. Maar een duidelijke omschrijving van wat het nu precies is ontbreekt en volgens de informatie op virustotal maakt het programma contact met hotmail.
 
Ja, is ook goed.

Ziet er wel betrouwbaar uit op virustotal. Maar een duidelijke omschrijving van wat het nu precies is ontbreekt en volgens de informatie op virustotal maakt het programma contact met hotmail.

Probleem is dat het blijft vragen of het wijzigingen mag aanbrengen.

Het staat op mijn laptop in C:\users\Ronny\AppData\Local\Temp\908209414\wssetup.exe
 
Bestand gewoon verwijderen, of als je toch twijfelt, het bestand hernoemen naar bijvoorbeeld wssetupxxx.exe
Het kan wel een update van iets zijn. Omdat er geen duidelijke omschrijving te vinden is blijft het gokken.
 
Bestand gewoon verwijderen, of als je toch twijfelt, het bestand hernoemen naar bijvoorbeeld wssetupxxx.exe
Het kan wel een update van iets zijn. Omdat er geen duidelijke omschrijving te vinden is blijft het gokken.

Heb het een andere naam gegeven...terug opgestart.....het kader met de vraag was er weer...en wssetup.exe staat er terug (netjes onder de hernoemde oude wssetup.exe)!!!!!
 
Gebruik je toevallig IncrediMail? Perion Network Ltd was vroeger IncrediMail Ltd.
 
Het merkwaardige is dat dat kader niet verschijnt wanneer ik off-line opstart (vliegtuigstand) en pas dan internetverbinding maak.

Dus enkel wanneer ik opstart met de onmidellike internetverbinding krijg ik dat vervelende kader met die vraag om toestemming.

Ik geraak er niet uit wijs.....
 
Da's maar goed ook :)
Perion Network Ltd maakt ook nog wat andere producten als SweetIM, PhotoJoy, Fixie en vast nog wel wat onzinnige programma's. Wanneer je die niet hebt geïnstalleerd dan is het mij een raadsel waar die wssetup.exe vandaan komt.

EDIT; ik reageerde niet op je laatste bericht, maar het bericht daarvoor (#14)
 
Laatst bewerkt:
Da's maar goed ook :)
Perion Network Ltd maakt ook nog wat andere producten als SweetIM, PhotoJoy, Fixie en vast nog wel wat onzinnige programma's. Wanneer je die niet hebt geïnstalleerd dan is het mij een raadsel waar die wssetup.exe vandaan komt.

EDIT; ik reageerde niet op je laatste bericht, maar het bericht daarvoor (#14)


Neen die heb ik zeker niet geïnstalleerd.
Zie ook niets in die aard in de lijst van geïnstalleerde software.
Hoop dat ik niet voor eeuwig met dat domme kader geplaagd zit.....

Al twee keer off-line opgestart....dn is er geen probleem
Gewoon opstarten, dus met wifi verbinding naar router actief en ploeps elke keer is het kader met de vraag van Perion daar....
 
Zou je het bestand hier kunnen uploaden: http://www.mijnbestand.nl/ , en dan hier op het forum op mijn naam klikken en een privebericht sturen met de link naar het bestand op mijnbestand.nl ?

Zal eens zien wat ik kan ontdekken als ik het bestand heb.
 
Na upload krijg ik boodschap:

"dit bestandsformaat kan niet geplaatst orden"

omdat het een .exe bestand is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan