wssetup.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh, dan moet je het even hernoemen naar een jpg bestand ofzo.
Of je pakt het in met winzip, winrar of windows eigen compressie programma
 
Met andere naam gaat ook niet.
Heb gzipte versie geupload. Dat is gelukt.
Maar ik kan geen privé bericht sturen blijkbaar....
Zet ik de link hier?
 
Upload is gelukt.
Ik heb de link, maargeen toelating om privé bericht te versturen.
Zet ik de link hier?
 
Ja, zet hier maar neer. Haal 'm weer weg wanneer ik het bestand heb. Weet niet of zulke links hier mogen staan, ook omdat niet zeker is wat voor een bestand het nu eigenlijk is.
 
Je mag die link wel weer verwijderen :)

Probeer het programmaatje ADWcleaner eens.
Download: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Programma starten en op Zoeken klikken. Bewaar het logbestand.
Daarna op Verwijderen klikken, dan moet je de andere programma's die je open hebt staan (browsers) eerst sluiten.

Opnieuw opstarten en kijken of je nog steeds hetzelfde probleem hebt.
 
wssetup.exe is in ieder geval iets dat je niet wilt hebben. Het installeert o.a. IB Updater Service, zet een wdmu.exe in system32 en maakt direct een regel in het register om dit bestand toe te staan in Windows firewall.
Vermoedelijk is deze adware/browser redirect geïnstalleerd met een ander gratis programma?
 
Ik denk het ook, want meestal kun je de optie niet vinden om het niet te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Wyco,

Mooi dat je laat weten dat dit probleem niet alleen op de computer van ROHAR voorkomt. Of je IB Updater Service gewoon weer kunt verwijderen is eigenlijk niet zo belangrijk. De belangrijkste vraag is waarom wssetup.exe zomaar gestart wordt. Nu schijnt wssetup.exe niet helemaal goed te werken en wordt het steeds opnieuw gestart. Stel nu dat het probleemloos werkte dan had ROHAR hier niet eens een vraag gesteld maar werd er zomaar iets geïnstalleerd zonder dat ROHAR daar om gevraagd had. Juist dat lijkt mij een goede reden om verder uit te zoeken waarom/waardoor die wssetup.exe wordt gestart.
 
:) Dat is wel Microsoft uitvoerbare bepaalde bestand en is wel exe downloadbare bestand, en nu op dit moment bij jou en volgens jouw praatjes hij is beschadigd je zou die ergens op Microsoft of een betrouwbare site opnieuw dit moeten downloaden en opnieuw installeren enz. wssetup.exe is te zien in TaakBeheer ( ALS maar actief is ! ) / en daar ook te stopen is mocht je die opnieuw installeren willen, hij is te vinden ook in systeem 32 map en nog paar andere plaatsen in windows, grootste nadeel is dat die niet voor 100% duidelijk is waarvoor in opstart of systeem opstart bestemd is maar windows heeft hem wel nodig , en daardoor is zeer geschikt ook voor hakkers en virus makers via dezelfde benaming af/ en toe hoor je voor dezelfde virusen onder dezelfde naam .
In jouw geval is nodig nu eerst hoe dan ook die proces te vinden en rest activiteiten te stopen ( ALS je dat kan ! ) en ook alle mogelijke andere activiteiten te stopen behalve jouw antivirus, uiteindelijk en vervolgens laten draaien twee Microsoft fix herstel reparaties tools zoals ''MSR'' en ''MSS'' ben overtuigt dat je bij juiste handeling van die twee Microsoft tools tot een positieve resultaat komt ..:thumb:

1zq3i3l.jpg
 
Laatst bewerkt:
ROYONIX,

Google translate gebruikt?

Het gaat in dit geval helemaal niet om een bestand van Microsoft, dat is wel duidelijk geworden aan de hand van de informatie die je over dit bestand kan vinden op virustotal. Het is ook heel onverstandig om alleen maar naar een bestandsnaam te kijken en dan met Google te zoeken wat voor een bestand het is. Men kan een bestand elke willekeurige naam geven, en juist met malware wordt er vaak voor gekozen om een malware proces een bekende naam te geven waardoor dit proces niet snel als vreemd proces wordt gezien in bijvoorbeeld taakbeheer.
 
Ik zal 't eens anders proberen uit te leggen.

Ik heb hier een bestand met de naam setup.exe
Kun jij me nu vertellen wat er geïnstalleerd wordt wanneer ik dit bestand start? Je mag Google gebruiken.

Oh, ik zie hier ook een foto.jpg, wat staat er op die foto? Je mag weer Google gebruiken :)
 
kijk eens in msconfig ==> opstarten of daar Perion Network Ltd niet tussen staat, zo ja uitvinken en herstarten.
Anders ook eens kijken of het proggie in services staat.
 
wssetup.exe is in ieder geval iets dat je niet wilt hebben. Het installeert o.a. IB Updater Service, zet een wdmu.exe in system32 en maakt direct een regel in het register om dit bestand toe te staan in Windows firewall.
Vermoedelijk is deze adware/browser redirect geïnstalleerd met een ander gratis programma?

Neen ik heb niets geïnstalleerd. Heb laptop 5 maanden. Laatste vier maanden is er niets bij geïnstalleerd. Enkel de Windows updates werden uitgevoerd.

Die IB Updater staat niet bij de programma''s.
 
Laatst bewerkt:
Je mag die link wel weer verwijderen :)

Probeer het programmaatje ADWcleaner eens.
Download: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Programma starten en op Zoeken klikken. Bewaar het logbestand.
Daarna op Verwijderen klikken, dan moet je de andere programma's die je open hebt staan (browsers) eerst sluiten.

Opnieuw opstarten en kijken of je nog steeds hetzelfde probleem hebt.

Bljkbaar heeft dit programma goed werk geleverd. Ik heb nu twee keer terug opgestart en het kader met die boodschap verschijnt niet meer.
Hopelijk blijft het zo.
Alleszins bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan