www . studiobolletje.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malein78

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hallo

Ik heb helemaal GEEN ervaring met sites bouwen. Dit is m'n eerst, wel voor mezelf.

Wat vinden jullie van de lay out?? Ik heb hem gemaakt met Frontpage... De linken bij mijn portfolio werken helaas nog niet. Hiervoor heb ik op dit forum al een ander bericht geplaatst, ik wil het doen met Simple Viewer. Of heeft iemand misschien nog een beter idee om mijn portfolio te kunnen laten zien per onderwerp? Niet al te moeilijk te installeren :o

Alvast bedankt voor de reacties
Marjolein

http://www.studiobolletje.nl

Oké, 1e keer?
PHP is hierbij handig, O.A. includes (voor als je in 1x de hele header wil bewerken enz.)

Ik vind het personelijk mooier als je jou copyright onder de <hr> doet ;)

Maak jou logo aanklikbaar naar de startpagina van jou website... (doen veel websites)

Als ik jou was zou ik een .htaccess aanmaken met daar in:
Code:
# Disallow viewing of htaccess files
<Files .htaccess>
order allow,deny
deny from all
</Files>
# Make all requests have the www. in them
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^studiobolletje\.nl
RewriteRule ^(.*)$ http://www.studiobolletje.nl/$1 [R=permanent,L]
Wat dit doet is: Hij zorgt er voor dat als iemand naar jou website toegaat zonder www. dat hij dan verzonden word naar www.studiobolletje.nl, doet Google ook :D

Maar, mechien bemoei ik me met teveel dingen :P

Een positief kritische opmerking over de layout. Met name de kleinere teksten in het zwart kosten (relatief gezien) wat moeite om te lezen (leest niet 'lekker') en dat kan nooit de bedoeling zijn van de maker van een website. (Dat een bezoeker enige moeite moet doen om teksten te kunnen lezen)

Verder strak opgezet, netjes!

Laatst bewerkt:
Oké, 1e keer?
PHP is hierbij handig, O.A. includes (voor als je in 1x de hele header wil bewerken enz.)

Ik vind het personelijk mooier als je jou copyright onder de <hr> doet ;)

Maak jou logo aanklikbaar naar de startpagina van jou website... (doen veel websites)

Als ik jou was zou ik een .htaccess aanmaken met daar in:
Code:
# Disallow viewing of htaccess files
<Files .htaccess>
order allow,deny
deny from all
</Files>
# Make all requests have the www. in them
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^studiobolletje\.nl
RewriteRule ^(.*)$ http://www.studiobolletje.nl/$1 [R=permanent,L]
Wat dit doet is: Hij zorgt er voor dat als iemand naar jou website toegaat zonder www. dat hij dan verzonden word naar www.studiobolletje.nl, doet Google ook :D

Maar, mechien bemoei ik me met teveel dingen :P

php???
OA includes???
onder de <hr> ???
.htacces maken ???

hoop dat je snapt wat ik bedoel met dat het mijn eerste keer is dat ik een website maak en nog geen verstand heb van html en code taal ?????????????

maw: neem je me nou in de maling ofzo??

maar goed, bedankt voor je reactie al heb ik er natuurlijk niets aan

Een positief kritische opmerking over de layout. Met name de kleinere teksten in het zwart kosten (relatief gezien) wat moeite om te lezen (leest niet 'lekker') en dat kan nooit de bedoeling zijn van de maken van een website. (Dat een bezoeker enige moeite moet doen om teksten te kunnen lezen)

Verder strak opgezet, netjes!

Dank je wel voor je reactie!!

Ja, dat is inderdaad misschien wel zo, het is toch al zwart op donkergrijs, zal eens kijken hoe het eruit ziet met een iets grotere letter!! Thanks

Met alle respect, maar zeer onduidelijk en totaal onleesbaar.

Zo snel mogelijk wegklikken

Met alle respect, maar zeer onduidelijk en totaal onleesbaar.

Zo snel mogelijk wegklikken

Bedankt voor je reactie....

Graag wat inhoudelijker als je dit soort reacties plaatst. Wat vind je onduidelijk? De lay-out? De teksten? ??

Wat vind je onleesbaar?? Ook de zwarte tekst?

Graag een reactie plaatsen waar ik iets mee kan.......

Gewoon onaantrekkelijk, nodigt niet uit tot verder kijken, onleesbaar of meoilijk te lezen, geldt voor alles

Gewoon onaantrekkelijk, nodigt niet uit tot verder kijken, onleesbaar of meoilijk te lezen, geldt voor alles

sorry maar hier kan ik niet zoveel mee
hoe duidelijk wil je het hebben vraag ik me dan af.....:shocked:

• De index-pagina nodigt niet uit om er te blijven, er staat niet op waar de site over gaat. Daarvoor moet ik eerst naar "Welkom"
  • Paarse letters zijn slecht leesbaar op de grijs/zwarte achtergrond bij het menu
  • Teksten over de hele pagina, leuk voor klein schermresoluties maar maakt het lezen niet aangenaam op 1920x1200. Alsof ik een tenniswedstrijd zit te kijken ;)
  • Ook zwarte letters op een donkergrijze achtergrond bieden weinig leesplezier :)

Hopelijk heb je er wat aan :)

Tips wanneer je vaker websites gaat maken: http://www.usabilityweb.nl/2006/05/gestaltpsychologie-en-webdesign/

Laatst bewerkt:
Maak je zwarte tekst wit en dan heb ik verder geen opmerkingen niet meer voor een eerste site. Prima!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan