Wysiwyg

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Wat is op dit moment het meest complete (en liefst gratis natuurlijk) WYSIWYG-programma ? Ik heb tot nu toe mijn site gewoon in Word gemaakt zonder toeters en bellen en hij functioneert nog steeds. Het gaat om een fotografie-site (met diverse pagina's, veel foto's). Nadeel van Word is dat ik de pagina's bij wijzigingen één voor één opnieuw moet opmaken, beetje tijdrovend bij bv toevoegen van foto's. Ik zoek iets vergelijkbaars qua vereiste kennis (minimaal dus), ik heb gewoon geen tijd om me intensief bezig te houden met het onder de knie krijgen van ingewikkelde programma's of om HTML etc te leren. Allerlei leukigheidjes hoeven er beslist niet aan toegevoegd te kunnen worden. Hij moet gewoon simpel en strak ogen en simpel zelf te onderhouden zijn. De paar WYSIWYG-programma's die ik ken buiten Word hebben weer wat beperkingen omdat ze met standaard wizzards/layouts werken die ik niet mooi vindt en waar ik dan aan vast zit.

Ik hoorde overigens iemand zeggen dat Word binnen afzienbare tijd wel eens problemen zou kunnen gaan geven met de voortschrijdende web-(browser?)techniek. Wat is daar van waar?

Als leek op dit terrein die slechts van een kennis ooit hoorde (die een soortgelijk probleem had als jij) dat Frontpage een gemakkelijk / gebruiksvriendelijk progje was............... Misschien is het wat voor je?

FP is inderdaad makkelijk echter worden de extensies van dit programma steeds minder ondersteunt door de providers. MS heeft wel een opvolger " Expression Web Desinger

Hallo,

Ik zou voor Microsoft Expression Web gaan, dit is de nieuwe versie van Frontpage. Ik vind het heel fijn werken, en door de Dynamische web sjablonen hoef je niet steeds alle pagina's aan te passen.

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

FP is inderdaad makkelijk echter worden de extensies van dit programma steeds minder ondersteunt door de providers. MS heeft wel een opvolger " Expression Web Desinger

Hallo,

Bij mijn weten heb je Microsoft Expression Web (voor het bouwen van sites) en Microsoft Expression Designer (voor het maken van afbeeldingen).

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

maar Microsoft Expression Web is bepaald geen freeware... 299 dollar zag ik ergens.

als je een simpele site maakt zou ik gaan voor
fronpage (geen freeware)
Adobe Dreamweaver (geen freeware)
NVU van mozilla (freeware) klik hier voor downloadpagina
en je hebt die nieuwe software van MS,
maar je ziet al...
daar hangt een prijskaartje aan
frontpage is niet al te duur. voor 15 euro heb je hem al:
www.surfspot.nl
Adobe Dreamweaver is NIET bepaald goedkoop zie ik net € 250,-
eigenlijk valt dreamweaver dus ook al af.
ik gebruik zelf frontpage maar maakt (helaas) wel wat overbodige code.
dreamweaver maakt ook zeeën aan code!
maarja je moet zelf kiezen
maar met NVU heb je geen DHTLM
ik hoop dat je er wat aan hebt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan