margriet1971
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 nov 2009
Het idee "mediaplayer" was voor mij al nieuw, maar nu lees ik her en der ook over XBMC. Punt is namelijk als volgt: Mijn DVD brander is stukgegaan, en nu was ik op zoek naar vervanging. In de winkel werd ik gewezen op de mediaplayers, maar die vind ik best nog wel duur. In mijn speurtocht op marktplaats, kwam ik XBMC tegen. Maar enige "begrijpelijke uitleg" over de mogelijkheden en onmogelijkheden vind ik bijna nergens terug (klein stukje op wikipedia is zo'n beetje het enige), zelfs op het XBMC-forum starten ze al in fase 4 met de uitleg naar mijn idee 
Daarom heb ik een boel vragen, om te bekijken of dit iets is wat voor ons geschikt kan zijn. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?
Situatie
ik heb een windows Vista pc (dual core 1800mhz, met goede videokaart). Dat is ook mijn werk-pc. Kan ik hierop gewoon dat XBMC installeren? en daarvanaf werken? Of is het écht nodig een aparte pc ervoor in te richten? De pc staat redelijk in de buurt van de tv, dus aansluiten (welke manier?!?) zou geen probleem hoeven te zijn.
Wat zijn de voordelen van XBMC op bijv. een gewone mediaplayer? Waarom?
Wat zijn de eisen aan de hardware?
Waarom zou het wel/niet op een aparte pc moeten staan?
Wat heb ik er voor nodig (kabels, randapparatuur e.d.)?
En de software is die idd gratis?
Ben hier erg benieuwd naar! Hopelijk hebben jullie antwoorden!

Daarom heb ik een boel vragen, om te bekijken of dit iets is wat voor ons geschikt kan zijn. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?
Situatie
ik heb een windows Vista pc (dual core 1800mhz, met goede videokaart). Dat is ook mijn werk-pc. Kan ik hierop gewoon dat XBMC installeren? en daarvanaf werken? Of is het écht nodig een aparte pc ervoor in te richten? De pc staat redelijk in de buurt van de tv, dus aansluiten (welke manier?!?) zou geen probleem hoeven te zijn.
Wat zijn de voordelen van XBMC op bijv. een gewone mediaplayer? Waarom?
Wat zijn de eisen aan de hardware?
Waarom zou het wel/niet op een aparte pc moeten staan?
Wat heb ik er voor nodig (kabels, randapparatuur e.d.)?
En de software is die idd gratis?
Ben hier erg benieuwd naar! Hopelijk hebben jullie antwoorden!